حوادث جهان

زوجی با تفاوت قد عجیب در گینس
نام یک زوج امریکایی با تفاوت قدی ۸۸.۳۶ سانتیمتر در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.
جسیکا با قد 177.8 سانتی‌متر و لاری با قد 91.44 سانتی‌متر در ایالات متحده زندگی می‌کنند و از کودکی همدیگر را می‌شناختند. حاصل این ازدواج چهار فرزند است که بزرگ‌ترین آنها در حال حاضر 16 ساله است و الویا نام دارد، داکس 15، ویکتوریا 12 و فیلکس هم یک ساله است.جسیکا در این رابطه می‌گوید: من از این ازدواج احساس خوشبختی می‌کنم و ما برای زندگی مشترک تا آخر عمر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

قربانیان سیل پاکستان به 71 نفر رسید
 یک مقام پاکستانی اعلام کرد، باران‌های شدید و رعد و برق باعث ویرانی در مناطق مختلف این کشور شده و از روز شنبه تاکنون ۷۱ کشته و ۶۷ زخمی برجا گذاشته است.
 به گزارش آسوشیتدپرس، یکی از مقامات اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان گفت، ایالت «خیبر پختونخوا» بیشترین خسارت را تجربه کرده است و در آن ۳۲ نفر در حوادث مختلف از جمله ریزش سقف و حوادث مرتبط با صاعقه جان خود را از دست دادند.
 به گفته این مقام پاکستان، ۱۵ کودک و پنج زن در میان کشته‌شدگان در خیبر پختونخوا هستند. همچنین ۴۱ تن دیگر نیز مصدوم شده و به ۱۳۷۰ خانه نیز آسیب وارد شده است. در همین حال ۲۳ نفر در ایالت «پنجاب» جان خود را از دست دادند و ۷ نفر زخمی شدند. در ایالت «بلوچستان» هم هشت نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. این مقام افزود: در جریان بارندگی‌های شدید در «کشمیر» تحت کنترل پاکستان نیز در این مدت حداقل هشت نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند و ۴۷ خانه هم ویران شده است. در سال ۲۰۲۲، بارندگی شدید و سیلاب در پاکستان جان ۱۷۳۹ نفر را گرفت. این سیل همچنین ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.
 
فرودگاه دوبی غرق در آب
 بارندگی شدید و پرحجم در دوبی باعث آبگرفتگی فرودگاه دوبی و لغو پروازها شد.
 به گزارش روزنامه متروی انگلیس، منابع محلی می‌گویند بسیاری از مناطق دوبی پس از طوفان و بارندگی فوق‌العاده شدید در عرض چند دقیقه دچار سیل و آبگرفتگی شده است. تصاویر منتشر شده
نشان می‌دهد که هواپیماها روی باند فرودگاه غوطه‌ور در آب، جا به جا می‌شوند. یک سخنگوی فرودگاه بین‌المللی دوبی گفت: به‌دلیل طوفان شدید به مدت ۲۵ دقیقه فعالیت‌های این فرودگاه متوقف شد و در مجموع ۲۱ پرواز خروجی و ۲۴ پرواز ورودی لغو و همچنین سه پرواز به سایر فرودگاه‌های همسایه تغییر مسیر داد. روزنامه هندوستان تایمز نیز نوشت، به‌دلیل جاری شدن سیل در جاده‌ها، مدارس در سراسر امارات تا حد زیادی تعطیل و کارمندان دورکار شدند.
 این شرایط جوی در حالی در دوبی و سایر مناطق امارات گزارش شده که از روز دوشنبه در عمان نیز بسیاری از نواحی درگیر سیل شدید و کم‌سابقه بوده که خسارت‌های گسترده برجا گذاشته و حدود 20 نفر جان باخته‌اند.

آتشفشان روآنگ در اندونزی فوران کرد
 همزمان با فوران آتشفشان «روآنگ» در اندونزی دست‌کم ۸۰۰ نفر مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند.
به گزارش رویترز، این آتشفشان از روز سه‌شنبه بیش از سه بار فوران کرده است. در پی فعالیت‌های این آتشفشان، مقامات اندونزی سطح هشدار را افزایش داده‌اند. همچنین پیش‌بینی شده است که این آتشفشان طی روزهای آینده فوران‌های بیشتری داشته باشد.تصاویر منتشر شده، گدازه‌های نارنجی رنگ این آتشفشان را نشان می‌دهد. اندونزی به طور معمول زمین‌لرزه‌های مکرری را تجربه می‌کند زیرا در منطقه‌ای موسوم به حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد. حلقه آتش یک منطقه لرزه‌ای فعال است که در آن صفحات مختلف پوسته زمین به هم می‌رسند.
 
سقوط یک زباله فضایی  بر سقف خانه‌ای در امریکا
 ناسا تأیید کرد که یک زباله فضایی که سقف خانه یک مرد در فلوریدای امریکا را سوراخ کرده بود، بخشی از یک پالت باری است که ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۱ رها کرد.
  روز ۸ مارس تکه‌ای از زباله‌های فضایی بر خانه‌ای در ناپل فلوریدا سقوط کرد و سقف این خانه را شکافت، اما به پسر صاحبخانه آسیبی نرساند.
  اکنون ناسا نتایج تجزیه و تحلیل خود از این حادثه را منتشر کرده است. ناسا می‌گوید: همان‌طور که گمان می‌رفت، این قطعه استوانه فلزی متعلق به تجهیزاتی است که سه سال پیش از ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) رها شده است. این استوانه، قطعه‌ای از تجهیزات پشتیبانی EP-۹ است که برای نصب باتری‌ها روی یک پالت باری استفاده می‌شود و از بازوی روباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۱ رها شده است.
 همان‌طور که ناسا در آن زمان پیش‌بینی کرده بود، انتظار می‌رفت این باتری‌های دور ریخته شده نیکل-هیدروژنی بین دو تا چهار سال به دور زمین بچرخند و در نهایت در جو زمین بسوزند و از بین بروند، اما به نظر می‌رسد پس از دقیقاً ۳ سال حداقل یک کیلو از آن باتری‌ها کامل نسوخته و روی زمین فرود آمده است.
 این زباله فضایی ۱.۶ پوند وزن و چهار اینچ قد و ۱.۶ اینچ قطر دارد.
  صاحب‌خانه‌ای که آسیب دیده است، در یک مصاحبه گفت: خودش در تعطیلات بوده که پسرش به او گفته یک شیء سقف خانه را سوراخ کرده است. وی افزود: من از ترس می‌لرزیدم و اصلاً باورم نمی‌شد. چقدر این احتمال وجود دارد که چیزی با این قدرت روی سقف خانه من فرود بیاید که این همه خسارت وارد کند. من بسیار شکرگزارم که به کسی آسیب نرسید.
 ناسا می‌گوید: فرایند پرتاب تجهیزات و ورود مجدد آنها به جو زمین را بررسی می‌کند تا بفهمد چرا این شیء به جای متلاشی شدن و سوختن در جو به خانه این مرد سقوط کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی