صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبــار

سامانه موشکی امریکا وارد فیلیپین شد
ارتش امریکا برای نخستین بار یکی از جدیدترین سامانه‌های موشکی زمین پرتاب خود موسوم به سامانه «تایفون» را در یک کشور خارجی مستقر ساخت و قصد دارد از این سامانه در یک رزمایش در فیلیپین استفاده کند.
به گزارش پایگاه «وار زون»، سامانه موشکی تایفون ارتش امریکا که قادر به شلیک موشک‌های «تام هاک» و موشک‌های چندمنظوره «اس‌ام‌۶» است، در اولین استقرارش در منطقه
هند-‌اقیانوسیه به فیلیپین فرستاده شده است.
هدف از ورود موشک‌های تایفون به فیلیپین پیام فرستادن به پکن و سراسر منطقه است و ارتش امریکا برای مستقر کردن دائمی این سامانه‌ها در این منطقه که حیاط خلوت چین به حساب می‌آید، برنامه‌ریزی کرده است.

 نخست وزیر سابق انگلیس: سازمان ملل تعطیل شود
نخست‌وزیر سابق انگلیس با طرح این ادعا که سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به رژیم صهیونیستی سخت می‌گیرند، خواستار انحلال سازمان ملل شد! به گزارش ایسنا، «لیز تراس» در گفت‌وگو با پادکست «نیوزکست» بی‌بی‌سی گفت: سازمان ملل متحد در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نقش مخربی داشته است.
تراس با طرح این ادعا که سیاستمداران انگلیسی نسبت به «اسرائیل»، «تعصب» منفی دارند، از رویکرد ایالات متحده نیز انتقاد کرد و گفت: «فکر می‌کنم امریکا در حال حاضر بیش از حد از اسرائیل انتقاد می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی