صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

اسیر توهمات نباشیم
 صفحه مجازی منتسب به آیت‌الله فاطمی‌نیا (رحمةالله علیه) به موضوع صحبت‌ها و یا انتظارات گاهاً بی‌اساس مردم طی زندگی روزمره اشاره داشته و دراین باره آورده: «خیلی از مسائلی که مردم در زندگی به آن مبتلا هستند ناشی از این است که اسیر اوهام‌اند و از یاد مرگ و آخرت غافل شده‌اند! هنوز به غرض عالی خلقت‌شان و میدان پرواز انسان پی نبرده‌اند. مثلاً بعضی از مردم همیشه یک تقویم کنار دست خود دارند تا ببینند که مناسبت‌های مختلفِ مربوط به دوست و فامیل، مثل تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و ده‌ها مناسبت بی‌مبنای دیگر درچه تاریخی است تا جشن و... برپا کنند! عزیزان بس کنید! عجیب‌تر آن است که حتی اگر آدم عاقلی ازاین امور تخطی کند، بسیار بد می‌دانند و او را مواخذه می‌کنند و گاهی به قهر و کدورت طولانی می‌انجامد! بسیاری ازاین کارها موجب تشویش در کانون خانواده‌ها می‌شود.
گاهی این تقیدات، جوانان را از ازدواج فراری می‌کند! مثلاً دختر با پسر دعوا می‌کند که چرا تولد مادربزرگ مرا تبریک نگفتی! عجب! واقعاً اسیر توهمات هستیم!

قدردانی مجید انتظامی از مردم
مجید انتظامی، رهبر ارکستر و آهنگساز در تازه‌ترین پست خود در فضای مجازی نوشته:«از دی ماه که آخرین‌ اجرای (همراه با خاطره‌ها) بود نیت داشتم برای شما عزیزان پیامی بنویسم ، ولی به دلیل مشغله و‌ کسالت  تا به امروز به تعویق افتاد... طی ده شب اجرایی که در تالار وحدت، در کنار ارکستر ملی بی نظیر و‌ همراه و‌ دوست داشتنی و نوازنده های عزیز گروه پاپ و ضربی و گروه کر داشتم، شاهد محبت‌های زیادی از دوستانی بودم که متأسفانه به آنان دسترسی ندارم و حتی از برخی نامی هم نمی دانم .عزیزانی که در سنین نوجوانی از شهرستان‌ها آمده بودند و با هدایای ارزشمندشان، از خوراکی‌ها و شیرینی جات شهرشان، از شکرپنیر گرفته تا مواد مصرفی مثل دستمال کاغذی و کره و چای و … که ارزشش برای من خیلی بیشتر از هر چیزی بود، مرا شرمنده خود کردند.» او در ادامه ضمن تشکر از مردم نوشته:«همه و‌ همه ایام شیرین و خاطره انگیزی را برایم ساختند که هرگز از یاد نمی‌برم. امیدوارم تعدادی از آنها متن مرا بخوانند و تشکرم را بپذیرند هرچند کمی دیر شد.»

توصیه‌های شرفشاهی برای مسافران کرمان
کامران شرفشاهی، شاعر و نویسنده مدتی است که در سفرهای خود به شهرهای مختلف، تصاویری از بناهای تاریخی و مکان‌های فرهنگی را با دنبال‌کنندگان صفحه‌اش به اشتراک می‌گذارد؛ او در تازه‌ترین سفر خود به کرمان نکاتی خواندنی را برای علاقه‌مندان منتشر کرده که در بخشی از آن آمده:« اگر قصد سفر به کرمان را دارید، روز دوشنبه را به خاطر داشته باشید که برای بازدید از موزه‌های این شهر برنامه‌ریزی نکنید، زیرا تمام موزه‌های این شهر کهن و تاریخی در این روز تعطیل است.» او تصویری از گنبد « جبلیه» را هم منتشر کرده که در توضیح آن آمده:« گنبد جبلیه که موزه سنگ نیز در درون این بنای تاریخی واقع شده و قدیمی‌ترین پرچم سنگی جهان در آن به معرض دید گذاشته شده است. گنبد جبلیه تنها بنای سنگی کرمان است که حتی گنبد هشت ضلعی آن از جنس سنگ است و قدمت آن به دوران ساسانیان برمی‌گردد. این بنا روزگاری آتشکده‌ای دارای پی عمیقی بوده و برای استحکام بنا در ملات آن شیر شتر استفاده شده است.»

نوشته یامین‌پور درباره اسرائیل
وحید یامین‌پور، نویسنده و مجری چند سطری درباره وقایع اخیر و اقدامات احتمالی اسرائیل نوشته که در آن می‌خوانید:« انتخاب‌های اسرائیل پس از هفت اکتبر، از بین گزینه‌های بد و بدتر است ولی هر کدام را که انتخاب کند دست ما و جهان اسلام را برای انتخاب خوب و خوب‌تر بازکرده است. اسرائیل در حال انتخاب میان مرگ تدریجی فرسایشی یا مرگ دفعی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی