صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مرور

راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس‌های برقی کشور در کرج با حضور وزیر کشور
خدمات اتوبوس‌های برقی
با حمایت دولت رایگان است
نخستین خط فعالیت اتوبوس‌های برقی کشور دیروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مجتبی عبداللهی استاندار البرز در کرج راه‌اندازی شد.
به گزارش ایرنا، مهرداد کیانی، شهردار کرج، در آیین راه‌اندازی خط اتوبوس‌های برقی گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی با صرف ۱۰ هزار میلیارد ریال برای کلانشهر کرج خریداری و وارد ناوگان حمل ونقل عمومی این شهر شده است. وی افزود: خدمات این اتوبوس‌ها با حمایت دولت سیزدهم در کلانشهر کرج برای شهروندان رایگان است. کیانی اظهار کرد: سیستم شارژ برقی این اتوبوس‌ها نیز نصب و راه‌اندازی شده و از روز چهارشنبه (امروز) اتوبوس‌های برقی به طور رسمی به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

 هشدار شبکه شاد به کاربران:
به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
 تیم پشتیبانی شبکه شاد در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه هیچ درخواستی از کاربران برای ارسال اطلاعات نداشته است، اعلام کرد: همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری افراد و سوءاستفاده از آن صورت می‌گیرد.
در این اطلاعیه آمده است: به تازگی پیام‌هایی برای تعدادی از کاربران ارسال شده و از آنان درخواست شده که اطلاعات شخصی و خصوصی مربوط به حساب کاربری‌شان را ارسال کنند و حتی مدعی شده‌اند که در صورت‌ ارسال نکردن اطلاعات، حساب کاربری آنان در شاد، حذف می‌شود.  در این اطلاعیه تأکید شده است: تیم پشتیبانی شاد، واحدهای فناوری ادارات آموزش و پرورش و واحدهای مختلف ستادی و استانی و   مسئولان اجرایی و فنی شاد، هیچ درخواستی برای ارسال اطلاعات کاربری افراد نداشته و نخواهند داشت و همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری و سوءاستفاده از آن صورت می‌گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد
تعطیلی بیش از پنج هزار مرکز درمانی غیرمجاز
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان تشدید نظارت بر مداخله افراد غیرحرفه‌ای بر امور درمان، گفت: بیش از پنج هزار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان در سال گذشته تعطیل شد.
به گزارش ایرنا، سعید کریمی افزود: امسال نظارت‌های جدی در زمینه مقابله با مداخله افراد فاقد‌صلاحیت و غیر‌پزشک در امور پزشکی تشدید می‌شود و این کار مستلزم همکاری بین‌بخشی از جمله ادارات ناظر بر امور درمان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، قوه قضائیه، نظام‌پزشکی، پزشکی‌قانونی، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس و سایر نهادهای مرتبط است.
وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر قوانین برخورد با پزشک‌نماها و جریمه پنج میلیون تومانی  برای آنها بازدارنده نیست، اظهار داشت: باید قوانین بازدارنده باشد، در غیر این صورت ایجاد این مراکز رشد قارچ‌گونه خواهد داشت. کریمی تأکید کرد: به هموطنان عزیز توصیه می‌شود قبل از مراجعه برای انجام امور پزشکی به‌خصوص اعمال زیبایی با مراجعه به سایت نظام‌پزشکی از صلاحیت فرد ارائه‌دهنده خدمت، اطمینان حاصل کنند. در سایت نظام‌پزشکی با جست‌و‌جوی نام پزشک می‌توان به پزشک بودن یا نبودن فرد ارائه‌دهنده خدمت و تخصص پزشکان مطابق با مدرک تحصیلی آنها پی برد. در این صورت مردم می‌توانند پزشکان معتبر را از پزشک‌نماها متمایز کنند. وی اظهار داشت: بزودی سامانه اطلاعاتی معاونت درمان وزارت بهداشت راه‌اندازی می‌شود تا برای مراکز تشخیص و درمانی نیز مردم بتوانند استعلام بگیرند و از صحت مجوزهای نصب‌شده در مراکز تشخیصی و درمانی اطمینان پیدا کنند.
کریمی تأکید کرد: استانداردهایی توسط وزارت بهداشت برای خدمات زیبایی تدوین شده است و پزشکان باید براساس استانداردهای ابلاغی، اقدام به انجام اعمال پزشکی کنند. به گفته معاون وزیر بهداشت، پروانه فعالیت مرکز که توسط وزارت بهداشت صادر شده، باید در معرض دید بیماران نصب شود.
سامانه ۱۹۰ به‌صورت شبانه‌روزی و با حضور تمام‌وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در سراسر کشور است.
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی
و خدمات ایمنی شهرداری تهران:
به دنبال جذب
آتش‌نشان خانم هستیم
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برنامه ایجاد دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران گفت: به دنبال جذب آتش‌نشان خانم هستیم.
به گزارش فارس، قدرت‌الله محمدی تصریح کرد: عملیات نوسازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جریان دارد و همچنان ادامه خواهد داشت؛ تا هر زمانی که دستگاه‌ها و بخش‌ها به وظیفه خود عمل نکنند، باید ایستگاه آتش‌نشانی بسازیم.
وی درخصوص آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن گفت: تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش پیدا کرده است و روند بازرسی‌ها ادامه دارد. تاکنون بیش از ۵۳ هزار ساختمان را بازدید و دسته‌بندی کرده‌ایم و موضوع ایمن‌سازی توسط مالکین انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: باید موضوع آموزش ایمنی در فضای مجازی فراگیر شود. لازم است تا محتوا و صفحه آموزش ایمنی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایجاد شود.

جستجو
آرشیو تاریخی