از گوشه و کنار ایران

بخشش بی‌قید و شرط قاتل فرزند
با پیگیری‌های دادستانی شهرستان لردگان و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف، یک محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم بخشیده شد.
اسماعیل باقری، دادستان عمومی و انقلاب لردگان به ایرنا گفت: در پی‌ درگیری که در سال ۱۳۹۹ در روستای مرادان شهرستان خانمیرزا به وقوع پیوست مرحوم «وحید مرادی» در اثر وارد شدن جراحت ناشی از سلاح سرد به قتل رسید که بلافاصله قاتل مورد تعقیب قضایی قرار گرفت و پس از بررسی‌های قضایی وی در دادگاه کیفری یک به قصاص نفس محکوم شد. اما با تلاش‌های صورت گرفته، پس از چهار سال اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به قاتل اعلام کردند.
باقری افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲ فقره پرونده قصاص نفس و عضو منتهی به رضایت شده است.
 
کشف نیم تن موادمخدر
در پل بین‌المللی ابریشم
هوشیاری مأموران ایست و بازرسی پل بین‌المللی ابریشم زابل منجر به کشف بیش از نیم تن مواد افیونی شامل شیشه و تریاک شد.
سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم حین کنترل خودروهای ترانزیتی به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.
این مقام ارشد در مرزبانی فراجا ادامه داد: مأموران با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند محل اختفای مواد مخدر را که به صورت ماهرانه‌ای در کابین خودرو جاسازی شده بود، مشاهده کنند و مقدار ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی شامل ۴۰۹ کیلوگرم شیشه و ۱۱۱ کیلوگرم تریاک کشف و یک سوداگر مرگ را دستگیر کنند.
 
مصدوم شدن 4 آتش‌نشان در دارالقرآن تالش
حریق گسترده در یک مجتمع قرآنی (دارالقرآن) در شهر تالش با تلاش آتش‌نشانان خاموش شد اما به دلیل گستردگی حریق و دود بسیار ناشی از آن چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.
داوود قوی پنجه شهردار تالش گفت: حریق این مجتمع سه طبقه واقع در میدان امام علی(ع) شهر تالش ساعت ۹:۳۰ صبح سه‌شنبه به مرکز آتش‌نشانی گزارش شد که فوری پنج دستگاه ماشین آتش‌نشانی به مرکز شهر اعزام شدند و با توجه به وسعت حریق سه دستگاه خودرو اطفا نیز از شهرهای همجوار یعنی اسالم، لیسار و جوکندان اعزام شد. هیچ شهروندی در این حادثه آسیب ندید اما ۴ آتش‌نشان مصدوم شدند. طبقه سوم و سقف این دارالقرآن که متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان است نیز کاملاً سوخت. علت آتش‌سوزی بر اساس بررسی‌های اولیه بروز اتصالی در سیم‌های برق است اما بررسی‌های دقیق و کارشناسی ادامه دارد.
 
انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت
 به خارج از کشور
اعضای باند۱۱ نفره قاچاق سوخت به خارج از کشور با کشف ۲۸۴ هزار لیتر فرآورده نفتی دستگیر شدند.
سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی مستقر در مرز ماهیرود، اخباری مبنی بر تخلف و تغییر ماهیت در محموله‌ها توسط یکی از شرکت‌ها دریافت کردند و از فعالیت افرادی نیز در زمینه قاچاق فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور مطلع شدند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی، پس از چندین روز پایش و کنترل خودروهای ورودی و خروجی از مرز ماهیرود و تحت نظر قرار دادن چند نفر از اعضای شبکه باند قاچاق سازمان یافته فرآورده‌های نفتی موفق شدند در این رابطه ۱۱ تانکر حامل سوخت قاچاق را شناسایی کنند. با هماهنگی اداره گمرک ماهیرود در بازرسی از تانکرهای حامل سوخت، مقدار ۲۸۴ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی کشف شد که به صورت سازمان یافته از مرز به خارج از کشور قاچاق می‌شد.
 وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های سوختی قاچاق را ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این ارتباط ۱۱ متهم دستگیر و متهمان به همراه پرونده‌های متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
مرگ دلخراش کارگر زیر آوار سنگ
یک کارگر حین انجام کار در کارگاه سنگ‌شکن حوالی شهر زاهدان، بر اثر سقوط آوار سنگ روی سرش جان باخت.
یک منبع کارگری در زاهدان به ایلنا گفت: حادثه روز یکشنبه زمانی رخ داد که یک کارگر شاغل در یک کارگاه سنگ‌شکن واقع در دو کیلومتری شهر زاهدان بر اثر رعایت نشدن ایمنی کار جان خود را از دست داد.
به گفته وی؛ بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این کارگر مشغول کار زیر نوار نقاله دستگاه سنگ‌شکن بود که ناگهان بر اثر شکسته شدن دستگاه سنگ‌شکن حجم زیادی از سنگ از ارتفاع روی این کارگر فرو ریخت و در نتیجه آن بر اثر جراحت وارده جانش را از دست داد. هویت کارگر متوفی «عبدالرحمن شاهوزهی» 24ساله بود. علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.
 
دستگیری مأموران قلابی در تبریز
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارق زورگیری خبر داد که تحت پوشش مأموران پلیس آگاهی، سپاه و بسیج از شهروندان تبریز با تهدید سلاح سرد اقدام به اخاذی و سرقت می‌کرد.
سرهنگ محمدتقی سلطانی گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه سه نفر ناشناس که خود را مأموران انتظامی و بسیج معرفی کرده و با استفاده از سلاح سرد، وی را تهدید و اقدام به اخاذی و سرقت کردند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و با تحقیقات گسترده مالک اصلی خودرو شناسایی شد اما گفت خودرو را به شخصی با هویت معلوم واگذار کرده است که دارای سابقه متعدد کیفری است. با دستگیری متهم در نهایت لب به اعتراف گشود و دیگر همدستانش را معرفی کرد و گفت که در سطح شهر شب هنگام به عنوان مأمور پلیس آگاهی، سپاه و بسیج، اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان کرده و در صورت مقاومت اشخاص، آنها را با سلاح سرد تهدید و اقدام به زور‌گیری کرده است. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر همدستان وی و مشخص شدن علت و انگیزه ارتکاب این جرم خشن ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی