صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

جای خالی افروغ
مسعود ده‌نمکی با انتشارتصویری در صفحه اینستاگرامش یاد وخاطره عماد افروغ نویسنده، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه را که سالروز درگذشت او 25 فروردین ماه است گرامی داشته و در توضیح آن آورده: «حسن رحیم‌پور و عماد افروغ. دو بزرگ در یک قاب که باید حرف‌هایشان را قاب گرفت. این روزها سالگرد درگذشت دکترعماد افروغ است. هر چه می‌گذرد جای خالی او را در میان کسانی که جسارت نقد و حرف حساب داشته باشند، بیشتر حس می‌کنم.»

آوار پیاپی اسطوره‌های رژیم غاصب
 حامد خسروشاهی یک استوری از سیدعباس صالحی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی را بازنشر کرده که در آن به حمله ایران به اسرائیل اشاره شده و دراین باره آورده: «اسطوره اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی درهم شکست و اسطوره امنیت فضایی‌اش درعملیات موشکی- پهپادی ایران فروریخت. آوار پیاپی اسطوره‌های رژیم غاصب را
به نظاره نشسته‌ایم.»

ایران یک چک افسری درِ گوش اسرائیل خواباند
علی مشهدی، بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی نوشته است: ایران یک چک افسری درِ گوش اسرائیل خواباند.
وقتی یک نفر به خاک کشورت تجاوز می‌کند، شما نمی‌توانید ساکت باشید. وقتی آن‌قدر پررو شده‌اند که به سفارت ایران حمله می‌کنند و ژنرال‌های ایرانی را هدف می‌گیرند، از نظر من بی‌غیرتی است که انسان سکوت کند. دقیقاً زمان جواب‌دادن بود و از نظر من هر ایرانی باید خوشحال باشد.

عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه
گالری خانه حوزه هنری میزبان نمایشگاه عکس «بازگشت؛ عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه» شد. این نمایشگاه از 26 فروردین ماه تا 27 اردیبهشت ماه دراین گالری برپاشده بود. نمایشگاه عکس «بازگشت؛ عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه» با ۴۹ عکس از زندگی پس از جنگ در سوریه از ۵ هنرمند عکاس (امیر رستمی،  حامد سوداچی،  سعید فرجی،  صابر قاضی و میثم ملکی) است.
به گفته امیر رستمی یکی از عکاسان این نمایشگاه :«نخستین نکته شوکه‌کننده در سوریه این بود که درصد بسیار کمی از مردم سوری، شیعه هستند و این بدین معنی است که ما به عنوان کشور حامی فارغ از جنبه‌های عقیدتی برای کمک به مردم این کشور رفته‌ایم و جنگیدیم تا این کشور سقوط نکند و این کار بسیار ارزشمندی است.»

پیشنهاد تئاتری داریوش مؤدبیان
داریوش مؤدبیان، مترجم و مدرس تئاتر در تازه‌ترین استوری خود تصویری از پوستر نمایش «سایلنت هملت،  سایلنت» را با دنبال کنندگان صفحه‌اش به اشتراک گذاشته و از اهوازی‌ها برای تماشای این کار دعوت کرده است.
آن‌طور که در اطلاعات این پوستر آمده، این نمایش در تالار آفتاب، سالن اصلی در شهر اهواز به روی صحنه می‌رود.
میلاد هارونی کارگردانی این نمایش را برعهده دارد و نسیم عسکری هم نمایشنامه‌ آن را نوشته است.
محمد طاهری،  امجد جلالی، مهرداد انجینی، مهدی حسامی، میلاد هارونی، کیوان صمدی، سیداحمد موسوی، عاطفه تندل،  ساناز امامی و ‌رعنا فرموسوی هنرمندانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» آمده: «هملت تردیدهایش را کنار زده و برای انتقام آمده است، انتقامی که به شیوه‌ مدرن گرفته می‌شود؛ آیا وقتی شمشیری در کار نیست و تنفر با بلاک کردن رخ می‌نماید هنوز هملت، هملت است؟ هملت را دوباره خلق کرده‌ایم؛ متفاوت‌تر،  قاطع‌تر و عاشق‌تر. قهرمانی که آمده تا این‌بار به شیوه‌ متفاوتی انتقام بگیرد؛ به شیوه‌ سکوت.»

محفل انس با خوشنویسان
 یدالله کابلی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی از برپایی چهارمین نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «محفل انس» خبر داده که با حضور این استاد بزرگ و همچنین استاد محمد حیدری برگزار می‌شود. این رویداد هنری 30 فروردین ماه در تالار حافظ شیراز با سخنرانی استاد یدالله کابلی و دکتر محمدرضا خالصی برگزار می شود.

جستجو
آرشیو تاریخی