مصاحبه و خبر

هواداران نقش ویژه‌ای بر عهده دارند
پاشازاده: استقلال اشتباه نکند
قهرمان است
مهدی‌ پاشازاده پیشکسوت استقلال درباره شرایط این تیم و شانس قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر ابراز امیدواری کرد که تحت هر شرایطی هواداران در هفته‌های پایانی تیم‌شان را تنها نگذارند و حامی این تیم باشند تا مسیر قهرمانی هموارتر شود: «استقلال شانس قهرمانی بالایی دارد اما بازی‌های سختی پیش رو دارد. رقابت سنگینی بین تیم‌ها وجود دارد، سپاهان و تراکتور از کورس فاصله گرفتند اما ذات فوتبال به شکلی است که آنها هم هنوز شانس قهرمانی دارند. رقابت اصلی اما بین استقلال و پرسپولیس است و هر دو به یک اندازه شانس قهرمانی خواهند داشت. شرایط جدول به شکلی است که دست خود تیم‌هاست و هر تیمی کمتر اشتباه کند و بتواند امتیاز کامل را در هر مسابقه به دست آورد، می‌تواند قهرمان شود.»
پاشازاده نقش هواداران را در قهرمانی احتمالی ویژه می‌داند: «استقلال چهار بازی خانگی دارد و این مسابقات سخت و دشوار هستند، بازی‌های خانگی نقطه قوت استقلال بوده و حضور هواداران تأثیرگذار است. هواداران باید از تیم حمایت کنند و بدون توجه به حواشی و اتفاقاتی که پیش می‌آید این را بدانند که هیچ نامی بالاتر از استقلال نیست و باید هوشیارانه در هفته‌های پایانی از تیم حمایت کنند و نتیجه آن را ببینند.»
 
ابلاغیه انضباطی برای حسینی و مرادمند
با اعلام کمیته انضباطی و حسب گزارش دریافتی از سوی سازمان لیگ فوتبال مبنی بر تخلفات صورت‌ گرفته از سوی سیدحسین حسینی و محمدحسین مرادمند، بازیکنان و همچنین تماشاگران منتسب به تیم استقلال در جریان بازی با آلومینیوم، نفرات فوق و باشگاه مربوطه ظرف مهلت ۴۸ساعت باید ابلاغیه خود را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کنند.
 
تیم ملی فوتسال راهی تایلند شد
سرانجام پس از 24 ساعت تأخیر تیم ملی فوتسال برای حضور در جام ملت‌های آسیا، تهران را به مقصد استانبول ترک کرد. تیم ملی فوتسال برای شرکت در جام ملت‌های آسیا ساعت ۸:۴۵ دقیقه صبح دوشنبه از فرودگاه امام خمینی(ره) راهی استانبول شد. ملی‌پوشان پرافتخار فوتسال ایران پس از توقفی کوتاه، ترکیه را به مقصد تایلند ترک می‌کنند. جام ملت‌های آسیا به میزبانی بانکوک از ۲۹ فروردین‌ آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به عنوان پرافتخارترین تیم قاره در دور مقدماتی با تیم‌های کویت، افغانستان و بحرین همگروه است.
   
بازگشت یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی
پس از جلسه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست و توافقات حاصل شده، قرار است حمایت تیم ملی فوتبال کشورمان از یوزپلنگ آسیایی (یوز ایرانی) ادامه یابد. بر اساس این توافق؛ تداوم حمایت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی به عنوان نماد تیم‌های ملی فوتبال کشور در میادین ملی و بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که بار دیگر تصویر یوز روی پیراهن تیم ملی نقش خواهد بست. اولین بار قبل از جام جهانی 2014 برزیل بود که طرح گرافیکی از یوز ایرانی روی پیراهن تیم ملی نشست. بازیکنان تیم ملی فوتبال پس از آن، به یوزهای پارسی مشهور شدند اما در ادامه پیش از جام جهانی 2018، طرح گرافیکی یوز ایرانی از روی پیراهن رسمی تیم ملی رفت و در جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 قطر نیز تنها نقش بدن یوز روی شانه پیراهن بازیکنان تیم ملی وجود داشت.
 
جریمه‌های میلیاردی
برای بیانیه‌نویسی در لیگ
سازمان لیگ فوتبال ایران دستور‌العمل جدیدی را به تمامی باشگاه‌های فوتبال در خصوص انتشار بیانیه و مصاحبه‌های غیرفنی ابلاغ کرد که طی آن خاطیان با جریمه‌های میلیاردی مواجه می‌شوند. در این اطلاعیه درخصوص انتشار و صدور اعلامیه، اطلاعیه و بیانیه، مصاحبه غیر‌فنی و خارج از حوزه مسئولیت، اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی، توسط مربیان، کادرفنی و اداری شامل مدیرعامل یا اعضای هیأت مدیره باشگاه علیه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیأت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها تصمیمات ذیل اتخاذ و از تاریخ صدور ابلاغیه اجرا می‌گردد. بنا بر این ابلاغیه لیگ برتر، سرمربی، کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیأت مدیره برای بار اول ۲ میلیارد تومان جریمه، برای بار دوم ۳ میلیارد تومان جریمه، برای بار سوم و تکرار ۴ میلیارد تومان جریمه در بر خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی