صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

مرگ 5 مسافر اتوبوس در گردنه حیران
واژگونی یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۴۰ جاده نمین-آستارا منجر به مرگ ۵ مسافر و مصدوم شدن ۱۸ نفر شد.
هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر اردبیل در تشریح این حادثه گفت: حوالى ساعت ۳:۴۰ بامداد دوشنبه، واژگونی یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۴۰ جاده نمین-آستارا به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر اعلام و بلافاصله ۸ تیم امدادی و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند. این اتوبوس از استان آذربایجان شرقی به سمت گیلان در حرکت بود که در این حادثه ١٨ نفر مصدوم و ٥ نفر به دلیل شدت جراحات در دم جان باختند. نجاتگران هلال‌ احمر استان گیلان با همکاری جمعیت هلال احمر استان اردبیل و تیم‌های عملیاتی از شعب آستارا، تالش و رضوانشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند‌.
سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه استان گیلان نیز گفت: اتوبوس حین تردد در گردنه حیران پیچ سیاوش به علت نامعلوم از مسیر حرکتی خود خارج و واژگون شده است، علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.
 
چوبه دار مجازات قاچاقچی هروئین
یک سوداگر مرگ در اردبیل به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، فردی که به جرم مشارکت در حمل مواد مخدر از نوع هروئین به اعدام محکوم شده بود، پس از سیر مراحل قانونی پرونده مربوطه و تجویز اجرای حکم از سوی قوه قضائیه، به دار مجازات آویخته شد.
همچنین طبق اعلام دادستان مرکز استان، پیرو اجرای احکام اعدام سال گذشته در ارتباط با سوداگران مرگ، ظرف روزهای آتی نیز چندین حکم اعدام مرتبط با جرایم مواد مخدر در اردبیل، اجرا خواهد شد.
 
قتل به خاطر جای پارک خودرو
پسر جوان که به خاطر جای پارک خودرو مرتکب قتل شده بود در بم دستگیر شد.
سرهنگ عزت‌الله عبدلی نسب فرمانده انتظامی بم گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل عمد در یکی از محله‌های شهرستان بم، بررسی موضوع و دستگیری عامل یا عاملان به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ و پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. در بررسی اولیه مشخص شد به دلیل مشاجره لفظی بر سر جای پارک خودرو یک پسر ۲۰ ساله توسط تبعه ۱۸ ساله به وسیله سلاح سرد به‌شدت مجروح شده و به قتل رسیده است. در حالی که متهم به قتل نیز متواری شده بود مأموران با واکاوی دقیق صحنه جرم موفق شدند در کمتر از یک ساعت، مخفیگاه قاتل را شناسایی و این متهم را طی یک عملیات ضربتی در یکی از نقاط شهر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.
 
سارقان میلیاردی در دام پلیس
دو نفر از سارقانی که سال گذشته اقدام به سرقت ۵ میلیارد تومان طلا و جواهر از منزل یک شهروند شاهین شهری کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.
سرهنگ هادی کیان مهر فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر اظهار داشت: سال گذشته در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در شاهین شهر که طی آن سارقان اقدام به سرقت بیش از ۵ میلیارد تومان طلا و جواهر از منزل یکی از شهروندان کرده بودند، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در نتیجه تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، در کمتر از چند روز سارقان که دو نفر از افراد سابقه‌دار بودند شناسایی شدند و مشخص شد متهمان پس از سرقت از این شهرستان به مکانی نامعلوم متواری شده‌اند.
سرهنگ کیان مهر بیان داشت: مأموران که درصدد دستگیری متهمان متواری بودند با اشراف اطلاعاتی خود از حضور مجدد سارقان در سطح شاهین شهر و اختفای آنها در یک پاتوق بزهکاری در یکی از محلات این شهر مطلع و صبح دیروز پس از هماهنگی با دادستان شاهین شهر در عملیاتی ضربتی هر دو سارق را به همراه پنج فرد بزهکار دیگر دستگیر کردند.
 
 دستگیری عاملان قتل در روستای باقرآباد
عاملان درگیری جمعی منجر به قتل در روستای باقرآباد در کمتر از سه ساعت دستگیر شدند.
سرهنگ مهدی پورامینایی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در تشریح این خبر بیان داشت: به دنبال وقوع درگیری دسته‌جمعی منجر به قتل در روستای باقرآباد در حوالی شهر کرمان، بلافاصله مأموران پاسگاه این منطقه به همراه قاضی ویژه قتل و عوامل پلیس آگاهی در محل حاضر و مشخص شد چند جوان به دلیل اختلاف درگیر و در نزاع بین آنان ۲ نفر با ضربه سلاح سرد دچار جراحت شدید شده‌‎اند که یکی از آنان در بیمارستان جان باخته است.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران برای شناسایی و دستگیری قاتلان و عاملان این نزاع وارد عمل شدند و در کمتر از سه ساعت عاملان وقوع قتل و دیگر افراد مشارکت‌کننده در این نزاع دسته جمعی را شناسایی و در چند عملیات جداگانه دستگیر کردند. علت و انگیزه نزاع منجر به قتل اختلافات شخصی و درگیری ناشی از ناتوانی در کنترل خشم عنوان شد و در این زمینه همه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
خرید بازی آنلاین پسر از جیب پدر
پسر نوجوان برای خرید بازی آنلاین 110 میلیون ریال مخفیانه از حساب پدرش برداشت کرد.
سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا در تشریح این خبر اظهار کرد: با ارجاع پرونده قضایی با موضوع برداشت غیرمجاز 110 میلیون ریال از حساب شاکی، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغازو در بررسی تخصصی تراکنش‌ها مشخص شد مبلغ در 8 مرحله برداشت و برای خرید شارژ و ارتقای بازی آنلاین استفاده شده است.
این مقام انتظامی افزود: در ادامه تحقیقات فنی پلیس، انگشت اتهام به سمت فرزند نوجوان شاکی رفت؛ وی که به گوشی تلفن همراه و اطلاعات حساب اینترنت بانک پدرش دسترسی داشته، با همدستی دوستش، مبلغ 110 میلیون ریال را در 8 مرحله برداشت کرده و بلافاصله پیامک ارسالی بانک را حذف کرده است.سرهنگ آراوند به شهروندان توصیه کرد: ضمن برقراری ارتباط دوستانه با فرزندان خود و ایجاد فضای گرم و صمیمی در خانواده، به منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه، اطلاعات حساب‌های بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید.
جستجو
آرشیو تاریخی