صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اسرائیل و دکترین ترور و قتل عام

گروه جهان/ بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که با اظهارات جنجالی‌اش شناخته می‌شود، در تازه‌ترین اظهارات خود این بار مدعی شد، تل‌آویو باید اسماعیل هنیه از رهبران حماس را در قطر ترور کند. ادعای ترور رهبران حماس درحالی مطرح می‌شود که ارتش صهیونیستی تاکنون در از بین بردن یحیی سنوار و سایر فرماندهان میدانی مقاومت ناکام مانده و این ناکامی را با قتل عام مردم بی‌دفاع غزه جبران کرده است. گفتنی است همزمان با این اظهارات، نظامیان صهیونیست طی 24 ساعت، مرتکب 9 کشتار و جنایت جدید در باریکه غزه شدند که در سلسله حملاتی 92 فلسطینی به شهادت رسیده و 130 نفر دیگر نیز زخمی شدند. به گزارش فارس، وزیر دارایی رژیم اسرائیل ظهر یکشنبه در گفت‌و‌گو با رادیو 94 اسرائیل مدعی شد که اسرائیل نباید به دوحه هیأت مذاکره‌کننده، بلکه باید تیم ترور اعزام کند. شبکه تلویزیونی «کان» اخیراً در گزارشی خبر داد که تل‌آویو، روز دوشنبه هفته جاری، هیأتی را برای مذاکره درباره آتش‌بس در غزه به قطر اعزام خواهد کرد. اسموتریچ در واکنش به این خبر به رادیو 94 گفت: «ما باید هنیه را ترور کنیم. شما باید به قطر بروید نه برای مذاکره، بلکه برای ترور.»
این وزیر اسرائیلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که ارتش اسرائیل «مروان عیسی» نفر شماره 3حماس را ترور کرده است. مروان عیسی معاون «محمد ضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس است که رسانه‌های اسرائیلی اخیراً مدعی شده بودند او در نوار غزه به شهادت رسیده است. با این حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هیچ بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و ادعای رسانه‌های اسرائیلی را تأیید نکرده است. گفتنی است پیش از این نیز اسموتریچ قطر را «مسئول تأمین مالی تروریسم» و «مسئول حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر» خوانده بود.
همزمان با اظهارات اسموتریچ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 9 کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه در حق فلسطینیان مرتکب شده است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این وزارتخانه اشاره کرد که در این حملات 92فلسطینی به شهادت رسیده و 130 نفر دیگر نیز زخمی شدند. شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به 31645 نفر و شمار مجروحان نیز به 73676 نفر افزایش یافته است. این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که پیکرشماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده اند که به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به انتقال آنها نیستند.

جستجو
آرشیو تاریخی