صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۸

سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح می‌شود

وزیر نیرو با بیان این‌که سد قیز قلعه‌سی بزودی با حضور رؤسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مذاکرات خوبی با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان پیرامون عملیات اتصال شبکه برق ایران و روسیه از طریق جمهوری آذربایجان انجام شد.
علی اکبر محرابیان و پرویز شهبازف در دیداری پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های تقویت تعاملات فی‌مابین بویژه در حوزه فرایند احداث و بهره‌برداری مشترک از دو سد خدا آفرین و سد قیز قلعه‌سی تبادل‌نظر کردند.
وزیر نیرو با تأکید بر اینکه عملیات احداث دو سد خداآفرین و قیز قلعه‌سی با رعایت آخرین استاندارد‌های بین‌المللی انجام شده است، اضافه کرد: بهره‌برداری از این دو سد که بزودی با حضور رؤسای جمهور دو کشور انجام می‌شود، اجازه می‌دهد تا بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی و توافقات دو جانبه حداکثر استفاده را از منابع آب موجود در رودخانه ارس در مسیر تأمین منافع مردم انجام شود.
وزیر انرژی آذربایجان نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم بهره‌برداری حداکثری از منابع آب رود ارس توسط دو کشور همسایه ادامه داد: پس از اتمام فرایند ساخت و توسعه دو سد در مرحله بعد باید عملیات ساخت نیروگاه را نیز در تعامل با یکدیگر انجام دهیم که این اقدام به دو کشور کمک می‌کند تا حداکثر بهره‌برداری را از منابع آب و برق داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی