صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

گزارش و خبر

برنده‌ها امشب به نیمه نهایی لیگ برتر والیبال می‌رسند؟
جنگ باانگیزه‌ها برای صعود
مهری رنجبر / چهار تیم دوم پلی‌آف لیگ برتر والیبال، امشب در دومین مسابقه به مصاف هم می‌روند. شهرداری ارومیه شگفتی‌ساز بعد از شکست طبیعت اسلامشهر که تیم دوم جدول رده‌بندی دور مقدماتی بود، از ساعت 19 امشب در دومین بازی پلی‌آف دوباره مقابل طبیعت قرار می‌گیرد. شاگردان عبدالرضا علیزاده که به عشق هواداران هم‌قسم شده‌اند تا این بار به جمع چهار تیم اول برسند، بازی اول پلی‌آف را 2-3 بردند، در حالی دوباره مقابل رقیب سرسخت‌شان قرار می‌گیرند که علیزاده خیلی به صعود تیمش امیدوار است: «ان‌شاءالله بازی را ببریم و به مرحله نیمه نهایی صعود کنیم. اگر بازیکنان عملکرد بازی اول را داشته باشند، برنده می‌شویم.» بدون شک شاگردان ابراهیم وادی هم برای جبران باخت قبلی مقابل شهرداری ارومیه به زمین می‌روند. سرمربی طبیعت می‌گوید: «ما بعد از ریکاوری آماده شده‌ایم تا شکست بازی قبلی را جبران کنیم.» با این حساب جدال دو تیم باانگیزه، چاشنی جذابیت بازی را بیشتر می‌کند. دومین بازی امشب؛ ساعت 22 در دربی یزد است. جایی که دو تیم شهداب یزد مدعی قهرمانی و ایفاسرام به مصاف هم می‌روند. شهداب یزد که بازی اول را 1-3 برده و یک قدم به نیمه نهایی نزدیک‌تر شده، برای یکسره کردن کار به زمین می‌آید، هرچند ایفاسرام با اینکه بازی اول را باخته اما بدش نمی‌آید با جبران در بازی امشب، کار را به بازی سوم بکشد. محمدرضا تندروان سرمربی شهداب یزد می‌گوید: «ما امشب دوباره از صفر شروع می‌کنیم، امیدوارم تیمم در این بازی هم جنگنده باشد و با پیروزی به مرحله نیمه نهایی صعود کند.»
عباسعلی میرحسینی سرمربی ایفاسرام معتقد است تیمش باید باخت را فراموش کند: «ما با فراموشی باخت اول برای بازی امشب آماده می‌شویم. هرچند سخت بود چراکه همه توانمان را صرف پیروزی کردیم اما شهداب یزد بهتر از ما بازی کرد.»
دیشب هم  تیم‌های پیکان تهران- گیتی پسند و چادرملوی اردکان- فولاد سیرجان به ترتیب ساعت 19 و 22 در دومین بازی پلی‌آف به مصاف هم رفتند.

شکایت پرسپولیس از مدافع استقلال
حردانی تماشاگران را تحریک کرد؟
دربی ۱۰۳ در حالی به پایان رسید که این مسابقه نیز با حواشی همراه بود. چرا که باشگاه پرسپولیس معتقد است صالح حردانی مدافع استقلال حین زدن کرنرهای پرسپولیس به تحریک تماشاگران‌شان اقدام کرده و به این دلیل از او شکایت کرد. در این ویدیو که از پشت تابلوهای تبلیغاتی پشت دروازه گرفته شده، به نظر می‌رسد حردانی سعی در تحریک هواداران استقلال به پرتاب اشیا به سمت مهدی ترابی دارد و از هواداران استقلال می‌خواهد به این کارشان ادامه دهند.
 باشگاه پرسپولیس در سایت رسمی خود نوشت: «باشگاه پرسپولیس با توجه به تصاویر ویدیویی غیر قابل کتمان از دربی شماره ۱۰۳ نسبت به طرح شکایت علیه بازیکن استقلال اقدام کرد. در این تصاویر ویدیویی که بازتاب گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته، دیده می‌شود بازیکن استقلال در حالی که به‌ظاهر نشان می‌دهد سعی در آرام کردن تماشاگران دارد تا با پرتاب اشیا به داخل زمین باعث ایجاد اختلال در برگزاری بازی نشوند، در واقع با دست دیگر خود آنها را تحریک به افزایش این اقدام و حمله به مسابقه و بازیکنان تیم پرسپولیس می‌کند! این اتفاق آگاهانه روی می‌دهد در حالی که در همان زمان عوامل برگزاری، مأموران انتظامی و امنیتی و حتی تعدادی دیگر از بازیکنان استقلال سعی در آرام کردن اوضاع داشتند. جدا از بحث‌های اخلاقی، روحیه ورزشکاری و بازی جوانمردانه که در این ارتباط وجود دارد، رفتار بازیکن مذکور از جهت تحریک به خشونت و تحریک عمومی موضوع مواد ۵۹ و ۶۰ آیین‌نامه انضباطی فوتبال ایران در ارکان قضایی و انضباطی فوتبال قابل بررسی و صدور حکم مقتضی است. باشگاه پرسپولیس در این مرحله نسبت به طرح شکایت نزد ارکان فوتبال اقدام کرده، ولی بدیهی است این رفتار بازیکن مذکور از جهات دیگری و نزد دیگر دستگاه‌ها با توجه به وقوع در یک مکان عمومی نیز قابل پیگیری و بررسی
 است.»

جستجو
آرشیو تاریخی