ورزش ایران و جهان

فغانی، دربی کره را سوت زد
دیدار برگشت دو تیم کره‌ای اولسان هیوندا و چونبوک موتورز براى صعود تیم برتر به مرحله
 نیمه نهایى شرق آسیا، سه‌شنبه با قضاوت علیرضا فغانى داور برجسته ایرانى - استرالیایى برگزار شد.
 اولسان هیوندا که در بازى برگشت، میزبان این مسابقه به حساب مى‌آمد، بعد از کسب تساوى 1-1 در بازى رفت، موفق شد با تک گل دقایق وقت اضافه نیمه‌ اول سئول یونگ وو پیروزى 2-1 را کسب کند تا در مجموع دو بازى رفت و برگشت مرحله یک چهارم نهایى، به نیمه نهایى لیگ قهرمانان صعود کند.
فغانى در حالی دربى حساس کره جنوبى در لیگ قهرمانان آسیا را به خوبى قضاوت کرد که شش بار قضاوت شهرآورد پایتخت را برعهده داشت و حالا هم برای قضاوت جام جهانی 2026 امریکا آماده می‌شود.
قضاوت بین‌المللى بعدى او روز پنجشنبه دوم فروردین ١٤٠٣ در شهر جاکارتا و گروه F رقابت‌هاى مقدماتى جام جهانى ٢٠٢٦ بین اندونزى و ویتنام انجام خواهد شد.
 گفتنی است فغانى پیش از این فینال لیگ قهرمانان ٢٠١٤ آسیا را بین دو تیم استرالیایى و عربستانى وسترن سیدنی واندررز و الهلال قضاوت کرده بود که با قهرمانى استرالیایى‌ها به پایان رسید.


الهلال وارد کتاب «گینس» شد
الهلال به دنبال پیروزی ۲ بر صفر برابر الاتحاد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به رکورد ۲۸ پیروزی متوالی رسید و نام خود را در «گینس» ثبت کرد.
طبق اعلام وب سایت رکوردهای جهانی «گینس»، الهلال در فاصله ۲۵ سپتامبر تا ۱۲ مارس موفق شد ۲۸ پیروزی متوالی را در تمام رقابت‌ها کسب کند و از این حیث بهترین عملکرد را در بین تمام تیم‌های جهان به دست آورد.
 

ازبک‌های سرخابی دعوت شدند
تیم ملی فوتبال ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت. ازبکستان، هنگ کنگ و ترکمنستان از رقیبان ایران در این مرحله از مسابقات هستند.
 سرکو کاتانچ سرمربی تیم ازبکستان اسامی ۲۳ بازیکن خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کرد و اسم جلال‌الدین ماشاریپوف از استقلال و اوستون اورونوف از پرسپولیس هم در این لیست به چشم می‌خورد.


ثبت نام احسان حدادی برای انتخابات دوومیدانی
نایب قهرمان المپیک لندن در انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی ثبت نام کرد. طبق اعلام فدراسیون دوومیدانی، انتخابات ریاست این فدراسیون، سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که با شروع  ثبت‌نام کاندیداهای ریاست، احسان حدادی نائب قهرمان المپیک که سودای خدمت به دوومیدانی را دارد، بعد از سفرهای استانی برای رایزنی ، دیروز باحضور در فدراسیون ثبت نام کرد. هاشم صیامی رئیس مستعفی فدراسیون هم قبلاً ثبت نام کرده است.

الفتی نفر سوم رنکینگ جهانی ژیمناستیک
مهدی الفتی در جدیدترین رنکینگ پرش خرک فدراسیون جهانی ژیمناستیک نفر سوم جهان شد.
او با پنجمی جام جهانی مصر ۲۰۲۴، 16 امتیاز گرفت و در جام جهانی آلمان مدال نقره گرفت و ۲۵ امتیاز روی امتیازاتش گذاشت. الفتی همچنین در جام جهانی باکو نهم شد و به فینال نرسید و تنها هشت امتیاز گرفت، حالا  با ۴۹ امتیاز نفر سوم رنکینگ جهانی است. ورزشکار ارمنستان با ۶۰ امتیاز و ژیمناست اوکراینی با ۵۵ امتیاز در رده‌های اول و دوم رنکینگ قرار گرفته‌اند.
 

دومی رنکینگ جهانی
 سهم هاکی سالنی ایران
تیم هاکی سالنی ایران برای اولین بار در تاریخ به رنکینگ دوم جهان صعود کرد. در جدیدترین رنکینگ سایت جهانی هاکی FIH ، تیم ملی هاکی سالنی ایران با ۱۶۵۰ امتیاز و یک پله صعود، برای نخستین بار در جایگاه دوم جهان قرار گرفت.در این رنکینگ تیم اتریش قهرمان جهان صدرنشین است و تیم ملی هاکی بلژیک در رتبه سوم و پایین‌تر از تیم ملی ایران قرار دارد.آلمان، جمهوری چک، هلند، آفریقای جنوبی، لهستان، امریکا و سوئیس در مکان‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی