فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

43 تــن اکلیــــل سرنـــــج در تهران توقیف شد

گروه حوادث/فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰ میلیون عدد مواد محترقه توسط پلیس خبر داد و گفت: واردکنندگان مواد اولیه از ماه‌ها قبل رصد می شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار عباسعلی محمدیان صبح دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ما عهد بستیم مردم احساس امنیت کنند و در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و ما متعهد هستیم که روز به روز در این حوزه گسترده‌تر اقدام کنیم.
وی درباره چهارشنبه‌سوری گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست، اما با مشاهده این حوادث برای جوانان دلسوزی می‌کنیم؛ امسال از اوایل دی ماه اقدامات خود را برای افزایش ایمنی در چهارشنبه‌سوری آغاز کردیم و قاچاقچیان سابقه‌دار مواد محترقه از دی ماه تحت رصد پلیس بودند و کشفیات زیادی نیز داشته‌ایم. مجموع اقدامات روزانه ما در سطح شهر و کنترل محل‌های توزیع باعث شده که نزدیک به ۴۳ تن  اکلیل سرنج را شناسایی و توقیف کنیم تا اجازه فروش به هر فردی را نداشته باشند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: بیش از ۴۰۰ کیلو مواد محترقه در ایستگاه‌های مترو کشف کرده‌ایم.همچنین بیش از ۱۰ میلیون و ۳۲ هزار مواد محترقه نیز کشف کرده‌ایم. امسال نسبت به سال گذشته صداهای شنیده شده در روزهای قبل از چهارشنبه آخر سال کمتر بود که یکی از دلایل آن می‌تواند اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها باشد.
محمدیان بیان کرد: ۳ فوتی و 15 مصدوم تا روز دوشنبه بر اثر مواد محترقه داشته‌ایم. همچنین ۳ محل به واسطه این مواد محترقه تخریب و ۵ دستگاه خودرو نیز آسیب دیده‌اند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ۲۲۱ نفر مرتبط با مواد محترقه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
کسانی که در چهارشنبه‌سوری باعث ایجاد خسارت به اموال مردم بشوند و ناراحتی برای افراد ایجاد کنند و شهروندان از آنها شکایت داشته باشند برایشان تشکیل پرونده داده و افراد تا پایان تعطیلات میهمان پلیس هستند.
وی گفت: خودروها و موتورسیکلت‌هایی که به سمت شهروندان مواد محترقه پرتاب کنند نیز تا پایان تعطیلات میهمان ما هستند و وسایل نقلیه آنها نیز توقیف می‌شود.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور:
 قربانیان چهارشنبه سوری به 12 کشته و 509 مصدوم رسید
اورژانس کشور از 12 کشته و مصدوم شدن 509 نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری تا 22 اسفند خبر داد.
بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: «از اول تا 22 اسفند تعداد 509 نفر در مراسم چهارشنبه‌سوری آسیب دیده‌اند که از این تعداد 12 نفر فوت کرده‌اند. 39 نفر از مصدومان دچار قطع عضو و 239 نفر دچار سوختگی شده‌اند و چشم 160 نفر آسیب دیده است.»
سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: «آذربایجان شرقی، تهران و آذربایجان غربی بیشترین تعداد مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری را دارند. فقط در روز 22 اسفند تا ساعت 13 تعداد 62 نفر در مراسم چهارشنبه آخر سال آسیب دیده‌اند که از این تعداد یک نفر فوت شده است، همچنین سه نفر دچار قطع عضو، 27 نفر دچار سوختگی و 20 نفر دچار آسیب در ناحیه چشم شده‌اند.»
جستجو
آرشیو تاریخی