اخبـــار

«ایران یکصدا»
میزبان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
گروه فرهنگی / نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با شعار«ایران یکصدا» برگزار می‌شود؛ خبری که محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درنشست رسانه‌ای نخستین المپیاد ملی آموزش هنراعلام کرد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در این باره گفت: در کشور ما المپیاد هنری سابقه‌ای ندارد و تا به امروز المپیاد هنر به شکل خاص برگزار نشده است؛ المپیاد ملی آموزش هنر در این سطح برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود.
این المپیاد در سه سطح بوده و در قالب المپیاد با رویدادهای دیگر چند تفاوت اساسی دارد یکی اینکه این المپیاد به صورت گروهی و تیمی برگزار می‌شود. گروه‌ها در قالب تیم‌های مراکز آموزشی هنر در رشته‌های نقاشی، تجسمی، موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای سنتی قرار دارند و در قالب یک گروه به رقابت می‌پردازند؛ وجه تمایز دیگر این رویداد این است که به صورت یک لیگ برگزار می‌شود؛ یعنی تیم‌ها در ابتدا در آموزشگاه‌ها رقابت می‌کنند سپس به مراحل استانی و در نهایت به مرحله ملی می‌رسند و در مرحله ملی قهرمانان لیگ‌های استانی رقابت می‌کنند و در نهایت تیم قهرمان معرفی می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به اهداف برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر اظهار کرد: شناسایی و کشف استعدادهای هنری در بین نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی در حوزه هنر، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط و امید و انگیزه بخصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مرکز آموزش هنر و کمک به توسعه عدالت فرهنگی هنر آموزشی از اهداف این المپیاد است. او افزود: فرایند برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر از اسفند ماه آغاز می‌شود و در نهایت این فرایند تا پایان شهریور ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و برگزیدگان این المپیاد هنری در شهریور ماه معرفی خواهند شد.

 

آغاز نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها»
نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف تبیین 30 آیه زندگی‌ساز قرآن کریم در نخستین روز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.
در این پویش ۳۰ آیه محوری قرآن کریم توسط جمع کثیری از اندیشمندان قرآنی کشور انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند. «زندگی با آیه‌ها» قصد دارد حلقه اتصال فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال در سراسر کشور باشد و در این مسیر بر ظرفیت گروه‌های مردمی سراسر کشور تکیه دارد.
این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است. آیه‌های انتخاب شده این پویش از طریق مسابقات ملی، تبلیغات گسترده رسانه‌ای و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در روزهای ماه مبارک رمضان برای مردم تبیین خواهد شد. هدف و شعار اصلی این پویش این است که در این ماه خدا، 30 آیه را بخوانیم، بفهمیم، حفظ و زندگی کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی