صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خرده خبر

انتخابی تیم ملی تکواندو
هفت فروردین برگزار می‌شود
 رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو مردان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا هفتم فروردین برگزار می‌شود. بیست‌وششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی ویتنام در شهر «دانانگ» برگزار خواهد شد که بر همین اساس و با اعلام سازمان تیم‌های ملی اردوی آماده‌سازی تیم ملی آقایان پنجم فروردین در محل فدراسیون تکواندو شروع می‌شود. ابوالفضل زندی، یاسین ولی‌زاده، مهدی حاجی موسایی، متین رضایی، امیرمحمد بخشی، امیرسینا بختیاری، علی خوش‌روش، میرهاشم حسینی، محمدحسین یزدانی، سعید فتحی، مهران برخورداری و آرین سلیمی نفرات دعوت شده به این اردو هستند که باید خود را به تمرینات برسانند.
 

سرپرست اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش منصوب شد
 وزیر ورزش و جوانان طی حکمی سرپرست اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان را منصوب کرد.  طبق حکم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، رضا زندی‌خواری به‌عنوان سرپرست اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. در حکم کیومرث هاشمی خطاب به رضا زندی‌خواری آمده است: «نظر به تعهد و تخصص جناب‌عالی به‌ موجب این ابلاغ به‌عنوان سرپرست اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به خداوند متعال، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکیدات رئیس‌جمهور محترم، در راستای تحقق برنامه‌های دولت مردمی و عدالت‌محور و پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی سایر معاونت‌ها، مدیران ستادی و استانی در انجام امور محوله، موفق و مؤید باشید.»
 

 دومین شکست یاران اسماعیل‌نژاد در پلی‌آف ایتالیا
تیم والیبال ورونا با حضور اسماعیل‌نژاد در پلی‌آف سوپرلیگ ایتالیا شکست خورد. ورونا در بازی دوم دور یک‌چهارم نهایی سوپرلیگ والیبال ایتالیا به مصاف پروجا رفت که این مسابقه با پیروزی سه بر یک پروجا به اتمام رسید. این رقابت در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵، ۱۶ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۲۵ به سود پروجا، تمام شد. در بازی اول هم تیم پروجا توانسته بود با نتیجه قاطع سه بر یک مقابل ورونا به پیروزی برسد. امین اسماعیل‌نژاد، ملی‌پوش والیبال ایران که برای ورونا توپ می‌زند، در بازی دوم پلی‌آف هم برای تیمش به میدان رفت و به کسب ۱۲ امتیاز بسنده کرد. او در این بازی ۹ امتیاز از حمله، دو امتیاز از دفاع و یک امتیاز از سرویس برای تیمش پوئن کسب کرد اما عملکرد خوب او مانع باخت تیمش نشد. در صورت شکست‌ ورونا در بازی بعد امید صعودش به دور بعدی این مسابقات از دست خواهد رفت.


واکنش عالمیان به نداشتن مربی در گرنداسلم سنگاپور
ملی‌پوش تنیس روی میز ایران نسبت به نداشتن مربی در مسابقات سنگاپور با گذاشتن عکسی در صفحه شخصی خود واکنش نشان داد: «کاش نگاه کشور ما به ورزش حرفه‌ای‌تر شود که از فرصت‌هایی که به وجود می‌آید به خوبی استفاده کنیم.» نوشاد عالمیان در دور نخست جدول اصلی و هدایی در جدول مقدماتی شکست خوردند و حذف شدند. عالمیان حالا به دنبال این است از طریق رنکینگ، سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بگیرد.
 

محرومیت 8 ساله ملی‌پوش پاراجودو
دو ورزشکار در رشته‌های پاراجودو و کشتی با محرومیت به دلیل استفاده از مواد ممنوعه و نیروزا مواجه شدند. با اعلام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، موارد تخلف از مقررات مبارزه با دوپینگ مربوط به سال 2023 با افزوده شدن دو مورد جدید به تعداد 23 پرونده رسید. دو مورد جدید شامل تست مثبت با ماده ممنوعه پروپرانولول در رشته تیراندازی و دیگری تخلف امتناع از تست و ارائه نمونه در رشته پاورلیفتینگ است که مراحل ابتدایی پرونده انجام شده، پس از دریافت توضیحات ورزشکاران، بررسی مدارک ارائه شده و طی مراحل قانونی آرای مربوطه ابلاغ و اعلام خواهد شد. همچنین احکام قطعی مربوط به دو پرونده در رشته‌های کشتی و جودوی کم‌بینایان صادر شده که بر این اساس، سعید اسماعیلی در رشته کشتی با محرومیت چهار ماهه و سیدامید جعفری ملی‌پوش پاراجودو به دلیل استفاده از ماده ممنوعه لیگاندرول با محرومیت هشت ساله مواجه شدند.حکم نهایی سه پرونده مربوط به رشته جودوی کم‌بینایان، پارادوومیدانی و فوتبال که درخواست تجدیدنظر در شورای استیناف را داشتند، در شورا مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعلام‌نظر شورای تجدیدنظر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی