صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

صداوسیما

مطالبه اخراج رژیم صهیونیستی
از کمیسیون مقام زن

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل به نیویورک رفته است، گفت: در پی وخامت اوضاع نوار غزه، امیدواریم کشور‌ها به اتحادی برای محکوم کردن «رژیم اشغالگر اسرائیل» در بخش زنان دست یابند.
امیدواریم مسأله اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن مطالبه شود و به انجام برسد.
خزعلی افزود: به صورت متداول کشورها، گزارشی از وضع زنان ارائه می‌کنند و ما هم وضع زنان ایران را گزارش خواهیم کرد و همین‌طور وضع زنان در جامعه بین‌المللی و مسائلی که با آن مواجه هستند و به‌صورت ویژه شرایطی که متأسفانه در غزه است. کشتار و گرسنگی‌ در غزه به سبب محاصره و جنایات جنگی، حاکم است و امیدواریم کشور‌ها به اتحادی در این زمینه برسند و بتوانند این عنصر خطرناک و این رژیم اشغالگر را در بخش زنان محکوم کنند.

 

ایرنا

شورای نگهبان به تازگی لایحه حجاب و عفاف را دریافت کرده است

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای اعلام کرد: در طی جلسات فشرده درحال بررسی اصلاحات مجلس درباره دو لایحه مهم برنامه هفتم پیشرفت و بودجه ۱۴۰۳ کل کشور بودیم. وی افزود: شورای نگهبان در یکی دو روز اخیر لایحه عفاف و حجاب را نیز دریافت کرده است و این لایحه هم در نوبت رسیدگی است.
طحان نظیف همچنین درباره بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه گفت: تا ۱۷ اسفندماه فرصت دریافت شکایات مردم و داوطلبان درخصوص انتخابات به شورای نگهبان وجود داشت و ما اکنون در حال بررسی این گزارشات و شکایات هستیم که پس از بررسی این موارد نسبت به صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه اظهارنظر می‌کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی