صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

آماده‌باش کادر درمان
برای چهارشنبه آخرسال
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دو هفته پیش دستورالعمل مربوط به چهارشنبه سوری به همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ابلاغ شده است و به همین منظور همه کادردرمانی و بیمارستانی در سراسر کشور برای موضوع رخدادهای چهارشنبه آخرسال به صورت آماده‌باش هستند.
به گزارش ایرنا، سعید کریمی درباره اقدامات این معاونت برای چهارشنبه آخرسال در وزارت بهداشت افزود: در همین راستا پزشکان و معاونان درمان در بیمارستان‌های اصلی تروما در سراسر کشور حضور دارند و ستادها برای انتقال بیماران از بیمارستانی به بیمارستان دیگر هم فعال هستند. کریمی اظهار داشت: اما همه می‌دانند که در وقایع چهارشنبه سوری پیشگیری مقدم بر درمان است. نباید بگذاریم فرزندان ما خودشان را در معرض آسیب قرار دهند و  آن زمان چاره‌ای برای درمان آنها بیندیشیم زیرا چشمی که بر اثر این انفجارها آسیب می‌بیند دیگر هیچ‌گاه چشم سالمی برای فرد حادثه‌دیده نخواهد شد. حتی اگر فرد آسیب‌دیده کودک باشد که مصیبت بزرگی برای آن فرد به بار خواهد آورد.معاون درمان وزیر بهداشت گفت: متأسفانه از ابتدای اسفند تاکنون ۶ مورد فوتی و ۱۸۱ مورد آسیب‌دیده بر اثر استفاده از موادمحترقه در کشور را شاهد بودیم که این خیلی ناگوار است. لازم به ذکر است آمارهای سازمان اورژانس کشور نشان می‌دهد که ۷۴ درصد آسیب‌دیدگان افراد زیر ۱۸ سال و ۲۳ درصد از مصدومان نیز عابران پیاده هستند.


برگزاری آزمون مدارس
در ماه رمضان ممنوع است
 وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدیران مدارس می‌توانند به اقتضای شرایط در ماه رمضان (اوقات شرعی، موقعیت جغرافیایی، نوع مدرسه و...) با توجه به نظرات معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنها، ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، ساعت کار مدرسه را با یک ساعت تأخیر، آغاز کنند.در این اطلاعیه که وزارت آموزش و پرورش با توجه به دایر بودن مدارس تا روز ۲۸ اسفند ، درباره اجرای آموزش در ایام ماه مبارک رمضان و توصیه‌های مدیریتی صادر کرده ، آمده است: با توجه به شرایط جسمانی دانش‌آموزان روزه‌دار و ضرورت زمینه‌سازی برای استفاده مطلوب از برکات عبادی و معنوی این ماه، شایسته است طی مصوبه شورای مدرسه، معلمان از اجرای هرگونه آزمون مؤثر در ارزشیابی تحصیلی و کلاسی دانش‌آموزان در این ماه مبارک خودداری و ارائه تکالیف و کار در منزل به دانش‌آموزان را محدود کنند. درس تربیت بدنی نیز با ورزش‌های سبک اجرا شود.برگزاری برنامه‌های مذهبی، تربیتی و امیدآفرین با مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا، نظیر اجرای نمازهای جماعت در مدرسه، برگزاری مراسم ادعیه و سخنرانی بویژه مراسم شب‌های قدر و احیا و سایر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی از جمله نکات مورد نظر است که برنامه‌ریزی و اجرای آن به مدیران نیز تأکید می‌شود.

درهای بهشت زهرا از سحرگاه آخرین پنجشنبه سال تا پایان روز جمعه باز است
مهسا قوی‌قلب/ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، با اعلام اینکه در خصوص برنامه‌های آخر سال جلساتی در داخل و بیرون شهرداری با سازمان‌های مربوطه برگزار شد، گفت: سازماندهی گسترده‌ای در پنجشنبه و جمعه آخر سال انجام شده است. ۲۴ و ۲۵ اسفند دو روز شلوغ داریم. از سحرگاه پنجشنبه تا پایان روز جمعه درها روی مردم باز است و همگان می‌توانند زمان حضور خود را در ساعات مختلف توزیع کنند و در شب‌های مبارک ماه رمضان هم می‌توانند از اهل قبور زیارت داشته باشند.به گزارش خبرنگار «ایران» محمدجواد تاجیک، با بیان اینکه امسال زمان حضور مردم به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان متفاوت است، توضیح داد: ساعات حضور در بهشت زهرا در ماه رمضان بیشتر می‌شود و از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد صرفاً گلزار شهدا باز خواهد بود، اما شبهای جمعه این فضا تا سحر برای همه مردم و همه قطعات باز است و این روال تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
برنامه شب‌های قدر، گسترده است
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا افزود: برنامه شب‌های قدر هم به صورت گسترده برگزار می‌شود. سال گذشته هم این برنامه را داشتیم و استقبال گسترده‌ای را شاهد بودیم. در شب ۲۱ ماه رمضان ساعاتی را خانواده شهدا در کنار مزار این عزیزان سپری می‌کنند. شب‌های قدر امسال نیز تلاش می‌کنیم شرایط بهتری را در همه قطعات و بویژه گلزار شهدا برای مردم فراهم کنیم. مجموعه سازمان بهشت زهرا تلاش می‌کند تا بستر خوبی را برای خدمات‌رسانی به مردم فراهم سازد.تاجیک درباره خدمات در حوزه حمل و نقل، گفت: ساعات کار اتوبوسرانی و مترو در روزهای آخر سال افزایش پیدا می‌کند و دستگاه‌های ون نیز از مترو تا بهشت زهرا تدارک دیده شده است. مجموعه بهشت زهرا هم ۱۵ دستگاه خودروی برقی را به ایستگاه متروی حرم اضافه می‌کند. ۱۰ دستگاه خودروی آمبولانس و 10 دستگاه موتورلانس و یک اتوبوس امدادی و مجموعه‌های هلال احمر و ۱۵ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در دو روز پنجشنبه و جمعه آخر سال حضور دارند.تاجیک افزود: در روزهای پایان سال ساماندهی گلفروش‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و برای رفاه حال مردم پمپ‌بنزین سیار و خدمات خودرویی نیز پیش‌بینی شده است. در زمینه باز و بسته شدن درها هم با نیروهای راهنمایی و رانندگی هماهنگ هستیم تا شاهد ترافیک کمتری باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی