صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

نعمت‌زاده شرایط ایده‌آلی دارد

مداح:کار سختی در چین داریم

فائزه زمانی
خبرنگار

مبینا نعمت‌زاده ملی‌پوش وزن منفی 49 کیلوگرم تکواندو دیشب برای فتح رؤیای حضور در میدان المپیک راهی چین شد.
مسابقات سهمیه قاره‌ای چین آخرین خانه تکواندوکاران قاره آسیا برای جا نماندن از پرواز المپیک پاریس است. درحالی که قبل از این ناهید کیانی ستاره این روزهای تکواندو دختران از طریق رنکینگ اولین سهمیه این رشته را گرفته بود، حالا نعمت‌زاده مأموریت دارد دومین سهمیه را در چین بگیرد تا تیم تحت هدایت مینو مداح با سهمیه کامل راهی ماجراجویی خود در المپیک پاریس شود.
درحالی که 4 روز به شروع مبارزه سرنوشت ساز نعمت‌زاده باقی مانده است، مداح سرمربی تیم ملی شرایط شاگردش را در آستانه این مسابقات ایده‌آل دانست. او که قبل از این چشمش به جمال سهمیه کیانی روشن شده بود حالا به رغم اینکه معتقد است کار سختی در چین دارند، اما به دومین سهمیه خوشبین است.
  او درباره آخرین وضعیت نعمت‌زاده می‌گوید: «خدا را شکر نعمت‌زاده هم از لحاظ بدنی و هم از لحاظ روحی و روانی شرایط ایده‌آلی دارد. با اعلام اسامی شرکت کنندگان تا حد زیادی توانستیم جدول بازی‌ها را پیش‌بینی کنیم. با توجه به رنکینگ و جدول احتمالاً نعمت‌زاده در دور اول با قرعه استراحت روبه رو می‌شود و با 2 برد می‌تواند راهی فینال شود. در این مسابقات فینالیست شدن به منزله گرفتن سهمیه است، این مسابقات رنک خاصی ندارد و بنابراین خیلی از بازیکنان تمایل به مبارزه در فینال ندارند و عده‌ای هم ترجیح می‌دهند مبارزه نهایی را هم انجام دهند، در کل خیلی به گرفتن این سهمیه خوشبین هستیم و در صورت رسیدن به فینال باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.»
  مداح معتقد است کار سختی در چین خواهند داشت: «این مسابقات خانه آخر است. در مسابقات سهمیه قاره‌ای همیشه بوده‌اند ورزشکارانی ناشناخته که به‌یکباره با درخشش خود همه را غافلگیر کرده‌اند، باید حواسمان به این موضوع باشد. از طرفی چون این مسابقات آخرین شانس تکواندوکاران برای المپیکی شدن است، مطمئن باشید که همه با تمام توان خود به روی شیاپ چانگ می‌آیند. همان‌طور که ما رقبا را آنالیز کرده‌ایم و نعمت‌زاده برای سهمیه پا به این مسابقات می‌گذارد، مطمئن باشید تیم‌های دیگر هم بازیکن ما را آنالیز کرده و آنها هم به دنبال سهمیه‌اند، بنابراین کار سختی در چین خواهیم داشت.»
 سرمربی تیم ملی تکواندو حالا به گرفتن سهمیه نعمت‌زاده خوشبین است: «من همیشه گفته‌ام که تکواندو ورزش ثانیه‌هاست و پیش‌بینی گرفتن سهمیه از دست ما خارج است. به المپیکی شدن نعمت‌زاده خوشبین هستم و امیدوارم دختران با استعدادمان بتوانند با سهمیه کامل در المپیک پاریس حضور داشته باشند.»

جستجو
آرشیو تاریخی