مـــرور

استقبال بهاری از ماه مبارک رمضان در پایتخت
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان از اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و هنری در سطح پایتخت خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمدامین توکلی‌زاده گفت: پویش ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با عنوان «بهار ایران، بهار قرآن» نام گرفت.
وی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان نهادهای دینی ما متولی شدند برنامه‌ها را پیش ببرند و در این راستا، قرارگاه تعلیم و تربیت متولی اصلی است که در سطح مساجد برنامه‌ها را پیش می‌برد.
به گفته وی، در این دوره مدیریت شهری یکی از پدیده‌ها محرم‌شهر و دهکده‌های ورزشی و شهر شهدا بود که با استقبال خوب مخاطب مواجه شده و امسال نیز شهر رمضان را در پارک لاله برگزار می‌کنیم، به‌طوری‌که محور برنامه‌های رمضانی پارک لاله خواهد بود. توکلی‌زاده اضافه کرد: در حوزه کمک‌های معیشتی، سال گذشته مجموعه سازمان خدمات پویشی را برگزار کرد و امسال هم به مناسبت ماه مبارک رمضان بسته معیشتی تهیه خواهد شد.
به گفته معاون شهردار تهران، موضوع افطاری ساده در تهران از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است که براساس آن همکاران مناطق ۲۲ گانه هر کدام در یک پارک پایتخت مستقر خواهند بود.


پاداش معلمان بازنشسته ۱۴۰۱ پرداخت شد
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲ ماه حقوق معلمان خرید خدمات واریز شد، گفت: آخرین بخش پاداش معلمان بازنشسته ۱۴۰۱ پرداخت شد.
به گزارش فارس، علی فرهادی افزود: آخرین بخش پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته ۱۴۰۱ تسویه شد و بابت بازنشستگان ۱۴۰۱ هیچ بدهی نداریم.
وی با اشاره به حقوق معلمان خرید خدمات، گفت: دو ماه حقوق این معلمان شامل مهر و آبان ابلاغ و پرداخت شد. تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفند، حتماً یک ماه دیگر از حقوق نیروهای خرید خدمات را پرداخت کنیم.  فرهادی افزود: بنا داریم ۳ ماه از اضافه تدریس (حق‌التدریس) شاغلان و بازنشستگان فرهنگی را هم پرداخت کنیم.


مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه:
سازمان سنجش مسئول برگزاری و اعلام نتایج آزمون وکالت است
مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با صدور اطلاعیه‌ای درباره آزمون فوق‌العاده وکالت که روز ۱۸ اسفند برگزار شد، اعلام کرد: مسئولیت برگزاری آزمون و اعلام نتایج مرحله کتبی بر عهده سازمان سنجش است.
به گزارش ایرنا از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، آزمون فوق‌العاده وکالت سال ۱۴۰۲ مرکز وکلا در تاریخ هجدهم اسفند سال‌جاری در بیش از ۷۰ شعبه اصلی و ۲۰۰ شعبه فرعی در سراسر کشور و با بیش از ۱۱۰هزار داوطلب برگزار شد.
نتایج اولیه بعد از رسیدگی به اعتراضات و تهیه کلید سؤالات، ۴۵ روز کاری بعد از آزمون اعلام خواهد شد. براساس این گزارش، مطابق تبصره ماده پنج قانون تسهیل، مسئولیت برگزاری آزمون و اعلام نتایج مرحله کتبی بر عهده سازمان سنجش است.


مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر خبر داد
بازگشایی مراکز تعطیل برای خدمت به جامعه هدف بنیاد شهید
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر، در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف بنیاد شهید، گفت: مؤسسه ایثار و سازمان سیاحتی کوثر و بقیه مؤسسات در سازمان فرهنگی هنری ورزشی و سیاحتی کوثر تجمیع شده است و در هراستان به صورت تجمیعی در حوزه‌های توانبخشی، درمانی، ورزشی و اقامتی به جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا خدمات‌رسانی می‌کند.
به گزارش «ایران» میثم جعفری، با اشاره به این‌که هرسال خدمات گیرندگان در حال افزایش هستند، افزود: این در حالی است که در حوزه درمانی و توانبخشی به‌صورت تخصصی‌تر و جداگانه کارها انجام می‌شود.  
وی گفت: در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان ارائه خدمات به ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر صورت گرفت. این مراکز در طول سال‌های گذشته دچار استهلاک شد، از این رو سال گذشته سعی شد مراکزی که به‌دلیل خرابی و نبود تأسیسات بسته شده بود، دوباره بازگشایی شوند.
در حال حاضر این مراکز بدون دغدغه به خدمات‌رسانی‌های خود ادامه می‌دهند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر گفت: امسال با ارائه تسهیلات ویژه، جامعه ایثارگران به سفر عتبات اعزام شدند و با استقبالی که شد ۱۵هزارنفر به این سفر زیارتی رهسپار شدند.
جعفری افزود: تا پیش ازاین خدمات چندان به‌صورت عادلانه توزیع نمی‌شد ولی هم اینک از طریق سامانه‌ای متصل به بنیاد شهید این خدمات در دسترس قرار دارد و با تخفیفات ویژه در اختیار ایثارگران است.

جستجو
آرشیو تاریخی