صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

ایران در ایران

بهره‌برداری از ۱۰ هزار واحد
نهضت ملی مسکن
شیراز- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد ۱۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و مقرر است تا پایان امسال واحدهای بهره‌برداری شده به ۱۶ هزار واحد در شهرها برسد.
حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است، افزود: ۳۲ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان تقاضای خود را ثبت کردند و برای ۲۷ هزار متقاضی نیز پروژه اختصاص یافته و کار ساخت این واحدها شروع شده است.
وی ادامه داد: در سطح کشور هم در حوزه نهضت ملی مسکن، افرادی که در سامانه نام‌نویسی کرده و تقاضای آنها ثبت شده تعداد ۱۸۶ هزار متقاضی تخصیص پروژه شدند. برخی طرح‌ها به مرحله نازک‌کاری رسیده و در آستانه افتتاح هستند و این روند در ماه‌های آینده شتاب می‌گیرد. افزون بر این در حوزه تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد هم ۱۶ هزار واحد در دست اجراست، بنابراین در مجموع بنیاد مسکن ۲۰۳ هزار واحد مسکن در شهرها در حال اجرا دارد که امید است در زمان مناسب افتتاح و به متقاضیان واگذار شود.


فعالیت سامانه بارشی
در ۱۸ استان
ایران زمین - سازمان هواشناسی با هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۱۸ استان، از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در ۵ شهر از جمله تهران خبر داد.
نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی، روز گذشته در سیستان‌وبلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان وقوع رگبار، رعدوبرق، وزش باد و در اواخر وقت در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی کرد. براین اساس، امروز (پنجشنبه) گستره بارش‌ها آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قم، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، لرستان و چهارمحال‌وبختیاری را فرا گرفته و فردا در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق بارش‌ روی می‌دهد. طبق پیش‌بینی هواشناسی، یکشنبه هفته آینده با تشدید و گسترش بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق،
جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارندگی و استمرار بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی