از گوشه و کنار ایران

قاچاقچیان مواد مخدر مأمور مرزبانی را به شهادت رساندند
گروه حوادث/ فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی از شهادت یک نیروی مرزبان طی درگیری با اشرار مسلح در نقطه صفر مرزی خبر داد.
سردار «حسین دهکی» سه‌شنبه شب در تشریح این خبر افزود: نیروهای جان برکف مرزبانی حین انجام مأموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی «چاه‌مگو» با اشرار مسلح درگیر شدند و آنها را در نقطه صفر مرز زمینگیر کردند. طی درگیری نیروهای مرزبانی شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی با قاچاقچیان مواد مخدر ستوان یکم «علیرضا موذن» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی با تبریک و تسلیت شهادت ستوان یکم «علیرضا موذن» افزود: این شهید مجرد و اهل شهرستان بیرجند است.
بنا به این گزارش، همچنین در این درگیری که ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه اتفاق افتاد، ستوان سوم طاهری از ناحیه دست و سرباز وظیفه نوری از ناحیه کمر مجروح شدند.

دستگیری عامل شهادت سرباز وظیفه در یاسوج
گروه حوادث/ مرد مسلح که در جریان یک درگیری خانوادگی سرباز کلانتری را در یاسوج کشته بود از سوی پلیس دستگیر شد.
شامگاه دوشنبه مردی در جریان درگیری با یکی از بستگان نزدیک خود در خیابان امامت شهر یاسوج وی را مجروح کرد که با اعلام خانواده مرد مجروح به پلیس مأموران کلانتری راهی محل شدند اما ضارب به محض مشاهده مأموران با شلیک گلوله سرباز وظیفه را به شهادت رساند و مأمور دوم را مجروح کرد و گریخت. بر اساس این گزارش، سرباز وظیفه هادی راستگو  گنجه بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شد و با شروع تحقیقات مرد مسلح با پیگیری پلیس دستگیر شد که تحقیقات درباره این حادثه و انگیزه وی از درگیری ادامه دارد.

مرگ خاموش 2 زن در تبریز
دو بانوی تبریزی در محله مارالان تبریز بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.
وحید شادی نیا سخنگوی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به دنبال اعلام مرکز پیام اورژانس آذربایجان شرقی مبنی بر حادثه گاز گرفتگی در خیابان مارالان تبریز، بلافاصله کارشناسان اورژانس به محل اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، دو بانوی ۷۵ و ۴۸ ساله در حال استحمام بودند که به علت اشکال فنی در آبگرمکن و نشت گاز منواکسید کربن دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده‌اند.
 
تصادف خودرو معلمان در گردنه طبس
 برخورد خودرو سمند حامل معلمان با تریلی در گردنه «طبس» در شمال این شهرستان منجر به آسیب‌دیدگی سه معلم شد.
محمد همتی، مسئول روابط عمومی‌سازمان آتش‌نشانی سبزوار گفت: با دریافت گزارش وقوع حادثه در شامگاه سه‌شنبه در مسیر روستای طبس، آتش‌نشانان از ایستگاه «توحیدشهر» سبزوار به محل اعزام شده و یکی از مصدومان را که به دلیل شدت برخورد در کابین خودرو سواری گرفتار شده بود، رهاسازی کردند. حادثه دیدگان، معلمان سبزواری شاغل در مدارس روستاهای «برغمد» و «خرم آباد» شهرستان جوین بودند که پس از تعطیلی مدرسه به سبزوار بازمی‌گشتند.
 
آتش گرفتن موتور هواپیما در آسمان کیش
هواپیمای بویینگ 737 که در آسمان کیش آتش گرفته بود به سلامت به زمین نشست. صبح چهارشنبه هواپیمای بویینگ شرکت هواپیمایی ایروان بر فراز کیش دچار آتش گرفتگی در ناحیه موتور شد، این هواپیما ‌۱۶۴ مسافر داشت که یک موتورش را از دست داد و نیم ساعت در هوا به دنبال کم کردن سوخت بود.
نصرالله زمانی مدیرکل فرودگاه کیش گفت: هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی ایروان پس از تیک آف از فرودگاه جزیره دچار نقص فنی شد و یکی از موتورهای آن از کار افتاد اما سرانجام به سلامت در فرودگاه کیش به زمین نشست.
 
سقوط تخته سنگ و رانش زمین در جاده کجور
 رانش کوه همراه با سقوط تخته سنگ‌های بزرگ در منطقه «کتکش» باعث انسداد جاده کجور نوشهر شد.
جواد عارفی نیا بخشدار کجور گفت: این اتفاق شامگاه سه‌شنبه رخ داده و عبور و مرور خودروها در این محور تا اطلاع بعدی امکانپذیر نیست. به نظر می‌رسد یکی از علت‌های وقوع این حادثه ناشی از بارندگی و برف اخیر بوده که سبب سست شدن نقاط رانشی و در نهایت منجر به بروز این بلای طبیعی در این نقطه از محور ارتباطی شده است.بخشدار کجور گفت: فرمانده حوزه مقاومت بسیج مرکز بخش و دیگر نیروهای مردمی‌در محل وقوع حادثه حضور یافتند تا حادثه‌ای برای عابران سواره‌رو رخ ندهد.
 
شلیک مرگبار به سارق مسلح
  سارق مسلح متواری با سوابق متعدد کیفری در اندیمشک پس از تبادل آتش با مأموران پلیس به هلاکت رسید.
سرهنگ علیرضا میررضایی فرمانده انتظامی‌شهرستان اندیمشک گفت: دستگیری سارق و شرور مسلحی که در پرونده خود سوابق متعدد کیفری اعم از سرقت مسلحانه، تیراندازی و تخریب خودرو شهروندان را داشت و تحت تعقیب قضایی بود به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران انتظامی‌این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و انجام فعالیت‌های فنی و تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی عملیات دستگیری این سارقان در دستور کار قرار گرفت. این شرور مسلح به محض مشاهده مأموران با همکاری سه نفر از همدستانش به سمت عوامل انتظامی‌تیراندازی کرد و قصد متواری شدن داشت که عوامل پلیس با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، مجبور به اقدام متقابل شدند و متهم اصلی به هلاکت رسید و سه نفر از همدستانش مجروح شدند.
 سرهنگ میررضایی ادامه داد: بررسی‌های تکمیلی در خصوص جرایم این فرد شرور و سلاح و مهمات غیرمجاز کشف شده از مخفیگاه این شرور در حال انجام است.

جستجو
آرشیو تاریخی