صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بنگاه

شاهین پلاس در نمایشگاه محیط زیست رونمایی شد
گروه خودروسازی سایپا جدیدترین محصولات خود را به نمایشگاه محیط‌زیست تهران آورد.شاهین پلاس اتوماتیک جدیدترین سدان ایرانی در غرفه سایپا در نمایشگاه محیط زیست تهران به نمایش در آمد. علاوه بر این خودروهای سینوگلد برقی، چانگان ایدو EV۴۶۰ برقی و ساینا CNG در کنار موتورهای ME۱۶، N۲۰ و M۱۵i شرکت مگاموتور به نمایش گذاشته شده‌اند. سایپا شاهین پلاس اتوماتیک جدیدترین عضو خانواده شاهین است که مجهز به پیشرانه ME16 (TU5 ارتقا یافته) و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت DAE چین شده است. این مشخصات شباهت زیادی به تارا اتوماتیک ایران خودرو دارد. البته که سایپا مدعی است پیشرانه شاهین از دوام و کیفیت بالاتری نسبت به مدل ایران خودرویی برخوردار است. از امکانات جدید شاهین پلاس نسبت به شاهین CVT می‌توان به صندلی برقی راننده به همراه گرمکن، رادار نقطه کور و تریم چوبی دو رنگ جدید کابین اشاره کرد.

خودروی برقی «کرمان» در نمایشگاه محیط‌زیست
کرمان موتور با اولین محصول انحصاری و برقی خود در نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست شرکت کرد. این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، با خودروهای ایگل برقی، JS۶ پلاگین هیبرید و تاکسی برقی خود حضور دارد. کی‌‌‌ام‌‌‌سی ایگل نخستین محصول اختصاصی کرمان موتور بر پایه پلتفرم PS۱ است که علاوه بر نسخه بنزینی، نسخه برقی آن نیز با همکاری شرکت مپنا تولید شده است. ایگل برقی به یک موتور الکتریکی ۱۲۰ کیلو وات مجهز است و می‌تواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند. باتری ۴۱ کیلووات ساعتی این مدل در کف اتاق قرار گرفته تا فضای صندوق عقب کاهش پیدا نکند. با شارژر سریع می‌توان ظرف ۴۵ دقیقه بین ۱۰ تا ۸۰‌درصد باتری را شارژ کرد. همچنین شارژ کامل باتری با شارژر معمولی نیز ۵.۵ ساعت طول می‌‌‌کشد.
این محصول به عنوان نخستین خودروی اختصاصی برقی کرمان موتور در نمایشگاه محیط‌زیست که از ۱۳ الی ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار می‌شود، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی