صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فضای‌مجازی

نماینده کاردان و شجاع، تهران و شهرستان ندارد
محمد رستم‌پور، پژوهشگر و روزنامه‌نگار در توئیترش درباره تحلیل‌های مرتبط با نتایج انتخابات نوشت: «دو نکته در مورد تحلیل انتخابات مجلس:
 اولاً عطف به نتایج تهران، نتایج کل کشور را تحلیل نکنید و ثانیاً در مجلس، یک با یک برابر نیست و چه بسا یک نماینده کاردان و شجاع از یک شهرستان، یک تنه بار مهمی از کار مجلس را به دوش بکشد.»

رسیدگی به شکایت شاکیان خصوصی را سیاسی نکنید!
حسین ابراهیمی، فعال فرهنگی در توئیترش درباره حواشی دادگاه تتلو نوشت: «چقدر برای اینکه نظام چه حکمی بهش میده حرف زده شد در حالی که این شخص چندین شاکی خصوصی داره، خانواده بچه‌های زیر ۱۸ سالی که فرزندانشون توسط امیر مقصودلو اغفال شده اند. یکی از مهم‌ترین اقدامات او در گسترش فساد و فحشا، فراخوان برای حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در محل زندگی‌اش در استانبول بوده است.»

یک اسکار شیندلر دیگر
سعید مستغاثی، منتقد فیلم درباره فیلم «یک زندگی» در اینستاگرامش نوشت: « باز هم فیلم دیگری درباره هولوکاست این بار از یک کارگردان تلویزیونی به نام جیمز هاوز که پس از سی و اندی سال کار، بالاخره فیلمسازی درباره هولوکاست باعث شد تا پشت دوربین سینما قرار بگیرد.
 ماجرای نیکلاس وینتون به‌عنوان یک اسکار شیندلر دیگر که گویا در سال‌های 39-1938 بیش از 600 کودک را از هجوم ارتش هیتلر نجات داد و به انگلیس برد.
 البته مستندهای متعددی درباره وینتون ساخته شده که بهترین آنها همان یک برنامه در تلویزیون بی‌بی‌سی در سال 1988 به نام «زندگی این است»، بوده که بیشتر تلاش هاوز در فیلمش، اقتباس از همان برنامه به نظر می‌رسد که حتی در برخی صحنه‌های این فیلم در تلویزیون بی‌بی‌سی در استودیوی این شبکه، عین دکوپاژ تلویزیونی آن برنامه را انجام داده است.
 ماراتن انتقال بچه‌ها از کشور چکسلواکی و پایتخت آن یعنی شهر پراگ به لندن، شامل نام‌نویسی و قانع کردن والدین آنها و پیدا کردن خانواده‌هایی در انگلیس برای سرپرستی‌شان، ضمانت مالی و سپردن یک چک 50 پوندی (که در آن سال‌های جنگ از عهده بسیاری خارج بود) برای اخذ ویزای انگلیس و... که خود جلب موافقت سفارت و دولت بریتانیا، پروسه‌ای نفسگیر بوده ولی تقریباً در فیلم «یک زندگی» به تصویر کشیده شده و تماشاگر را همراه می‌سازد تا انتقال بچه‌ها به وسیله قطار را با نگرانی نظاره کند و برای قطار هفتم که هیچگاه به لندن نرسید و 250 مسافر کودکش، ناراحت شود.»

نمایشگاهی برای حمایت از خانه هنرمندان ایران
رضا میرکریمی، کارگردان در استوری اینستاگرامش از مخاطبان خود و عموم علاقه‌مندان دعوت کرده تا ضمن بازدید از نمایشگاه خانه هنرمندان ایران، با خرید آثار هنرمندان نامی کشور از خانه هنرمندان ایران حمایت کنند.
در این نمایشگاه که از 18 تا 25 اسفندماه برگزار می‌شود، آثار هنرمندانی چون محمد احصایی، پروانه اعتمادی، غلامحسین امیرخانی، علی اکبر صادقی، مسعود عربشاهی و برخی دیگر از هنرمندان شناخته‌شده حوزه تجسمی عرضه می‌شود.

برون‌سپاری دوربین‌های نظارتی برای افزایش کیفیت کار
مهسا شمس، خبرنگار حوزه نظامی در اینستاگرامش نوشت: «عرضم به حضورتون که قراره مدیریت دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها به بخش خصوصی سپرده بشه و اونها دیگه رصد کنن و تخلفات رو ثبت کنند و با مستندات به پلیس ارسال کنند تا کیفیت کار بالا بره. همچنین دوربین‌هایی که خراب است تعمیر و جاهایی که نیاز است، دوربین اضافه شود و پلیس هم به ازای رکوردی که اینها براش می فرستن حق‌الزحمه بهشون پرداخت کنه.»

پلی که با کمک‌های مردمی ماندگار شد
حامد هادیان، خبرنگاری که این روزها در سیستان و بلوچستان حضور یافته در توئیترش ضمن انتشار ویدیویی از یک پل نوشت: «این پلی است که نرگس کلباسی با کمک‌های مردمی و با هزینه کم در روستای چورک بخش تلنگ شهرستان قصرقند ساخته. جایی بوده که همیشه خراب می‌شده ولی این بار جزو تنها پل‌های برجا مانده منطقه است.»

جستجو
آرشیو تاریخی