صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خبــر

لاپید: بن گویر بزرگترین تهدید برای اسرائیل است
روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اطلاعات حساس نشست‌های اطلاعاتی را به بیرون درز داده منتشر شد. درواکنش به این خبر، یائیر لاپید، رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی وی را تهدیدی برای امنیت اسرائیل خواند. او افزود: «هر نخست‌وزیر عادی بن گویر را بدون درنگ برکنار می‌کرد.» شاباک، بن گویر را به افشای اطلاعات و نقض پروتکل با اقداماتی از جمله ورود به نشست‌ها با تلفن همراه متهم کرده است. برهمین اساس ماه میلادی گذشته رهبران شاباک با برگزاری هرگونه دیدار جدیدی با ایتامار بن گویر مخالفت کردند. این مسأله به دنبال برخوردهای مکرر بین دو طرف در نشست‌های امنیتی هفتگی اتفاق افتاد.

بایدن جواب نتانیاهو را نمی‌دهد
در ادامه درگیری‌های لفظی تلفنی بین بایدن و رژیم صهیونیستی، روز گذشته خبرهایی از عدم تمایل رئیس جمهور امریکا به پاسخ تلفنی نتانیاهو بعد از کشتار الرشید منتشر شد. علاوه بر آن، عدم پایبندی نتانیاهو به وعده‌هایش به جو بایدن برای باز نگه داشتن گذرگاه‌ها جهت ورود کمک‌های بشردوستانه سهم بزرگی در ایجاد اختلافات اخیر داشته است. این در حالی است که دفتر نخست‌وزیر صهیونیستی گزارش‌ها درباره خودداری بایدن از صحبت با نخست‌وزیر نتانیاهو را جعلی خوانده است.

پاپ: بس کنید
در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار آتش‌بس در غزه شد و ابراز داشت: «آیا واقعاً این‌گونه است که ما برای ساختن دنیایی بهتر برنامه‌ریزی می‌کنیم؟ بس است، لطفاً!» پاپ تا کنون چند بار درباره شرایط انسانی غزه واکنش داشته است.

خرابکاری در پل سامارای روسیه
روز گذشته در پی وقوع انفجار روی پلی در منطقه سامارای روسیه، خط آهن و همچنین پایه‌های این پل دچار آسیب جدی شد. به گفته رسانه‌های روس، این پل روی رودخانه «چاپایفکا» واقع شده است و پیشتر روی این پل مواد منفجره دست‌ساز کار گذاشته شده بود. همچنین، سازه فلزی و همچنین دیواره حفاظ پل آسیب دیده اما به پایه بتنی خسارتی وارد نشده است. هم‌اکنون تردد قطارها در این محور متوقف شده و پلیس و کارکنان راه‌آهن در حال برطرف کردن مشکل هستند. هنوز اظهارنظری در مورد عاملین این خرابکاری ارائه نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی