صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

دبیرکل فدراسیون ناظر مقدماتی جام جهانی
قضاوت داوران در ایرانی AFC CUP
فدراسیون جهانی فوتبال از ناظران داوری ایرانی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برای نظارت استفاده خواهد کرد. دیدار تیم‌های قطر و کویت از گروه A مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ در الریان قطر برگزار می‌شود و محسن ترکی به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور دارد. قضاوت این بازی برعهده داوران ژاپنی است. بازی دو تیم قرقیزستان و چین تایپه از گروه D مرحله مقدماتی جام جهانی نیز، هفتم فروردین در بیشکک قرقیزستان در حالی برگزار می‌شود که هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان ناظر داوری در این دیدار حضور دارد. داوران بحرینی قضاوت این بازی را برعهده دارند. همچنین هفتم فروردین تاجیکستان و عربستان از گروه G مرحله مقدماتی جام جهانی در شهر دوشنبه تاجیکستان در حالی برگزار می‌شود که مسعود مرادی به عنوان ناظر داوری در این دیدار انتخاب شده است. داورانی از کشور کره جنوبی قضاوت این بازی را برعهده دارند. گفتنی است دیدار آبدیش قرقیزستان و تایچونگ چین تایپه از مرحله نیمه نهایی AFC کاپ، در حالی فردا در بیشکک برگزار می‌شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، بیژن حیدری به عنوان داور و فرهاد مروجی و امیرمحمد داوودزاده به عنوان کمک‌های او قضاوت این بازی را برعهده دارند. همچنین پیام حیدری نیز به عنوان داور چهارم برای این دیدار انتخاب شده است.


مهاجم هلندی در تیم جدید
معارفه لوکادیا با پیراهن پرسپولیس!
از وقتی که یورگن لوکادیا پرسپولیس را ترک کرده، همواره بحث بازگشت او به جمع سرخپوشان مطرح بود و حتی وقتی مدیران پرسپولیس علیه این بازیکن هلندی و تیم چینی ای که در آن بازی می‌کرد حکم گرفتند، باز هم شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت او به ایران شنیده شد. با این حال، این بازیکن که مدتی بدون تیم بود، تیم جدیدش را مشخص کرد و دیروز خبر رسید، باشگاه آموریبیتا اسپانیا که در قعر جدول رده‌بندی لالیگا 2 قرار دارد، لوکادیا را به خدمت گرفته. نکته عجیب درخصوص حضور لوکادیا در تیم جدیدش این است که باشگاه آموریبیتا در پوستر معرفی این بازیکن، از تصویر او با لباس پرسپولیس استفاده کرده است! گفتنی است رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس اخیراً باز هم از پیگیری‌طلب این باشگاه از لوکادیا صحبت و اعلام کرده بود این بازیکن پرونده بدهی را به دادگاه عالی ورزش کشانده است. با این حال، مشخص نیست که او چگونه در این شرایط به تیم جدیدش در اسپانیا پیوسته است.


حراج پیراهن رونالدو برای خانواده غارنشین‌
سنیا پریچ، بازیکن تیم والیبال زنان النصر عربستان مدتی قبل در دیدار با کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی این باشگاه، پیراهنی امضا شده با شماره هفت را به عنوان هدیه دریافت کرد اما این والیبالیست صربستانی هدیه ارزشمند خود را به حراج گذاشته. ماجرا از این قرار است که پریج از طریق رسانه‌ها مطلع می‌شود که یک خانواده پنج نفره در روستای «موشورین» در مرکز صربستان به دلیل مشکلات مالی در یک غار و بدون کمترین امکانات اولیه زندگی می‌کنند. پریچ به محض اطلاع از وضعیت زندگی غیرانسانی این خانواده با کمک سازمان خیریه «صرب‌ها برای صرب‌‌‌ها»، پیراهن امضا شده رونالدو را با قیمت پایه 500 یورو به حراج گذاشت.
 

دوری ستاره‌های بارسا از میدان
دیدار تیم‌های اتلتیک بیلبائو و بارسلونا در هفته بیست‌وهفتم لالیگا با تساوی بدون گل خاتمه یافت و حاصل آن برای بلوگرانا مصدومیت دو هافبک این تیم بود. در این دیدار پدری از ناحیه ماهیچه چهار سر ران راست مصدوم شد که همان مصدومیت سابق است که هافبک جوان را یک سال درگیر کرده است. پدری در این فصل دو بار دچار همین مصدومیت شده و این بار پنج تا شش هفته از میادین دور خواهد بود. فرنکی دی یونگ نیز دچار پیچ خوردگی رباط جانبی مچ پای راست شده و چهار یا نهایتاً پنج هفته از میادین دور خواهد بود. بدین ترتیب دو هافبک بارسلونا تقابل با مایورکا، ناپولی، اتلتیکو مادرید و لاس پالماس را از دست می‌دهند. پدری علاوه بر این، تقابل با کادیز را نیز از دست می‌دهد و حضورش در ال کلاسیکو نیز در هاله‌ای از ابهام است.
 

طیبی باز هم در تیم منتخب لالیگا
حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان با درخشش در هفته گذشته رقابت‌های باشگاهی اسپانیا در تیم منتخب هفته بیست و یکم قرار گرفت. او در جریان پیروزی ۴ بر ۲ مایورکا پالما در لیگا ناسیونال اسپانیا مقابل کوردوبا توانست دو گل به ثمر برساند. کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران برای چهارمین بار در این فصل در تیم منتخب هفته لیگ اسپانیا قرار گرفت و آمار گل‌های خود را به عدد ۱۳ رساند.

جستجو
آرشیو تاریخی