صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

آموزشی

رئیس دانشگاه‌الزهرا
 خبر داد
اخذ مجوز ایجاد دانشکده خانواده و فناوری‌های راهبردی

غزل رضایی ثانی/رئیس دانشگاه‌الزهرا، درخصوص فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه گفت: در زمینه آموزشی برنامه تحولی وزارت علوم را که طی 10 بند اعلام شده بود، بازنگری می‌کنیم؛ برهمین اساس، مجوز دانشکده خانواده و فناوری‌های راهبردی را گرفتیم.به گزارش «ایران»، زهرا ناظم بکایی، روز گذشته در نشست خبری، با اعلام اینکه دانشجویان این دانشگاه، مقام‌های قابل توجهی در زمینه ورزشی کسب کرده‌اند، افزود: امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد این مقام‌ها و افتخارآفرینی ادامه داشته باشد. از نظر زیرساختی یکسری شوراها را در سال گذشته در دانشگاه ایجاد کردیم مانند شورای مدیریت سبز، شورای سلامت، ورزش و مشاوره. همچنین تلاش می‌شود مجوز تعدادی از رشته‌های بین رشته‌ای را بگیریم تا به رفع برخی از نیازهای جامعه کمک کنیم.
در زمینه ارتباط با صنعت و جامعه میان دانشگاه بسیار دغدغه داریم که باید برای آن برنامه مدون تهیه شود.

تجلیل از سرآمدان فرهنگی در هفته آینده
رئیس دانشگاه‌الزهرا تأکید کرد: در زمینه فرهنگی تشکل‌های ما بسیار فعال هستند. بزودی سرآمدان فرهنگی را معرفی خواهیم کرد و هفته آینده از آنان تقدیر می‌شود.
وی درخصوص بودجه پژوهشی دانشگاه گفت: بودجه پژوهشی حدود ۱۵ درصد بودجه کل دانشگاه است، اما براساس اولویت‌هایی که در طول سال پیش می‌آید، این رقم دستخوش تغییرات می‌شود. تلاش می‌کنیم بودجه پژوهشی را ۱۵ درصد حفظ کنیم.ناظم بکایی، درباره تبادل اساتید ایرانی و خارجی گفت: فعالیت‌های بین‌المللی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر‌می گیرد و در تمام موارد آن با کشورهایی که با آنها تفاهمنامه داریم، در حال فعالیت هستیم. عمده فعالیت هم با تمرکز برآموزش و پژوهش است. کشورهایی که مایل‌اند و از نظر وزارت علوم معتبرند می‌توانند با دانشگاه‌الزهرا همکاری کنند. رئیس دانشگاه‌الزهرا، درباره جذب اعضای هیأت علمی گفت: امسال ۲۰ عضو هیأت علمی را جذب کردیم و برای سال آینده هم ۲۰ سهمیه جدید برای جذب خواهیم داشت.وی درخصوص تعداد مقالات دانشجویان این دانشگاه گفت: در زمینه تعداد مقالات فارسی، دانشگاه‌الزهرا چیزی کم ندارد. مثلاً سه نفر از اساتید ما جزو یک درصد دانشمندان جهان و پنج نفر جزو دو درصد دانشمندان جهان هستند. بنابراین مقالات ما از میزان کیفیت، از سطح خوبی برخوردار است.وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌الزهرا قدمت ۶۰ ساله دارد و برخی از کشورها با الگوبرداری از ما دانشگاه‌های تک جنسیتی را ایجاد کردند.

بودجه تغذیه دانشجویان باید از دوش دانشگاه‌ها برداشته شود
رئیس دانشگاه‌الزهرا، با اشاره به اینکه بار بودجه تغذیه دانشجویان باید از دوش دانشگاه‌ها برداشته شود گفت: هزینه غذای دانشجویی را می‌توان در بخش‌های دیگر صرف کرد که مؤثرتر هستند.
وی افزود: کمبود اعتبار از مشکلات دانشگاه است. بارها هم به وزارت علوم اعلام کردیم بار مالی تغذیه‌ای را از دانشگاه‌ها بردارند، شاید با این کار بار کسری بودجه از دوش دانشگاه برداشته شود. در هیچ جای دنیا بحث غذای دانشجویان به‌عهده دانشگاه نیست و این رسم غلط فقط در دانشگاه‌های ایران وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی