صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

مرگ 4 نفر در آتش‌سوزی خانه سالمندان
وقوع آتش‌سوزی در یک خانه سالمندان در آلمان به مرگ 4 نفر و مصدوم شدن دست‌کم ۱۸ نفر منجر شد.
به گزارش آناتولی، در پی وقوع حریق در یک خانه سالمندان در شمال غربی آلمان، 4 نفر از ساکنان سالخورده این ساختمان کشته و دست کم ۱۸ نفر دیگر مصدوم شدند.
این آتش‌سوزی در آغازین ساعات بامداد دوشنبه در شهر کوچک «بدبورگ-هاو» شروع و بلافاصله از کنترل خارج شد.
به گفته مقامات اداره آتش‌نشانی، حال یک نفر از مصدومان نیز وخیم است و یک پلیس و یک آتش‌نشان نیز بشدت آسیب دیده‌اند. در این ساختمان دست‌کم ۴۳ نفر سکونت داشتند. علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.
 
خروج 3 قطار باری از ریل و سقوط به رودخانه
مقامات ایالت پنسیلوانیا امریکا اعلام کردند سانحه ریلی در شرق این ایالت منجر به تصادف و خروج ۳ قطار باری از ریل شده که در پی آن برخی از واگن‌ها به داخل رودخانه‌ واژگون شدند.
به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، بنابر اطلاعات اولیه هرچند این سانحه، مصدومی نداشته و دستور تخلیه برای ساکنان منطقه صادر نشده اما کارشناسان در حال بررسی تهدیدات احتمالی زیست‌محیطی ناشی از سرازیر شدن مواد شیمیایی به داخل رودخانه هستند.
مقامات محلی می‌گویند محتویات یکی از واگن‌های حاوی گلوله‌های پلاستیکی پلی‌پروپیلن روی زمین ریخته که پاکسازی خواهد شد. همچنین خروج از ریل قطارها منجر به بسته شدن جاده‌های اطراف شده است.
نیروهای امداد و نجات برای کنترل نشت نفت و جلوگیری از انتشار سریع این ماده شیمیایی در رودخانه به محل حادثه اعزام شدند.
کارشناسان و پیمانکاران طی روزهای آینده در محل خواهند ماند و به عملیات پاکسازی ادامه خواهند داد.
 
مرگ تلخ دختر 7 ساله مهاجر در واژگونی قایق
یک دختربچه ۷ ساله در پی واژگونی قایق کوچک حامل ۱۶ مهاجر غیرقانونی که از شمال فرانسه راهی بریتانیا شده بودند، ایست قلبی کرد و جان باخت.
یورونیوز نوشته است: بر اساس بیانیه مقامات محلی در استان نورد فرانسه، این قایق که «برای حمل این تعداد افراد مناسب نبوده» به محض سوار شدن مهاجران، چند کیلومتر دورتر از محل خروجی آبراه به کانال مانش، واژگون شده است. این حادثه جدیدترین مورد از زنجیره حوادثی است که نشان می‌دهد مهاجران با هدف رسیدن به بریتانیا از فرانسه، در مناطقی دورتر از ساحل سوار قایق‌هایی تحت هدایت قاچاقچیان می‌شوند تا از نظارت رو به افزایش گارد ساحلی فرانسه در امان بمانند.
دادستان‌های دانکرک اعلام کردند که این دختر ۷ ساله «در دم بر اثر ایست قلبی-تنفسی جان خود را از دست داده» و تلاش‌های امدادگران برای احیای او «بی‌نتیجه» بوده است. آنها اضافه کردند که «چندین نفر در رابطه با این حادثه در بازداشت هستند» و تحقیقات در حال انجام است تا اتهام‌های احتمالی آنها از جمله قتل شبه‌عمد، قاچاق انسان و تشکیل باند جنایتکار بررسی شود.
به گفته مقامات، والدین این دختر بچه که با سه فرزند دیگر خود در حال سفر بودند، به بیمارستانی در دانکرک منتقل شدند. ۱۰ کودک بین ۷ تا ۱۳ سال نیز سوار این قایق بوده‌اند.
تا کنون، افزون بر این دختربچه ۷ ساله، یک مرد ۲۲ ساله دارای تابعیت ترکیه و یک نوجوان ۱۴ ساله سوری در تلاش برای عبور از کانال مانش جان خود را از دست داده‌اند.
 
3 اسپانیایی در آتش سوختند
 وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان در جنوب شرقی اسپانیا به کشته شدن دست‌کم 3 نفر منجر شد.
به گزارش فرانس ۲۴، به‌دنبال وقوع حریق در ساختمانی واقع در نزدیکی شهر آلیکانته در جنوب شرقی اسپانیا، 3 نفر از جمله یک کودک جان باختند.
به گفته مقامات بهداشت و درمان منطقه‌، ۱۴ ساکن این ساختمان واقع در منطقه «ویاخویوسا» در والنسیا، تخلیه شده و به‌دلیل استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته‌اند. مقامات آتش‌نشانی محلی گفته‌اند که آتش مهار شده است. این حریق کمتر از دو هفته پس از وقوع آتش‌سوزی گسترده در همین منطقه که به مرگ ۱۰ نفر منجر شد، رخ داده است.
 
پایتخت هائیتی در وحشت فرار هزاران زندانی
خلافکاران مسلح با حمله به زندان مرکزی «پورتوپرنس»، پایتخت هائیتی هزاران زندانی را آزاد کردند.
بــــه گـــــــــــزارش بی‌بی‌سی، در جریان این فرار بزرگ که از عصر روز شنبه آغاز شد احتمالاً حدود ۴هزار زندانی توانسته‌اند بگریزند. این یعنی بیشتر زندانیان این زندان مرکزی در پایتخت هائیتی توانسته‌اند فرار کنند.
همچنین پس از فرار زندانیان از دو زندان در هائیتی، ۷۲ ساعت وضعیت اضطراری و منع آمد و شد در این کشور اعلام شده است.
گفته می‌شود تاکنون در این حادثه دست‌کم ۱۰ نفر دیگر جان خود را از دست داده‌اند.در میان زندانیان فراری، چندین نفر از خلافکارانی قرار دارند که سه سال پیش در کشتن «جوونل مویس»، رئیس‌جمهور سابق هائیتی نقش داشتند.
این خلافکاران که هم‌اکنون کنترل بخش هایی از پورتوپرنس - پایتخت - را در دست دارند طی ماه‌های گذشته به دنبال سرنگونی «آریل هنری»، نخست‌وزیر این کشور بوده‌اند.
جدیدترین آشوب شهری و خشونت روز پنجشنبه آغاز شد هنگامی که خبر آمد آریل هنری، نخست‌وزیر به «نایروبی»، پایتخت کنیا سفر کرده تا به کمک دولت کنیا، مقدمات حضور یک نیروی نظامی چند ملیتی برای برقراری امنیت در کشورش را فراهم کند.سفارت فرانسه در هائیتی به شهروندان این کشور هشدار داده که از سفر به پایتخت - پورتوپرنس - اجتناب کنند.
 خبرگزاری رویترز نوشت هنوز از پورتوپرنس گزارش می‌شود که درهای زندان باز مانده است و هیچ نشانی از مأموران نیست. اجساد 3 زندانی که به هنگام فرار هدف قرار گرفته بودند همچنان در محوطه باز زندان دیده می‌شود.

تیراندازی در کالیفرنیا ۴ کشته برجای گذاشت
 تیراندازی در یک منطقه مسکونی واقع در کینگ سیتی (King City) ایالت کالیفرنیا چهار کشته و چندین مجروح برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌ها اعلام کردند که این حادثه عصر روز یکشنبه به وقت محلی در یک میهمانی در ساختمانی مسکونی رخ داده است.
بنابراین گزارش کشته شدگان سه مرد و یک زن هستند. درهمین حال پلیس محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد سه فرد دیگر که هویت آنها مشخص نیست درپی این تیراندازی، مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
اداره پلیس شهر کینگ سیتی با اعلام اینکه تحقیقات دراین زمینه ادامه دارد، اعلام کرد: سه فرد ناشناس از یک وسیله نقلیه خارج و به سمت افرادی که در فضای باز این ساختمان مسکونی قرار داشتند، اقدام به تیراندازی کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی