صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

رشد تولید فولاد ایران
در جمع بزرگان جهان
 انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود، فهرست ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد در ماه ژانویه ۲۰۲۴ را منتشر کرد که ایران با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، در جایگاه نهم این فهرست قرار گرفت.
ایران بالاترین رشد تولید فولاد خام را طی نخستین ماه ۲۰۲۴ میلادی، در میان ۱۰ کشور برتر جهان با ۳۹.۳ درصد ثبت کرد.
همچنین ۷۱ کشور جهان در ماه ژانویه سال میلادی امسال، ۱۴۸ میلیون و یک صد هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۱.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.  

 

حضور شرکت‌های ایران برای ساخت مسکن در روسیه

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از مذاکره با همتای روسی خود در ساختمان دادمان خبر داد و گفت: ایران و روسیه در زمینه مصالح ساختمانی و بهره‌مندی از فناوری‌های ساخت، همکاری می‌کنند. هادی عباسی‌اصل ادامه داد: مقرر شد تا مراکز تحقیقاتی دو کشور همکاری علمی داشته باشند و این همکاری‌ها در زمینه مصالح ساختمانی، فناوری‌ها و همچنین حضور شرکت‌های ایرانی برای ساخت مسکن در روسیه انجام شده است. عباسی‌اصل با تشریح نحوه مشارکت بخش خصوصی ایرانی برای ساخت مسکن در روسیه گفت: بر اساس توافقات انجام شده بخش‌های خصوصی ایرانی در حوزه مصالح ساختمانی در روسیه، حضور فعالی خواهند داشت و در بخش ساخت و ساز نیز شرکت‌های ایرانی، منتظر دریافت پیشنهادهای کشور روسیه هستند.

   
تسهیل امور ارزی تولیدکنندگان
لوازم خانگی
در نشستی که به میزبانی بانک مرکزی و بین اعضای انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، بانک مرکزی و وزارت صمت برگزار شد، مسائل و مشکلات ارزی تولیدکنندگان لوازم خانگی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
امید فاضلی‌نیا دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت : «همچنین در این نشست مشکلات مرتبط با نظام ارزی از قبیل چگونگی تخصیص ارز، اولویت‌بندی‌های تخصیص، عدم ترخیص به موقع کالاها از گمرک، عدم امکان اصلاح ثبت سفارش‌ها و غیره به تبادل نظر گذاشته شد و نتایج خوبی نیز در برداشت. وی با اشاره به اینکه صادرات لوازم خانگی به عنوان یک مزیت رقابتی مثبت و ارزآور برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان‌کرد: «در این نشست، تولیدکنندگان لوازم خانگی با گزارشی از صادرات انجام شده به کشورهای دیگر، ظرفیت‌های خود را تشریح کرده و البته مشکلات خود را نیز در این زمینه با مسئولان بانک مرکزی و وزارت صمت در میان گذاشتند؛ همچنین قرار شد در بحث صادرات و ارز حاصل از آن، مساعدت بیشتری با صادرکنندگان انجام شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی