صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

وزیر نفت اعلام کرد

تأمین گاز زمستان بدون قطعی یا افت فشار

روز گذشته فضای حیاط دولت هم انتخاباتی بود و هم اجرایی. وزرا، هم درباره حوزه‌های کاری خود اخبار خوبی برای مردم داشتند و هم در کنار آن از برگزاری انتخاباتی پرشور گفتند. گزارش این رویداد هفتگی را بخوانید.
 
اوجی: کشور بدون قطع یا افت فشار گاز
وزیر نفت، ضمن بی‌سابقه خواندن سرمای زمستان امسال، این امر را زمینه‌ساز رشد بی‌سابقه مصرف انرژی توصیف کرد و گفت: باوجود این، هیچ کجای کشور قطعی و یا افت فشار گاز را شاهد نبودیم. جواد اوجی ضمن دعوت از مردم برای مصرف بهینه، افزود: در شهرها نزدیک ۹۸ درصد و روستاها نزدیک ۸۷ درصد گازرسانی شده است. از هموطنان تقاضا می‌کنیم دمای خانه‌ها را در ۱۸ تا ۲۲ درجه نگه دارند و سیستم گرمایشی اضافه را خاموش کنند. وزیر نفت وجود وضعیت قرمز در مازندران را تکذیب کرد و گفت: در مسیر از سرشاخه‌ها تا استان‌های شمالی شاهد افت فشار نبودیم. وی با بیان اینکه زمان تحویل دولت سیزدهم، تولید بنزین کشور، ۹۶ میلیون لیتر در روز بود، اظهار کرد: اکنون روزانه حدود ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود. اوجی با اشاره به اینکه دولت قبل اعتقادی به پالایشگاه‌سازی نداشت اضافه کرد: همین باعث شد که در تأمین بنزین سر به سر باشیم یا ناترازی داشته باشیم.
 
مرتضوی: استقبال 46 میلیون نفر از کالابرگ الکترونیک
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استقبال خوبی از طرح کالابرگ الکترونیک صورت‌ گرفته است، گفت: ۱۵ میلیون خانوار از این طرح استقبال کرده و کالا برگ خریداری کرده‌اند که جمعیتی بالغ بر ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود. سیدصولت مرتضوی با بیان اینکه ماه اول طرح کالابرگ الکترونیک تا ۱۷ اسفند است، افزود: هر کس کالابرگ خود را نگرفته است، می‌تواند به هر کدام از ۲۱۰ هزار فروشگاه تعیین شده در سراسر کشور مراجعه و خرید کند، البته اشخاصی که بالاتر از دهک ۷ هستند مشمول نیستند.
 
زارع پور: پرتاب دوازدهمین ماهواره
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که امروز -پنجشنبه- دوازدهمین‌ پرتاب فضایی در دولت مردمی رخ خواهد داد و ماهواره سنجشی و تصویربرداری «پارس ۱» که یک ماهواره کاملاً ایرانی است، در مدار خورشید آهنگ قرار خواهد گرفت. عیسی زارع‌پور با اشاره به اینکه این ماهواره در راستای توسعه تعاملات فضایی بین‌المللی با استفاده از پرتابگر روسی «سایوز» و از روسیه پرتاب خواهد شد، ادامه داد: سال آینده نیز ماهواره‌های دیگری ساخته و پرتاب می‌شوند.
 
خزعلی: وام زنان سرپرست خانوار
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از مصوبه دولت برای اعطای وام و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار دهک‌های اول تا پنجم خبر داد. انسیه خزعلی گفت: در این راستا سامانه‌ای تعیین شده است تا همه خدمات و حمایت‌های زنان سرپرست خانوار به صورت یکپارچه انجام گیرد. به گفته معاون رئیس‌جمهور، براساس مصوبه روز گذشته دولت، همه بانک‌ها موظف هستند از سوی دولت، ضمانت زنان سرپرست خانوار را اعمال کرده و تسهیلات را در اختیار زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا ۵ قرار دهند.
علی آبادی: تولید روزانه ۵ هزار خودرو
وزیر صمت، با بیان اینکه تعادل خوبی در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد، اظهارکرد: روزانه بیش از ۵ هزار خودرو تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. عباس علی آبادی درباره واردات خودرو نیز گفت: تاکنون حدود ۶۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در مسیر انجام است و خودروسازان نیز در حال وارد کردن خودرو هستند. وی همچنین زیان‌ده بودن ساعتی یک و نیم میلیارد تومانی یکی از خودروسازان را رد کرد و گفت: فکر نمی‌کنم چنین شرایطی در هیچ یک از خودروسازان حاکم باشد، بویژه که درحال تعادلی کردن بازار هستیم.
 
دهقان: 52 نامزد برای هر کرسی مجلس
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امنیت و حفظ کیان‌ جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت کشور منوط به حضور مردم در صحنه است، اظهار کرد: گله‌های مردم را درک می‌کنیم، اما بحث انتخابات موضوع امنیت و آبرو و الگو شدن کشور در جهان است. محمد دهقان ادامه داد: برای هر کرسی مجلس ۵۲ نامزد در کشور رقابت می‌کنند و ان‌شاءالله انتخابات پرشوری خواهیم داشت.
 
حسینی: هر سلیقه‌ای نامزدی دارد
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان اینکه آغاز تبلیغات انتخابات مجلس، این احساس را در مردم ایجاد کرد که تعداد نامزدها زیاد است، گفت: مردم دریافتند که با هر گرایش و سلیقه‌ای که باشند، منتخبانی خواهند داشت. سیدمحمد حسینی افزود: نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد ان‌شاءالله بالای ۵۰ درصد مردم در این انتخابات مشارکت خواهند کرد.

 

بـرش

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت مطرح کرد
دعوت از همه آحاد ملت برای حضور پرشور در انتخابات

رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت وزیران، برگزاری 37 دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهادها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی و هشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است.
آیت‌الله رئیسی، مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یأس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات یکبار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوست‌داران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پشتوانه مردمی خود، کشوری مستقل، آزاد و مبتنی بر آرای مردم است، به ایجاد زمینه مناسب و عادلانه برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات از جمله در رسانه ملی اشاره و از همه آحاد ملت دعوت کرد به شکل پرشور در انتخابات حضور یابند.
وی هچنین با اشاره به کاهشی شدن شاخص‌های تورم نقطه به نقطه و سالانه در ماه‌های اخیر افزود: مسئولان مراقبت کنند که سوداگری برخی افراد سودجو در بازارهای قاچاق ارز، باعث اختلال در روند کاهشی نرخ تورم نشود.
در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی به رکوردشکنی تاریخی دولت مردمی در تجارت ترانزیتی اشاره کرد و گفت‌: بر اساس آمارها، رقم تجارت ترانزیتی همسایگان از خاک ایران در 11 ماه گذشته به 16 میلیون تن رسیده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است‌. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از افزایش 60 درصدی مجلات علمی نمایه شده بین‌المللی کشور در دولت مردمی خبر داد که رتبه جمهوری اسلامی ایران را به رده ششم جهان ارتقا داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی