صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سیزده - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

ورزش ایران

تبریک اینفانتینو به تاج
در پی کسب عنوان سومی جهان توسط تیم ملی فوتبال ساحلی، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در پیامی به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران تبریک گفت. در این پیام آمده: «صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به تیم ملی فوتبال ساحلی شما برای کسب دومین مدال برنز ایران در این مسابقات تقدیم می‌کنم. همچنین به تمامی کسانی که در این نتیجه سهیم بودند، بازیکنان، سرمربی، تیم فنی، پزشکی و البته هواداران حاضر در ورزشگاه، تبریک می‌گویم. چنین دستاوردی بدون شک مبتنی بر سخت‌کوشی، حرفه‌ای بودن و توجه به جزئیات و همچنین اشتیاق و عشق به بازی است. همه اینها نویدبخش آینده‌ای بسیار امیدوارکننده است و بدون شک راه را برای موفقیت‌های آینده هموار خواهد کرد. برای شما بهترین‌ها را در آینده آرزو می‌کنم و مشتاقانه منتظر دیدار مجدد شما هستم.»
 

محرومیت‌ گرایی بخشیده شد


اتحادیه جهانی کشتی با توجه به رفتار غیر ورزشی محمدعلی‌گرایی در رقابت‌های جهانی 2023 صربستان، این کشتی‌گیر را اواخر آبان‌ماه سال‌جاری به مدت یک سال از حضور در میادین کشتی همراه با پرداخت جریمه‌های سنگین محروم کرد اما فدراسیون کشتی با گرفتن وکیل پیگیر روند کار این فرنگی کار عنوان‌دار شد و در نهایت با پرداخت مبلغ هفت هزار فرانک به‌عنوان جریمه محرومیت‌ گرایی بخشیده شد و این کشتی‌گیر می‌تواند از روز 13 فروردین‌ماه 1403 به میادین کشتی بازگردد. فدراسیون کشتی علاوه بر پرداخت این جریمه، نسبت به پرداخت دستمزد وکیل پرونده نیز اقدام کرده است.
‌ گرایی در ماه‌های اخیر به دلیل این محرومیت از میادین کشتی دور مانده بود، حالا می‌تواند به اردوهای تیم ملی دعوت شده و حتی شانس حضور در انتخابی تیم ملی جهت شرکت در المپیک را به دست آورد. در غیاب او در وزن 77 کیلوگرم، کشتی فرنگی ایران دچار معضل جدی شده بود و حالا باید دید تصمیم حسن رنگرز برای بازگشت‌ گرایی به چرخه انتخابی چیست و آیا کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی فرصت حضور در آخرین المپیک دوران قهرمانی خود را به دست می‌آورد یا خیر.
 

لغو دیدار آلومینیوم - هوادار
پیروزی تراکتور و توقف پیکان
آلومینیوم و هوادار قرار بود از ساعت ۱۵ دیروز در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف هم بروند اما این دیدار به دلیل کولاک شدید لغو و به زمان دیگری موکول شد.
در دیدارهای برگزار شده دیروز لیگ برتر، تراکتور 2-0 استقلال خوزستان را شکست داد. رحمان جعفری (61) و امیرحسین حسین‌زاده (85) برای سرخپوشان تبریزی گلزنی کردند. دیدار شمس آذر و مس رفسنجان بدون گل مساوی شد و بازی پیکان و صنعت نفت هم با تساوی 2-2 خاتمه یافت. حسین شنانی (3) برای نفتی‌ها گلزنی کرد و علی قربانی (32) و امیرحسین صدقی (45) برای خودروسازان گلزنی کردند ولی عرفان قهرمانی (94) گل تساوی نفتی‌ها را زد تا بازی مساوی شود.
 

رأی بازی برگزار نشده جام حذفی
پس از اینکه چوکا در دیدار مرحله یک شانزدهم جام حذفی مقابل تراکتور در محل برگزاری بازی حاضر نشد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، این دیدار را 3-0 به سود تراکتور اعلام کرد و سرخپوشان تبریزی راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.
 

پایان کار هافبک اسپانیایی نساجی
نونو دلگادو که در نقل و انتقالات تابستانی از ضمک (DHAMAK) عربستان راهی نساجی شد و البته نتوانست نمایش خوبی داشته باشد، از این تیم جدا شد. این هافبک اسپانیایی که در دوران حضورش در فوتبال ایران 9 بازی به‌عنوان یار ثابت یا تعویضی در لیگ برتر انجام داد، در مسابقه جام حذفی به میدان رفت و چهار بار هم در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد. او که یک گل مقابل ذوب‌آهن به ثمر رساند، در نهایت با حضور ساکت الهامی در نساجی قراردادش را فسخ کرد. نساجی با خروج دلگادو یک جای خالی بزرگسال دارد و احتمالاً یک مدافع خارجی به خدمت خواهد گرفت.
 

نوشته‌های عجیب در رختکن پرسپولیس!
پرسپولیس در حالی دیروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان ذوب‌آهن بود که به گزارش تسنیم، سرخپوشان در هنگام ورود به رختکن این ورزشگاه با یکسری کاغذها و دست‌نوشته‌های عجیب در سردر رختکن این تیم مواجه شدند! مسئولان این تیم این کاغذها را به ناظر بازی تحویل داده و اعتراض خود را اعلام کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی