تنها دو روز تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است

«مشارکت»؛ دعوت مشترک چهره‌های فرهنگی و سیاسی

تنها دو روز تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. مردم ایران روز جمعه 11 اسفند ماه، با حضور پای صندوق‌های رأی مشخص می‌کنند که کدام یک از نامزدها مستحق ورود به خانه ملت و تکیه زدن بر کرسی نمایندگی هستند. انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، اولین انتخابات پس از اغتشاشات زن، زندگی، آزادی است.
از این رو  مردم ایران درحالی در تدارک حضور پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات هستند که گروه‌های اپوزیسیون و رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین مردم را به عدم مشارکت در سرنوشت قوه مقننه کشور فرا می‌خوانند. در مقابل اقشار و اصناف مختلف داخل کشور نیز بر حضور و مشارکت در انتخابات روز جمعه تأکید می‌کنند.
هنرمندان، چهره‌های فرهنگی و سیاسی هرکدام به نحوی از مردم سراسر ایران برای شرکت در تصمیم‌گیری برای سرنوشت مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.


نسخه پزشکان برای انتخابات
پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت از آغاز پویش خودجوش «نسخه حضور» از سوی جامعه پزشکی با هدف دعوت مردم به مشارکت در انتخابات خبر داد.
وی گفت: شمار قابل توجهی از پزشکان فعال در مراکز درمانی دولتی و خصوصی سراسر کشور، با نوشتن «نسخه حضور» مردم را به مشارکت پرشور در انتخابات یازدهم اسفند و حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کردند.
 در نسخه‌های حضور این پزشکان که در بین آنها سلیقه‌های گوناگون مشاهده می‌شود، بر وحدت ملی، ‌عزم و اراده ملت ایران برای حضور در صحنه، تشجیع مسئولان به سرعت عمل و تشکیل مجلس قوی تأکید شده است.
دعوت مداحان و سخنرانان از مردم
تعدادی از چهره‌های شاخص مذهبی همچون حاج منصور ارضی، کلامی زنجانی(شاعر آیینی)، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری، حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری، حجت‌الاسلام مهران جامعی، حجت‌الاسلام عنایت‌الله رمضان‌پور، حجت‌الاسلام مصطفی اخوی، حجت‌الاسلام احمدنژاد چهره،حجت‌الاسلام سیدنواب موسوی، مهدی رسولی، ابوذر بیوکافی، حنیف طاهری و علی جلیلوند به صورت جداگانه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.

دعوت جامعه ورزشی
تعدادی از چهره‌های ورزشی نیز طی اظهارنظر‌هایی، از مردم ایران دعوت کردند تا حضور پرشوری در انتخابات آتی داشته باشند. شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته، محمودرضا امیاری سرپرست فدراسیون چوگان، سید مجبد زارعیان سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، ریحانه خاتونی عضو تیم ملی دوچرخه سواری، امید سیفی عضو تیم ملی جوجیتسو، هادی خوش‌اقبال بازیکن تیم ملی فوتبال ۷ نفره و سجاد انوشیروانی وزنه‌بردار پیشین تیم ملی کشورمان و رئیس فعلی فدراسیون وزنه‌برداری، از چهره‌هایی بودند که از مردم برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.

جامعه قرآنی: باید در انتخابات شرکت کنیم
جمعی از فعالان و خادمان قرآن کریم نیز با انتشار بیانیه‌ای، از مردم سراسر کشور برای حضور پرشور در انتخابات مجلس دعوت کردند. در همین راستا حجت‌الاسلام محسن قرائتی استاد قرآن و معارف اسلامی نیز اظهار کرد: وقتی دشمن مدام می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید باید حتماً در انتخابات شرکت کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی