صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

شورای وحدت اصولگرایان فهرست جداگانه داد

منوچهر متکی سرلیست منتخب شورای وحدت

همزمان با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب، شورای وحدت نیروهای انقلاب یکی دیگر از ائتلاف‌های جریان اصولگرا، لیست نهایی خود برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را رونمایی کرد.
شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی که با نام شورای وحدت اصولگرایان هم شناخته می‌شود، یک ائتلاف سیاسی در جناح اصولگرایان است که اساساً در انتقاد از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) از یک سو و بازگرداندن جامعه روحانیت مبارز به متن سیاست کشور، در سال 99 تأسیس شد.
نکته جالب توجه لیست شورای وحدت این است که هیچ نامزد مشترکی با دیگر لیست‌های اصولگرایان از جمله شانا و امنا ندارد. دلیل این موضوع را باید در سیاست‌های تشکیلاتی این ائتلاف‌ها جست‌و‌جو کرد.
به نظر می‌رسد هم شورای وحدت اصولگرایان و هم شانا، نامزدهای مورد حمایت خود را از حضور در لیست یکدیگر منع کرده باشند.
هفته گذشته، حسن بیادی رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران و یکی از اعضای لیست این شورا در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار داشت: شورای وحدت با امنا و شانا ائتلاف نمی‌کند.
منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت نیز در نمایشگاه مطبوعات که هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: فهرست مستقل شورای وحدت برای نمایندگی این دوره مجلس نهایی شده است. وی ادامه داد: این فهرست بر اساس خرد جمعی و به دور از پدر سالاری و پدرخواندگی نهایی شده است.
هرچند پیش از این شهاب‌الدین صدر عضو هیأت عالی شورای وحدت در گفت‌و‌گویی که دی ماه امسال با خبرآنلاین داشت، اظهار کرده بود: امکان دارد لیست واحدی توسط همه گروه‌های اصولگرا ارائه شود و یا ممکن است اصولگرایان توافق کنند با تغییرات لیست بدهند، آنچه اهمیت دارد این است که در جامعه اعتماد و امید ایجاد شود.
به هر حال، شورای وحدت بدون ائتلاف با شانا و امنا، لیست نهایی خود را برای حضور در انتخابات پیش رو تهیه و منتشر کرده است. لیستی که منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی در صدر آن قرار دارد.
متکی درباره نحوه گزینش نامزدها برای حضور در لیست شورای وحدت اظهار کرد: گزینش فهرست متشکل از متخصصان با هدف رسیدگی به مشکلات کشور تهیه ‌و تدوین و بر اساس حرکات و خرد جمعی حاصل شده است و ما معتقدیم در نگاه به مسائل اجتماعی باید بر اساس این چهارچوب حرکت کنیم تا خرد جمعی به دور از پدرسالاری و پدرخواندگی موجب بهره گیری از همه فکرها شود. وی ادامه داد: این فهرست بر اساس خرد جمعی و به دور از پدر سالاری و پدرخواندگی نهایی شده است.
لیست نهایی شورای وحدت اصولگرایان در تهران به ترتیب حروف الفبا به این شرح است: لاله افتخاری، کمال اکبری، علی اکبر ترابی، سیدمحمدجواد جلالی، مرتضی چیت‌سازیان، حبیب‌الله حبیبی، زهرا حجازی‌زاده، ابراهیم حسن بیگی، سیدجواد حسینی، سیدابوالقاسم رئوفیان، سیدمهدی رفیعی‌راد، علی آرش رناسی،  علی روزبهانی، مصطفی زندی، سعید سیدآقابنی‌هاشمی،  حمیدرضا سیفیف، فرید شهاب، حسن صفرخانی، حلیمه عالی، زهرا عباس‌زاده تالارپشتی، سیدهمایون عباسی، فریدون قدیری ابیانه، نیره قوی، صادق کرمی، سمیه گلپور چمرکوهی، لیلا لاریجانی، منوچهر متکی، فیصل مرداسی، سعید مهدوی کنی و احمدعلی یوسفی.

جستجو
آرشیو تاریخی