صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و ده - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

با حمایت چهار حزب اصلاح‌طلب و احزاب اعتدالی منتشر شد

فهرست «صدای ملت» با سرلیستی مطهری

میانه‌روها و بخش قابل توجهی از احزاب اصلاح‌طلب در فهرستی به سرلیستی علی مطهری از نمایندگان ادوار مجلس که تحت عنوان فهرست «صدای ملت» منتشر شد به ائتلافی غیررسمی رسیدند.
فهرست صدای ملت که مطهری از جایگاه دبیرکل این حزب رأساً و در رایزنی و مشورت با احزاب و چهره‌های میانه‌رو آن را گردآورده از حمایت احزابی همچون حزب اعتدال وتوسعه، کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و اعتماد ملی برخوردار است.
به این ترتــــــــیب در حالی که «جبهه اصلاحات»تشکل انتخاباتی اصلاح‌طلبان به ریاست آذر منصوری با ان‌قلت آوردن و بهانه‌جویی از حضور در انتخابات و قرار گرفتن در برابر محک رأی مردم اجتناب کردند، طیف قابل توجهی از احزاب صاحب وزن این جبهه ترجیح دادند تا با قرار گرفتن در فهرست صدای ملت راه خود را از تندروها جدا کنند و رویکردهای مورد نظرشان در نهاد قانونگذاری کشور را از مسیر صندوق آرا پیگیری کنند.
مطهری هم در نشست خبری معرفی این فهرست، گفت: از آنجا که برخی از گروه‌ها احساس شد در انتخابات مشارکت نمی‌کنند، این شرایط را مناسب ندیدیم و حضور خود را اعلام کردیم ؛ چرا که اصلاح امور فقط با حضور مردم در انتخابات میسر خواهد شد و اینکه با عدم مشارکت به براندازی نظام یا ضعف نظام فکر کنیم، سیاست نادرستی است.
او شعار فهرست معرفی شده‌اش راعقل‌گرایی و دوری از تبعیض اعلام کرد و در عین حال گفت: هرچند اختلاف‌هایی بین گروه‌ها وجود دارد ولی برای پیشرفت کشور باید این دسته بندی‌ها را کنار گذاشت و از دیوارکشی دوری کرد.
در فهرست صدای ملت چهره‌های شناخته شده‌ای همچون محمد هاشمی بهرمانی (رفسنجانی)، علی عباسپور تهرانی، محمد بطحایی و محمد خوش‌چهره حضور دارند.
منصور حقیقت‌پور، هوشنگ بازوند، اسماعیل دوستی، مهدی تندگویان، محبوب حضرتی، محمدرضا آرَم، مجتبی شریعتی نیاسر، سید فرهنگ فصیحی لنگرودی، محمد حاتمی، همایون یوسفی، سید جمال هادیان، محمد اکرمی، علی باقری، رضا امیدوار تجریشی، محمدعلی پرستاری، رضا محمدی، مجید پاهنگ، محمد عیسی انصاری‌فرد، پروین داداندیش، حلیمه عالی، زهرا ساعی، زهرا عابدینی، بی‌نظیر جلالی، فاطمه رضایی ملک‌خیلی و عفیفه عابدی حضور دارند.
جستجو
آرشیو تاریخی