بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با «ایران» خبر داد

درمان رایگان کودکان زیر 7سال تصویب شد

تنظیم: محدثه جعفری/  در سال جاری فعالیت­‌های بسیاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است. مهم‌ترین این اقدامات افزایش 16 هزار تخت بیمارستانی، افزایش دوهزار و 700 خانه و مرکز بهداشت، رایگان شدن بیمه درمانی برای پنج دهک اول جامعه، رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، ایجاد 15 پارک علم و فناوری، افزایش ظرفیت­‌های پذیرش دانشجویی، تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ- که در این میان تخصصی 65 درصد، فوق تخصص 50 درصد و فلوشیپ 25 درصد افزایش ظرفیت را داشته است - به شمار می‌آید.
یکی دیگر از دستاوردهای مهم وزارت بهداشت در حوزه نرم افزاری، بحث سلامت خانواده است که به نام «پویش ملی سلامت» آن را می شناسید. 46 میلیون نفر از افراد بالای 18 سال در این پویش ملی شرکت کرده‌اند. با اجرای این طرح مشکلات سلامت مردم ریشه‌یابی شده تا این وزارتخانه بتواند قبل از بیماری افراد، از آن پیشگیری کند. کنفرانس بین‌المللی در این رابطه هم با حضور 20 وزیر بهداشت از سراسر جهان در 15 و 16 اسفند ماه برگزار خواهد شد. در هیچ دوره ای چنین پویش ملی بزرگی با مشارکت حداکثری مردم نداشته‌ایم. 880 هزار نفر افراد با پرفشاری خون و 460 هزار نفر با مشکل دیابت در این طرح شناسایی شدند که از بیماری‌شان بی اطلاع بودند که در مراحل بعد برای درمان آنها اقدامات لازم صورت می گیرد. همچنین در پویش ملی سلامت 10 میلیون نفر مشکوک به فشارخون و سه میلیون نفر مشکوک به بیماری دیابت بودند که این مقدمه‌ای بر بحث سلامت خانواده است.
پویش‌های بعدی در خصوص تغذیه و انواع سرطان‌ها در کشور اجرایی خواهند شد تا بتوانیم بیماری افراد را در مرحله‌های ابتدایی شناسایی کرده و تحت درمان قرار دهیم. این امر یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نرم افزاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می شود که در دنیا مطرح شده و می خواهیم آن را ثبت کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی