سینما

ترکیب اکران نوروز مشخص شد
هفت سین سینما
 تکلیف فیلم‌های اکران نوروز مشخص شد و 6 فیلم از آثار به نمایش در آمده چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در سبد اکران نوروز قرار گرفت. «تمساح خونی» جواد عزتی، «بی‌بدن» مرتضی علیزاده، «آسمان غرب» محمد عسگری، «پرویزخان» علی ثقفی، «آپاراتچی» قربانعلی طاهری، «نوروز» سهیل موفق، آثاری هستند که بلافاصله پس از جشنواره فیلم فجر نمایش عمومی‌شان آغاز خواهد شد. در ترکیب فیلم‌های اکران نوروز همچنین «ایلیا در جست‌و‌جوی قهرمان» از آثار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قرار دارد.

سهم سلایق مختلف در گیشه
تنوع مضمون و موضوع از شاخصه‌های ترکیب اکران نوروز است و انتظار می‌رود سینما در نوروز پیش رو علاوه بر گیشه سینما، سلایق مختلف را نیز راضی کند. از سینمای دفاع مقدس تا سینمای کودک و نوجوان، اجتماعی، ورزشی و کمدی در ترکیب اکران نوروز لحاظ شده است. نمایش این آثار از ۲۳ اسفند ماه آغاز خواهد شد و طبق تصمیم سازمان سینمایی با آغاز اکران فیلم‌های نوروزی، نمایش فیلم‌های روی پرده به پایان خواهد رسید.

نسل‌های مختلف بازیگری روی پرده اکران
جواد عزتی، سعید آقاخانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، نوید پورفرج، میلاد کی‌مرام، سعید پورصمیمی، علی نصیریان، شبنم مقدمی و... از جمله چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که در آثار اکران نوروز به ایفای نقش پرداخته‌اند.
4 فیلم جدید همزمان با عید سعید فطر
آن طور که روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش اعلام کرده اکران دوم عید نوروز با توجه به شرایط فروش و کف فروش فیلم‌ها تعیین خواهد شد و چنانچه فیلمی طی مدت زمان مشخص شده حدنصاب لازم را در جذب مخاطب نداشته باشد مطابق با آیین‌نامه، تصمیم‌گیری خواهد شد و تا سقف ۴ فیلم جدید همزمان با عید سعید فطر به روی پرده خواهند رفت، بنابراین فیلم‌ها باید از تمام ظرفیت خود در بازه زمانی تعیین شده برای اکران استفاده کنند تا بیشترین جذب مخاطب را داشته باشند.
سیمرغ‌داران نوروز
در فهرست فیلم‌های اکران نوروز «تمساح خونی» سیمرغ بلورین بهترین کارگردان اول، «آسمان غرب» سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی و صداگذاری، «پرویز خان» سیمرغ بهترین فیلم اول، بهترین تدوین و دیپلم افتخار فیلمنامه، «آپاراتچی» سیمرغ و جایزه ویژه‌ هیات داوران در بخش نگاه نو را در کارنامه دارند. در عین حال انتظار می‌رود «بی‌بدن» برخلاف سلیقه هیات داوران در کسب اقبال مخاطب موفق بوده و از فیلم‌های پرفروش گیشه باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی