تجارت آمریکا جنگ است

کمک ایالات متحده به اوکراین به نفع صنعت تسلیحات این کشور است. تجارت آمریکا جنگ است. نه تنها شرکت‌های تسلیحاتی موجود در ایالات متحده، بلکه کل صنعت فناوری و زنجیرۀ تأمین نیز سود می‌برند و در حال حاضر در حال تغییر جهت دادن به این موضوع هستند. بخش اعظم صنعت فناوری ایالات متحده به دنبال شیردوشی از دولت است. از سوی دیگر، اقتصاد عمومی ایالات متحده با اخراج‌های گسترده دست به گریبان است و به‌ویژه در بخش فناوری های مصرف‌کننده و تجاری، خوب عمل نمی‌کند.
پشتوانه کینزگرایی نظامی و لابی اندیشکده‌های نزدیک به دولتی که توسط صنعت تسلیحات تأمین مالی می‌شوند (از جمله CNAS، مشاوران اجرایی West Exec و CSIS) تضمین می‌کنند که جنگ همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شرایط دشوار اقتصادی است. ایالات متحده به طور همزمان تلاش می‌کند تا با شکستن زنجیره‌های تأمین فرصت‌هایی را برای شرکت‌های آمریکایی چه در داخل و چه برای شرکت‌های دست‌نشاندۀ خارجی ایجاد کند.
جنگ خودکار و مجهز به هوش مصنوعی به همراه پلتفرم‌های پراکنده و توزیع‌شدۀ جنگی با استفاده از پروکسی‌هایی مانند کره جنوبی و ژاپن بخش کلیدی این توسعه خواهند بود.
چیزی که با الگوهای تاریخی موجود مطابقت دارد. تاریخ فناوری غربی نشان می‌دهد که فناوری‌ها و ماشین‌آلات ابتدا برای جنگ توسعه می‌یابند و پس از آن به ابزار سرگرمی و حواس‌پرتی و سپس ابزارهای تولیدی برای استفاده عمومی صنعت تبدیل می‌شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی