تاج گذاری بدون مالیات

یادتونه...؟ اردیبهشت امسال چارلز مادرمرده با کلی ذوق و شوق تاجگذاری کرد و بعد عمری شد پادشاه بریتانیا، ولی روزگار با او یار نبود و چند ماه بعد یعنی بهمن‌ماه امسال خبر رسید این پادشاه نگون‌بخت به سرطان مبتلاست.

زهـــره کاظم   ‌زاده        طنزپرداز
تصور کنید بعد از ۷۳ سال عمر بی‌خیر و برکتی که سپری کردید و بالاخره ملکه‌ی مادر پیر و فرتوت و شکسته‌ حاضر می‌شود جان به عزرائيل بدهد و قوهای نازنین و تاج و تختش را به دست شما بسپارد، کمی بعد از روزی که تاج‌گذاری کرده‌اید برگه آزمایش را به صورتتان می‌‌کوبند و می‌گویند مبارک باشد سرطان است! چه می‌کنید؟ طبیعتا این خبر باید برای‌تان جان‌سوز و ناراحت‌کننده باشد و زانوی غم بغل بگیرید؛ اما اگر ثروتی در حد و اندازه چارلز سوم دارید می‌توانید کاری کنید که غم زانوی شما را بغل که نه اما ببوسد و خداحافظی کند:
۱‌ از نظر علم روان‌شناسی، معاشرت با حیوانات می‌تواند باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین شده و از بروز افسردگی جلوگیری کند. اگر هم که حیوانات سلطنتی باشند که نور علی نور است! از آن‌جایی که در سال‌های اخیر قوها تمایل بیشتری به تغذیه از کشتزارهای گندم، سیب‌زمینی، و چغندر قند کاشته شده توسط انسان‌ها پیدا کرده‌اند پیشنهاد می‌شود صبح به صبح یک گونی سلطنتی را برداشته و آن را از اقلام نام‌برده پر کنید و به سواحل بریتانیا بروید و به قوها غذا دهید. این کار شاید در روحیه شما اثری نداشته باشد اما قوها را خوشحال می‌کند.
۲‌ در دفترچه روزانه‌نویسی خود قسمتی را به نوشتن این جمله با خودنویس قرمز اختصاص دهید: «چارلز! تو از مالیات معاف هستی!» احتمالا متوجه نباشید چه نعمت بزرگی را دارا هستید به همین خاطر توصیه می‌شود بعد از نوشتن جمله بالا، هزینه‌های تاج‌گذاری‌تان که از جیب مالیات‌دهندگان تأمین شد را به خاطر بیاورید تا قند در دلتان آب شود!
۳‌ شاید باورتان نشود اما اشیا هم دل دارند! اصلا شاید آه همین رولزرویس و بنتلی شما را گرفته و دچار سرطان شدید. آدم چقدر بی‌رحم می‌تواند باشد تا سال به سال سراغی از خودروهای گران‌قیمتش نگیرد و در حد استارت زدن به آن‌ها توجهی نکند؟ اصلا حق‌تان هست.
۴‌ هروقت سرطان‌تان درد گرفت و آزرده‌خاطرتان کرد، به خاطر بیاورید یک ماهی خاویار یا یک دلفین و یا نهنگ که در وسط دریای آزاد دارد زندگی‌اش را می‌کند چقدر باید بخت برگشته باشد که درست برای تعطیلات تصمیم بگیرد با خانواده‌اش به چهار‌و‌نیم کیلومتری سواحل بریتانیا شنا کند و دقیقا لحظه‌ای که به مکان مورد نظر می‌رسد و بساط پیک‌نیک را کف اقیانوس پهن می‌کند رویش ادعای مالکیت کنند و جزو اموال شما محسوب شود؟!
دیگر درد سرطان ندارید و با انجام موارد بالا به یک بی‌حسی موضعی رسیده‌اید؟ خیلی خوب است حالا می‌توانید در حین این‌که قهوه‌تان را می‌نوشید آلبوم مجموعه تمبر سلطنتی فیلاتلیک را ورق بزنید و به سرطان‌ و تخت‌پادشاهی در سن ۷۵ سالگی لبخند بزنید تا آن‌ها به روی‌تان پوزخند بزنند.

جستجو
آرشیو تاریخی