حدادی: قیمت دلار از پرش بسکتبالیست‌ها بلندتر شده

خداحافظی از تیم ملی؟ دلتنگ شدم اما پشیمان نه!

برای شروع سبزه انتخاب می‌کنیم که نماد زندگی و نشاط است و بعد برای روشنایی و جاودانه شدن گرمای زندگی به سراغ جاشمعی و شمع می‌رویم. حالا نوبت آب و آینه است که به ترتیب نماد روشنی و پاکی هستند. در ظرف دیگر باید سیب‌ها را بچینیم که نماد عشق، سلامتی و زیبایی هستند و در کنار آن سنجدها که نماد دلدادگی و زایش و باروری هستند را قرار می‌دهیم. سین بعدی سکه است که برکت را وارد زندگی ما می‌کند. برای حفظ صبر و استقامت سمنو را هم در طرف دیگر سفره می‌گذاریم. بوی خوش سمبل به ما یادآوری می‌کند که با آمدن بهار امید دوباره در ما جوانه می‌زند و زندگی ادامه دارد. ماهی قرمز کوچولو که بی‌تابانه در تنگ کوچک شنا می‌کند هم حرفی برای گفتن دارد که به ما می‌گوید که فصل زمستان رفتنی و فصل بهار در راه است. حالا که هفت سین زیبای خود را چیدیم باید مشتاقانه منتظر رسیدن فصل بهار بنشینیم. اینها همه حال و هوایی است که هر ایرانی به هنگام نزدیک شدن سال تحویل دارد، شاید این حال برای بازیکنی چون حامد حدادی ستاره بزرگ بسکتبال ایران و آسیا که 15، 16 سالی بود دور از خانواده، عید را در زمینی به وسعت 28 در 15 متر سپری می‌کرد. هفت سین او 4 بازیکن هم‌تیمی‌اش، سرمربی و توپ بسکتبالش بود. سال‌ها دلتنگ وولک گفتن پدرش و دستان مادر بود که او را در آب و هوای گرم اهواز کنار سفره هفت سین بنشانند و خنده‌های شادی و سال نویی‌شان سربه فلک بکشد. در آستانه سال نوی شمسی به سراغ حامد مهربان رفتیم تا از این روزهای پیش رو صحبت کنیم.

گفت و گو
پریسا غفاری
خبرنگار
عید را تا حالا شده در کنار خانواده‌ات نباشی؟
بله خیلی وقت‌ها بود. 15 تا 16 سالی شد که بواسطه بازی در آمریکا و چین عیدها کنار خانواده عزیزم نبودم. دلتنگ همه آنها می‌شدم. دلتنگ پدر، مادر، خواهر و برادرم. دلتنگ هفت سین و شنای ماهی و هوای عالی اهواز.
در این مدت زمانی چینی‌ها و آمریکایی‌ها سورپرایزت کرده‌اند و برایت جشن سال تحویل بگیرند؟
اغلب ایرانی‌ها در شهرهایی که من بودم من را سورپرایزم کرده‌اند. آنها حتی شب یلدا و چهارشنبه سوری من را دعوت می‌کردند ولی بواسطه اینکه بازی داشتم، اغلب درگیر تمرین بودم.
 الان پس خیلی خوشحالی بعد از این همه سال عید پیش خانواده‌ای؟‌
بله، 16 سال دور از خانواده بودم. ولی الان در آبادان که بازی می‌کنم و هفته‌ای یکی و دوبار به دیدن خانواده و بچه خواهرم به اهواز می‌روم. او با همان کودکی‌اش آنقدر خوشحال است که دایی‌اش را می‌بیند. دلم برای همه این روزها تنگ شده بود.
 امسال عید را کجا خواهی برد؟
پیش خانواده‌ام به خوزستان می‌روم.
 ارتباطت با مردم آبادان چطور است؟
خودم خیلی خوشحالم که به آنجا برگشتم. تمام سعی و تلاشم این است که بتوانم با این تیم همیشه برنده بیرون بیاییم. بین من و مردم آبادان رابطه خوبی است. به هر حال همه وولکیم.
تورم مهم‌ترین اتفاق سال بوده. پرش قیمت دلار از پرش شما بسکتبالیست‌ها بیشتر شده! قبول دارید؟
نه تنها از پرش ما بسکتبالیست‌ها، بلکه از والیبالی‌ها و هر رشته‌ای دیگر حتی پاراگلایدر بیشتر شده است.
 با این شرایط بالارفتن قیمت دلار در سال‌جاری فکر می‌کنم برای سال جدید دیگر نتوان بازیکنان شاخصی را در هر رشته‌ای جذب کرد؟
مطمئن باشید. به هر حال بازیکن با کیفیت قیمت بالایی دارد. در بسکتبال هم تمامی تیم‌ها با این شرایط صعودی قیمت، جذب خارجی‌ها را برای مرحله پلی‌آف می‌گذارند. در این حالت کار تیمی و هماهنگی تیم‌های باشگاهی برهم می‌خورد. کیفیت لیگ‌ها هم پایین می‌آید.
خیلی‌ها می‌گویند وضعیت حامد حدادی آنقدر خوب است که می‌تواند به همه ورزشکاران وام دهد؟
به خدا اشتباه رساندند. الان چند سال است چینی‌ها پول نداده‌اند. این حرف‌ها دروغ است.
 اولین عیدی است که محمود مشحون بزرگمرد بسکتبال در بین ما نیست. از آنجا که رابطه خوبی هم بین شما دو نفر حاکم بود و همیشه اعیاد به او زنگ می‌زدی، سال جدید چه خواهی کرد؟
من همیشه در اولین گام به محمودآقا خدابیامرز زنگ می‌زدم. الان هم برای من خیلی سخت است که او نیست. دلم تنگ می‌شود. بعد از او هم به سعیدخان فتحی که تأثیر زیادی روی بسکتبال من داشت، زنگ می‌زنم.
 دومین عیدی خواهد بود که کنار همسرتان جشن عید نوروز می‌گیرید. آیا با همسرت جنگ این را ندارید که منزل مادرخانم ابتدا بروید یا منزل خانواده خودتان؟
نه مشکلی ندارم. با او اوکی هستم و پارسال هم به جنوب رفتیم و کنار خانواده‌ام همه جمع بودیم.
 متأهلی بهتر است یا مجردی؟
هر دو خوبی و بدی‌های خودشان را دارند. ولی وقتی متأهل می‌شوی، زندگی‌ات نظم بهتری خواهد داشت. تمرین، خواب و خورد و خوراکت بهتر است. کلاً زندگی‌ات روتین خودش را پیدا می‌کند. ضمن اینکه از حاشیه‌ها به دور هستی. در کل باید بگویم در سن مناسب ازدواج کردن خوب است. زمانی که به یک بلوغ فکری رسیده باشی.
 دوست نداری در حال حاضر پدر شوی؟
هر مرد و زنی دوست دارد که پدر و مادر شود تا خانواده خود را کامل کنند. ولی برای ما هنوز زود است.
 سال 1403 سال اژدهاست، اژدهای ورزشی ایران کیست؟
نمی‌دانم. ولی چون سال المپیک است آرزو می‌کنم که همه در پاریس اژدها باشند و مدال‌ها را مال خود کنند.
 بین ورزشی‌ها چه کسی قبل از همه به شما زنگ می‌زند؟یا اینکه خودت زنگ می‌زنی؟
معمولاً خودم به دوستان ورزشی‌ام پیامک می‌زنم. ولی به خانواده و آدم‌های خاص زندگی‌ام زنگ می‌زنم.
و اولین فوتبالیستی که با او تماس می‌گیری؟
من همیشه پیشقدم هستم. برایم فوتبالیست، هنرمند و بسکتبالیست ندارد. خودم پیشاپیش پیامک می‌دهم.
پشیمان نشده‌ای از تیم ملی خداحافظی کرده‌ای؟
مسلماً برای تیم ملی دلم تنگ می‌شود. اما پشیمان نیستم. فکر می‌کنم به موقع بود. خیلی دلم هم می‌خواست در بازی‌های آسیایی بازی کنم ولی شرایط به سمتی رفت که خداحافظی کردم.
 پیامی برای مردم ایران به مناسبت سال جدید داری؟
شرایط زندگی خیلی سخت شده امیدوارم مسئولین به فکر مردم باشند و آرزوی موفقیت و سلامتی برای تمام مردم عزیز کشورم می‌کنم.

جستجو
آرشیو تاریخی