حق پخش و میزبانی شهرستان‌ها اتفاقات بزرگی بود

تاج: پیروزی برای تیم، شکست برای من

 

نیکادل امیرزاده
روزنامه نگار


برای اینکه تیمی به موفقیت برسد، تمام ارکان باید دست به دست هم بدهند. مثلاً اگر هدف، موفقیت تیم ملی فوتبال ایران است، فدراسیون فوتبال هم باید بهترین شرایط را تدارک ببیند و تمام امکانات را در اختیار بازیکنان و کادرفنی قرار بدهد. درست مانند اتفاقی که قبل از جام ملت‌های آسیا و در طول این تورنمنت دیدیم و امیر قلعه‌نویی نیز بارها بابت تدارکی که از سوی مهدی تاج و همکارانش فراهم شده بود، تقدیر کرد. بازیکنان و کادرفنی تیم ملی در مصاحبه‌های متعدد خود بارها تأکید کردند که در جام ملت‌های آسیا هرگز مشکل خاصی -پشتیبانی و لجستیکی- را حس نکردند؛ از کمپ مجهز الریان بگیرید که میزبانی از تمرینات تیم ملی را بر عهده داشت تا هتل پنج ستاره‌ای که ستاره‌های ایران در آن سکونت داشتند. به لحاظ آرام بودن اردو هم باز به گفته‌های بازیکنان و کادرفنی رجوع می‌کنیم که همگی اعتقاد داشتند بهترین شرایط در اختیار تیم ملی بود. حتی بهتر از برخی تیم‌های متمول که راهی جام ملت‌ها شده بودند تا با آرامش کامل فقط به فکر قهرمانی باشند.
اینکه کادر‌فنی و بازیکنان فقط به فکر مستطیل سبز و شکست رقبا بودند و دغدغه دیگری جز این نداشتند، نیازمند یک تیم پشتیبانی قوی بود که فدراسیون فوتبال و در رأس آنها مهدی تاج آن را به بهترین شکل انجام دادند. مدیری باتجربه که تلاش بسیاری انجام داد تا بازیکنان و کادرفنی مشکل خاصی را در دوحه احساس نکنند. حتماً این را از تیم خواهید شنید که در این دوره تمام امکانات در اختیار آنها قرار گرفت تا مسیر موفقیت هموارتر از قبل شود. تاج در این مورد می‌گوید: «من سال‌ها در فوتبال مدیریت کرده‌ام و همیشه این عقیده را به بازیکنان رده‌های مختلف و اعضای کادرفنی گفته‌ام که برد و پیروزی متعلق به شما است و باخت برای من. هر چند معتقدم تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نتایج خوبی گرفت و در کلیت، بازیکنان و کادرفنی توانستند انتظارات را بر‌آورده کنند.»
 از جمله اهداف مهدی تاج و همکارانش در سال 1402 انتقال بازی‌های تیم‌های مختلف ملی به شهرهای دیگری جز تهران بود. رئیس فدراسیون می‌گوید: «10 سال یا بیشتر بود که تیم‌ ملی را به شهرهای دیگر نبرده بودیم. زمان کی‌روش یادم نمی‌آید تیم ملی را به شهر دیگری برده باشیم. فقط یک بار به مشهد رفته بود که آن اتفاقات رخ داد. تیم ملی قبل از جام ملت‌ها در کیش بازی کرد که با استقبال خوبی نیز همراه شد. در فوتبال ساحلی هم سه بازی در بوشهر انجام دادیم. در فوتسال دو بازی در لار برگزار کردیم. رویکرد فدراسیون این است که تیم ملی را از تهران به شهرستان‌ها ببرد. می‌شود در اصفهان و شهرهای دیگر بازی‌ها را انجام داد. این کار را الان آهسته آهسته شروع کرده‌ایم.»
حق پخش تلویزیونی یکی دیگر از کارهای بزرگی بود که فدراسیون فوتبال در سال 1402 انجام داد. تاج می‌گوید: «خوشبختانه امسال ماجرای حق پخش انجام شد که خودش خیلی خوب بود. ورودی بانوان انجام شد، VAR انجام شد، اینها کارهای خوبی است که بعدها می‌شود از آنها استفاده کرد. صداوسیما این کار را انجام می‌دهد، آقای فروغی زحمت کشید نامه‌اش را برای من فرستاد، من هم به مجموعه خودمان فرستادم. به همه بخش‌ها دستور داده شده بود باید به تیم ملی کمک شود و نگاه مثبتی باشد و کار خوبی است که صداوسیما شروع کرده. ما هم با صداوسیما رفتار بسیار خوبی داریم، پول گرفتیم و خوشحال هستیم.»
مهدی تاج درباره تیم ملی هم صحبت می‌کند: «به اعتقاد من تیم ملی پتانسیل قهرمانی در جام ملت‌ها را داشت. ارزیابی‌ام این است که این تیم با این پشتیبانی و برنامه‌ریزی که شده بود، قابلیت قهرمانی داشت. متأسفانه بدشانسی هم آوردیم و نشد که عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. الان هم منتظر برنامه قلعه‌نویی برای جوانگرایی هستیم. ما هم در نظر داریم تیم یک مقدار جوان شود. منتظر برنامه اجرایی قلعه‌نویی هستیم تا ببینیم با چه رویه‌ای می‌خواهد این موضوع را اجرایی و به رفتار تبدیل کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی