دروازه‌بانی که عامل دوستی 2 خانواده شد

بهزادپور: 11 سال است روزی 100 شوت می‌زنم


مجتبی حسین مرشدی
روزنامه نگار


تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان یکی از تیم‌هایی بود که سال 1402 با حضور روی سکوی سومی خوش درخشید. در این بین حمید بهزادپور، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم بود که برخلاف دروازه‌بان‌های سایر تیم‌ها هم گل زد و هم پاس گل داد. دروازه‌بان 36 ساله فوتبال ساحلی با تیم ملی چهار بار قهرمان مسابقات جام بین قاره‌ای به میزبانی کشور امارات شد. او می‌خواهد در سال 1403 روند خوب خود را ادامه دهد و با تیم ملی به افتخارات زیادی دست یابد.
شماره یک تیم ملی در خصوص عملکردش در سال 1402 اینگونه صحبت می‌کند: «از همان نوروز سال 1402 کارمان شروع شد و فقط به فکر تمرین کردن بودیم. در زندگی ورزشی و حتی شخصی‌ام تنها به جام‌جهانی فکر می‌کردم تا بتوانم در این مسابقات معتبر بهترین عملکرد را داشته باشم و برای تیم ملی مؤثر باشم. حدود 7 ماه درگیر اردو بودیم که خدا را شکر تمرینات‌مان نتیجه داد و توانستیم در جام جهانی سوم شویم. سومی تیم ملی در جام جهانی عنوان ارزشمندی بود که می‌تواند در سال‌های آینده به بالا رفتن جایگاه‌مان در مسابقات بین‌المللی کمک کند.»
او می‌افزاید: «از خودم راضی بودم و در تمام مسابقاتی که حضور داشتم، توانستم عملکرد خوبی داشته باشم. من در مسابقات جام جهانی 3 گل زدم و 7 پاس گل دادم و دومین پاسور جام جهانی معرفی شدم. البته معمولاً بازیکنان به عنوان بهترین پاسور معرفی می‌شوند اما من به عنوان دروازه‌بان توانستم به این عنوان برسم و این برای من افتخار بزرگی است. سایت فیفا هم در این خصوص گزارشی منتشر کرده و این نشان می‌دهد که 1402 سال خوبی برای من بود و امیدوارم که سال جدید هم برای من و هم تمام مردم کشورمان خوب باشد.»
این دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی بیان می‌کند: «جام جهانی فوتبال ساحلی کیفیت بالایی داشت و تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات قدرتمند بودند. ما در گروه بسیار سختی حضور داشتیم و شاید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که تیم ایران از این گروه صعود کند. گروه ما به گروه مرگ معروف بود و همه تیم‌ها گروه ما را گروه مرگ می‌دانستند. معمولاً مسابقات مهم در امارات برگزار می‌شود و ایرانی‌های زیادی از ما حمایت می‌کنند. البته اماراتی‌ها تماشاگران ایرانی را در جام جهانی اذیت کردند و به آنها بلیت ندادند. آنها همه کار کردند ما را ببرند اما ما در زمین جواب‌شان را دادیم.»
او در خصوص گلزنی خود می‌گوید: «گل‌های زیادی در لیگ ایران و روسیه زدم و در واقع سبک خاص دروازه‌بانی من به گونه‌ای است که توان بالایی در شوتزنی دارم. همین موضوع باعث می‌شود تا در هر مسابقه‌ای شوت بزنم و شوت‌هایم به گل تبدیل شود. در قانون جدید فوتبال ساحلی گلر نقش ویژه‌ای دارد و هر تیمی که گلر شوتزنی داشته باشد می‌تواند به برد برسد. تیم ما هم دو تا گلر گلزن داشت.»
بهزادپور صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «گلزنی دروازه‌بان‌ها کار ساده‌ای نیست چرا که دروازه‌بان هم باید مراقب دروازه باشد و هم اقدام به شوتزنی کند. موفقیت دروازه‌بان‌های تیم ملی در گلزنی، حاصل تلاش یک یا دو سال نیست و من 11 سال است که اینگونه بازی می‌کنم و در هر تمرین حدود 100 شوت می‌زنم و در واقع شوت زدن ملکه ذهن من شده است و این به هیچ‌وجه کار ساده‌ای برای دروازه‌بان‌ها نیست.»
دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در خصوص خاطرات تلخ و شیرینش از عید نوروز بیان می‌کند: «خاطرات زیادی دارم. من در یزد و شهرستان مهریز به دنیا آمدم، سال گذشته در شهرمان 2 راننده بر سر جای پارک با همدیگر دعوا گرفتند و من با دیدن این صحنه بلافاصله خودم را به صحنه رساندم. در هنگام دعوا یکی از فرزندان راننده من را شناخت و در همان لحظه کت پدرش را کشید و من را معرفی کرد. این دو خانواده بعد از اینکه من را شناختند، شماره تلفنم را گرفتند و حالا در حدود یک سال است که رفت و آمد خانوادگی دارند. این یکی از خاطرات خوب من از عید نوروز بود. خوشبختانه توانستم عامل دوستی 2 خانواده شوم.»

جستجو
آرشیو تاریخی