هنر انصارالله

حمد و سپاس خداوند جهانیان و درود به حضرت محمد امین نبی اکبر (ص) و خاندان پاک و منزه ایشان. امیدوارم در ضمره یاران و انصار راه حق باشیم و خداوند از ما راضی باشد. نعمت اسلام، نعمت هدایت به وسیله دین، قرآن، رسول و ائمه هدایت‌کننده یعنی اهل بیت (ع)  در حقیقت بزرگ‌ترین نعمات الهی بر ما مسلمانان هستند و باید شکرگزار باشیم؛ زیرا هیچ نعمتی بدون تمسک به راه هدایت ارزشی ندارد و در چارچوب این نعمت ارزشمند است که در پیشگاه خداوند مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از مظلوم و مقابله با مستکبران در همه عرصه‌ها را اولویت حرکت خود قرار داده‌ایم.  
یکی از رشته‌های تبلیغی برای احیای کلمه حق، هنر «فن‌خوانی» است و در اینجا به جنبه هنری مناجات‌خوانی از سخنان رهبر عبدالملک بدرالدین حوثی (رضوان الله تعالی علیه) می پردازم.
رهبر انصارالله یمن، عبدالمک بدرالدین الحوثی (رضوان الله تعالی علیه) در دیدار با جمعی از خوانندگان راهپیمایی قرآنی گفت: «این نعمت است که انسان در به‌کارگیری استعدادهای صوتی خود موفق شود و هر  موهبت الهی با مسئولیتی و رسالتی همراه است.»؛ یعنی هر نعمتی که خداوند به مؤمن عطا کرده، مسئولیتی است که باید از آن در راه‌های مورد رضایت خدا، حمایت از مظلوم و مقابله با مستکبران استفاده کند.
در زمینه هنر آوازخوانی، همان‌طور که جناب الحوثی به ما فرمودند: «این صدا در چارچوب محور جهاد و مقاومت بیانگر اصول و علل عادلانه است زیرا صدایی است که مردم را بسیج می‌کند، تعامل را برمی‌انگیزد، قلب آن‌ها را جلا می‌‎دهد و به آن‌ها انگیزه می‌بخشد». ایشان همچنین فرمودند: «این استعداد در همه موقعیت‌های مفید می‌تواند وجود داشته باشد. به عنوان مثال، خلوص در اجرای آوازها دو جنبه دارد:
اول: جنبه معنوی و عاطفی (صدای خوش آهنگ احساسات فرد را به طور عمیق لمس می کند.) یکی از انبیای معروف که صدای زیبایی نیز دارد، پیامبر خدا حضرت داوود (ع) است و از این استعداد در حمد و ثنای خداوند بهره می‌برد. به گونه‌ای که همه پرندگان و موجودات را به تسبیح خدا وا می داشت.
دوم: شورآفرینی جهادی در جبهه حق. این مسئله غیر قابل کتمان است؛ زیرا هنر سرودخوانی موجب افشای توطئه‌های دشمن و همچنین یادآور مسئولیت ملت‌های اسلامی در قبال مسائل بزرگ است و به آن‌ها گوشزد می‌کند چه وظایفی دارند. همچنین در تشدید نگرانی‌های دشمن و بالا بردن روحیه نیروهای جبهه حق اثری عمیق دارد. همان‌طور که به شما گفتیم: هر موهبت الهی یک رسالت است همراه با مسئولیت. از این رو انتظار می‌رود خوانندگان و شاعران دارای ظرافت‌های اخلاقی و حسن خلق باشند؛ زیرا این ویژگی‌ها به آن‌ها در ارتباط با خدا و در تعامل با حوادث کمک می‌کند. صفای باطن اثری عمیق در آن‌ها خواهد داشت، به ویژه اگر آن‌ها علاقه مستمر به رشد آگاهی و ایمان داشته باشند. بر اساس این رهنمودها و توصیه‌ها و با لطف خداوند توفیق شد گروه مداحان انصارالله تشکیل شود تا با توفیقات و حمایت خداوند و نور نبی اکرم(ص) و ائمه(ع) بتوانیم در مسیر هدایت و دعوت به امر به معروف و نهی از منکر گام مؤثری برداریم. همانا خداوند شنونده دعای انسان‌های آزاد و آزاده است.
جستجو
آرشیو تاریخی