روایت خانواده از شرایط سخت دادگاه

 

نمی‌خواهم صورت من 
در رسانه‌های شما بازنشر شود
همسر حمید نوری:‌ در زمان برگزاری دادگاه به هیچ عنوان دوست نداشتم که در تصاویر رسانه‌های ضدایرانی حضور داشته باشم و تلاش می‌کردم تا در عکس‌ها و فیلم‌های آنها نباشم. در بخشی از دادگاه پشت پسرم و دامادم راه می‌رفتم اما آنها دوربین خود را جلوی چهره ما می‌آوردند. از این کار آنها اعلام نارضایتی کردم و به آنها گفتم نمی‌خواهم که از ما فیلم بگیرند و نمی‌خواهم صورت من در رسانه‌های شما بازنشر شود. در پاسخ به من گفتند:‌ شما با حجاب هستید چه اشکالی دارد به آنها گفتم من حتی با حجاب هم نمی‌خواهم در رسانه شما باشم. آنها متوجه شده بودند چگونه ‌می‌توانند ما را اذیت کنند.

پدر می‌گفت: خداوند به ما 
لطف کرده و منت گذاشته است
مجید نوری پسر حمید نوری: اینکه در دادگاه هیچ‌وقت بازنده نباشیم، همواره برای ما مورد اهمیت است. در تمام طول برگزاری دادگاه‌ها مجبور بودیم که در گوش بچه‌هایمان هندزفری بگذاریم که توهین‌های آنها را نشنوند اما این سختی را به جان خریدیم که از پدربزرگشان به عنوان مظهر مقاومت حمایت کنند. پدرم به ما گفته‌اند که خداوند خانواده ما را برای دفاع از انقلاب اسلا‌می ‌انتخاب کرده است. طی این سال‌ها هیچ وقت پدر من گله‌ای نکرده است و ‌می‌گوید گله و شکایت اصلاً معنا و مفهو‌می‌ ندارد. خداوند به ما لطف کرده و منت گذاشته است از بین حدود 30 میلیون خانواده، ما را برای این دفاع مقدس انتخاب کرده است. ما انتخاب شده‌ایم پس باید به بهترین نحو از کشورمان دفاع کنیم.

منافقین در جلسات پایانی دادگاه 
به دنبال غرامت گرفتن بودند
عطیه نوری دختر حمید نوری: منافقین به عنوان شاهد در دادگاه بابا مدام ناله و مظلوم‌نمایی می‌کردند اما در جلسات پایانی دادگاه به دنبال غرامت گرفتن بودند و ‌می‌پرسیدند براساس قانون سوئد و یا براساس قانون ایران این غرامت و یا همان دیه محاسبه می‌شود؟ منافقین در سوئد پناهنده‌اند و مجبور هستند برای باقی ماندن در آن کشور علیه ایران اقدام کنند. اقدامات آنها باید بیانگر این موضوع باشد که در صورت بازگشت به ایران دچار مشکل می‌شوند. از طرف دیگر آنها پناهنده‌هایی هستند که کار نمی‌کنند و مبلغ کمی‌ از دولت سوئد دریافت می‌کنند و در محلات بدی نیز زندگی می‌کنند، از همین رو به دنبال اخذ غرامت هستند، زیرا پولی برای خرج کردن ندارند.

منبع: فارس

جستجو
آرشیو تاریخی