دیگه چه خبر؟


دستگیری یک تروریست پرسابقه 
از سوی وزارت اطلاعات

 خبر اول اینکه، وزارت اطلاعات  از دستگیری یکی از پرسابقه‌ترین و خطرناک‌ترین تروریست‌ها با دامنه‌ عملیات تروریستی فرامرزی و انتقال او به زندان خبر داد.  به گزارش مهر، در اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره این خبر آمده است: بر مبنای رهگیری‌های اطلاعاتی چند ساله، این عنصر جنایت پیشه، سوابق فعالیت‌های تروریستی در چهار کشور منطقه را دارد و در مقطع اوج بحران سوریه، با حضور در آن کشور به عضویت گروهک‌های تکفیری-تروریستی درآمد و همراه با آنها در شهرهای حلب، حماه و ادلب به اعمال جنایتکارانه و شیطانی پرداخته است. این عضو حلقه‌ تروریسم فرامرزی که متخصص سلاح‌های سنگین نیز هست، پس از شکست تکفیری‌ها از مدافعان پرافتخار حرم و محدود شدن حوزه‌ «ترکتازی» آنها در سوریه، پایگاه فعالیت‌های تروریستی خود را به دو کشور پیرامونی جمهوری اسلامی ایران منتقل و به یکی دیگر از گروهک‌های تروریست، جنایت پیشه و ضد وحدت امت اسلامی پیوست و به اقدامات خرابکارانه خود علیه ملت سرافراز ایران و تمامیت ارضی کشور ادامه داد.

حاجی ایرانی همچنان در بند عربستان سعودی

 خبر دیگر اینکه، یکی از حجاج کشورمان پس از انتشار تصویری از شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار خانه خدا در توئیتر، توسط نیرو‌های امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت یک ماه از این اتفاق، در زندان است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «خلیل دردمند» از اهالی دُرچه اصفهان که همراه با مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید غدیر توسط نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندانی که چند ایرانی در آنجا بودند، منتقل شد، اما پس از ۲ روز او توسط نیرو‌های سعودی فرا خوانده و به زندانی دیگر انتقال یافت. گفته می‌شود که اتهام او «تصویربرداری» در جوار کعبه بوده و به همین دلیل پرونده قضایی برای وی تشکیل شده است. این در حالی است که بسیاری از زائران کشور‌های دیگر اقدام به عکس انداختن کرده و حتی نیرو‌های سعودی هم از زائران در ایام حج تمتع عکس می‌انداختند و کسی مانع این اقدام نشد. گفتنی است امسال چند حاجی ایرانی به دلایل مختلف توسط نیرو‌های سعودی بازداشت و زندانی شدند که با تلاش نیرو‌های کنسولی و سازمان حج و زیارت آزاد شدند اما هنوز تلاش‌ها برای آزادی خلیل دردمند از بند سعودی ادامه دارد.

همکاری با مؤسسه کلوزآپ ممنوع است

 شنیدیم که، سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هرگونه همکاری با مؤسسه کلوزآپ (گرین هاوس)، ممنوع است. به گزارش ایرنا، سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هرگونه همکاری با مؤسسه کلوزآپ (گرین هاوس)، ممنوع است. در متن این اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم هنرمندان بالأخص مستندسازان محترم می‌رساند که مؤسسه آموزشی کلوزآپ، فعال در حوزه مستند، یک مؤسسه صهیونیستی بوده که با حمایت‌های مادی و معنوی رژیم اشغالگر اسرائیل در حال فعالیت است.این مجموعه که پیش از این با عنوان گرین هاوس فعالیت داشته، به دلیل افشای ماهیت حامیان پشت پرده و برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در کشورهای مسلمان، موقعیت ثبتی خود را از تل‌آویو به بروکسل منتقل کرده است. از این‌رو هرگونه ارتباط و همکاری اتباع ایرانی با این مؤسسه صهیونیستی ممنوع و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی خواهد بود.

تأیید ۶ ماه حبس دهباشی با شکایت حسن خمینی

 با خبر شدیم که، دادگاه تجدیدنظر حکم پیشین دادگاه درباره اهانت حسین دهباشی(کارگردان مستند تبلیغاتی حسن روحانی) به مرحوم حاج احمد خمینی یادگار امام(ره) را تأیید و او را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. یک منبع آگاه در این باره به تسنیم گفت: از حسین دهباشی دو شکایت مطرح شد. یکی از طرف مؤسسه تنظیم و نشر امام(ره) و دیگری از طرف خانواده. اولی را دادگاه به علت اینکه مدعی بود مؤسسه نمی‌تواند از طرف مرحوم سید احمد آقا شکایت کند رد کرد. ولی شکایت دوم را وارد دانست و آن را بررسی کرد. این منبع آگاه افزود: دهباشی در هیچ کدام از دادگاه‌ها سندی را ارائه نداده است و اینکه مدعی است این مطلب را از آقای هاشمی شنیده دروغ است. چرا که هم خانواده آقای هاشمی رسماً آن را تکذیب کرده‌اند و هم سندی بر مطلب خود ندارد. اگر جز این است، مطلب آقای هاشمی را منتشر کند. وی افزود: از روز اول طرح این ادعای زشت از طرف دهباشی، بیت امام(ره) اعلام کرده بود که اگر ایشان رسماً حرف خود را پس بگیرد و اعلام کند که سندی در این باره ندارد از شکایت صرفنظر می‌کند.

حمایت سوئد از تحریم پانسمان بیماران پروانه‌ای

 دست آخر اینکه،  دولت سوئد در اقدامی عجیب دادخواست وکیل بیماران پروانه‌ای ایرانی برای الزام شرکت سوئدی «مونلیکه» جهت ارسال پانسمان‌های مخصوص این بیماران را رد کرد. به گزارش میزان، تحریم‌های یکجانبه امریکا، تاکنون خسارات جبران ناپذیری را در حوزه سلامت و بهداشت بر افراد مختلف از جمله بیماران پروانه‌ای وارد کرده به طوری که شرکت سوئدی «مونلیکه» با استناد به همین تحریم‌ها اقدام به قطع ارسال محصولات دارویی از جمله پانسمان‌های ضروری بیماران پروانه‌ای به شرکت‌های وارد کننده ایرانی کرده است.در پی این اقدام شرکت سوئدی، تعداد قابل توجهی از این بیماران به خصوص کودکانِ بیمار، جان خود را از دست داده و برخی دیگر نیز دچار آسیب‌های جدی جسمانی مانند قطع عضو شدند و عده‌ای نیز با درد و رنج ناشی از نبود پانسمان لازم زندگی را می‌گذرانند. ۲۹۵ نفر از خانواده کودکان پروانه‌ای در این دادگاه به استناد معاهدات داخلی و کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی خواستار جبران خسارت‌های مادی و معنوی و اعمال مجازات‌های تنبیهی شدند. «مونلیکه» در پاسخ خود به شکایت مرکز حقوق کیفری بین‌المللی ایران در جریان دادرسی به صراحت اعلام کرد: «تا زمانی که تحریم‌های امریکا برقرار است تصمیمی برای بازگشت به بازار ایران ندارد و حتی مایل و قادر به استفاده از مکانیسم معافیت اقلام بشردوستانه امریکا نیز نیست چرا که تحریم‌های بانکی مانع انجام تراکنش مالی برای استفاده از این معافیت است.» رد درخواست وکیل بیماران پروانه‌ای توسط دولت سوئد در حالی صورت می‌‌گیرد که «آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ارزیابی تحریم‌های امریکا علیه مردم ایران در مصاحبه اختصاصی با هفته نامه فرانسوی «لوپوئن» اذعان کرد؛ تحریم‌های یکجانبه امریکا منجر به مرگ ۱۵ بیمار پروانه‌ای به دلیل عدم دسترسی به پانسمان‌های مخصوص شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/5/623321/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها