رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت تصریح کرد

آزادگان، قهرمانان واقعی کشور


گروه سیاسی/ رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان نماد مقاومت، صبر، استقامت و ایستادگی ملت ایران هستند و برای کشور در سخت‌ترین روزها افتخار آفریدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی قدردانی و تبیین رشادت‌های آزادگان برای مردم و نسل جوان کشور را ضروری برشمرد و تأکید کرد: کسانی که در اوج غربت و سختی پیام امام و انقلاب اسلامی را حفظ کردند و از آرمان‌های اسلامی عدول نکردند، قهرمانان واقعی ملت هستند.  
مردم یاریگر دستگاه‌ها در اربعین
وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجتماع  عظیم مردمی اربعین تأکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های دولتی به وظایف خود در تسهیل‌گری حضور مردم با همه توان عمل کنند و ستادهای مردمی را یاریگر خود بدانند. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت پیش‌بینی همه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین اربعین، افزود: لازم است همه دستگاه‌ها به صورت جهادی چه در بُعد رایزنی‌های دیپلماتیک با کشور عراق و چه در تأمین زیرساخت‌های لازم، در زمینه تسهیل زیارت اربعین برای زائران فعال باشند. رئیس جمهور همچنین به استانداری‌ها مأموریت داد با حمایت از گروه‌های مردمی و جهادی در استان‌ها، از ظرفیت عظیم این گروه‌ها در برگزاری راهپیمایی اربعین بهره ببرند.  
اجرای مصوبات استانی پیگیری شود
پیگیری مصوبات سفرهای استانی، محور بعدیِ سخنان رئیس‌ جمهور در جلسه هیأت دولت بود. آیت‌الله رئیسی با اشاره به پایان دور اول سفرهای استانی، پیگیری و اجرای مصوبات این سفرها را گام مکمل در تحقق اهداف سفرها دانست و از معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور خواست بر روند اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی به دقت نظارت کنند.رئیس جمهور در بخش دیگری از این جلسه پس از استماع گزارشی درباره سرانه مصرف پروتئین در کشور، تنوع سبد مصرف پروتئین کشور را یک ضرورت دانست و با توجه به ظرفیت آبزی‌پروری در جنوب و شمال کشور از وزیر جهاد کشاورزی خواست موانع افزایش سرانه مصرف آبزیان را از سفره مردم برطرف کند.
تعیین پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری
در ادامه جلسه روز گذشته دولت، هیأت وزیران در اجرای تکالیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ضوابط پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و مراقبت‌های دوران بارداری را تصویب کرد. براساس مصوبه هیأت وزیران، همه افراد صاحب صلاحیت شامل فلوشیپ نازایی- متخصص زنان و زایمان دوره دیده مراکز ناباروری (دارندگان گواهی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و متخصص اورولوژی، مکلفند مطابق استاندارد ارائه خدمات ناباروری نسبت به نشان‌دار کردن زوجین نابارور با رعایت محرمانگی اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک اقدام کنند. سازمان‌های بیمه گر پایه هم مکلفند زیرساخت لازم به این منظور را فراهم کنند. همچنین همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه هستند. تمدید پروانه این مراکز و بیمارستان‌ها منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه است. سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه مطابق آیین‌نامه بند «الف» ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند. همچنین مراکز ارائه دهنده مراقبت‌های دوران بارداری و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات زایمان موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه هستند و تمدید پروانه این مراکز و بیمارستان‌ها منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه است. سازمان‌های بیمه‌گر نیز مکلفند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به پوشش صددرصد تعرفه زایمان طبیعی در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی و معادل صددرصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز خیریه و خصوصی، معادل تعرفه بخش دولتی اقدام کنند.
 موافقت با تغییر سقف پرداختی کارانه به پزشکان در سال ۱۴۰۱
در ادامه، هیأت وزیران در اجرای مصوبه شورای حقوق و دستمزد در خصوص تغییر سقف پرداختی کارانه به پزشکان، سقف دریافتی کارانه پزشکان شاغل در مناطق برخوردار را در سال ۱۴۰۱ و صرفاً به مدت یک سال، مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال تعیین کرد.همچنین به موجب این مصوبه، در موارد خاص و ضروری برای برخی پزشکانی که خدمات برجسته ارائه می‌‌کنند، با نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سقف مذکور قابل افزایش است. فهرست این افراد باید از سوی وزارت مذکور برای سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شود. دولت در اجرای تکلیف مقرر در بند «ب» ماده ۱۷ قانون جهش تولید دانش‌بنیان درباره ارائه کمک‌های فنی و اعتباری با هدف توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، آیین‌نامه اجرایی این بند از قانون مذکور را به تصویب رساند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/2/623314/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها