اخبار


وداع با عکاس باسابقه سینمای ایران

بابک برزویه عکاس باسابقه سینمای ایران پس از مدت‌ها تحمل عوارض ناشی از بیماری، سه‌شنبه ۲۵ مردادماه دارفانی را وداع گفت. بابک برزویه مدرس، عکاس، بازیگر و از فعالان عرصه عکاسی تئاتر و سینما از دی ماه ۱۴۰۰ به دلیل عارضه مغزی در کما به سر می‌برد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. همکاری با کارگردان‌هایی همچون رسول ملاقلی‌پور، مسعود کیمیایی، پوران درخشنده و مهران مدیری در کارنامه فعالیت‌های سینمایی او دیده می‌شود. برزویه سال ۱۳۷۵ برنده دیپلم و سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم برای عکاسی فیلم «سفر به چزابه» (ساخته رسول ملاقلی‌پور) شد. همکاری با رسانه‌هایی همچون فارس، ایسنا، آنا و مهر جزو کارنامه خبری این هنرمند است. پیکر زنده‌یاد بابک برزویه روز جمعه (۲۸ مرداد) از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد. 

«دوربرگردان» شهاب حسینی در اکران آنلاین

«دوربرگردان» به نویسندگی و کارگردانی عارفه عنایتی، سرمایه‌گذاری سارا احمدی و شرکت فیلمسازی ندای هفت شهاب آسمان و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی از اول شهریورماه ۱۴۰۱  در سه پلتفرم تیوال،‌ هاشور و ویدیو به صورت آنلاین اکران می‌شود. شهرام ابراهیمی، غزاله نظر، باران زمانی‌ و آیلین شهبازی بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه این فیلم آمده است: شش ماه است که مشکلات رابطه‌ آرش و نفیسه، زوجی که سابقه‌ روزهای زندگی مشترک‌شان به 10 سال می‌رسد، پیچیده‌تر و زندگی آن دو به سبب سکوت و قهر نفیسه سردتر شده است. آن دو درحالی که قرار بر طلاق توافقی دارند به پیشنهاد نفیسه به هند سفر می‌کنند.

انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلمی از وودی آلن با صدای داریوش کاردان

گروه سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی کلاسیک «نیمه‌شب در پاریس» به کارگردانی وودی آلن را پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه منتشر می‌کند. این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت این فیلم را محدثه واعظی‌پور نوشته است. این برنامه در استودیو فراز ضبط شده و مسعود زرگران نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به نشانی www.sevinagroup.com به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند. 

انتشار فراخوان هفتمین دوره جایزه دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی

فراخوان هفتمین دوره جایزه دو‌سالانه کتاب و آلبوم موسیقی اعلام شد. بنا بر اعلام رسمی خانه موسیقی ایران، بعد ازسه سال تعطیلی جشن خانه موسیقی ایران به دلیل کرونا امسال قرار است هفتمین دوره این جایزه دردو بخش جایزه بهترین آلبوم (موسیقی ایران) و جایزه بهترین کتاب در دی ماه برگزار شود. ذکر این نکته ضروری است که آخرین جشن خانه موسیقی ایران سال 1397 برگزار شد و در سال 1398 با وجود اعلام عمومی و گزینش آلبوم‌های برتر به علت وقوع برخی اتفاقات تلخ این جشن برگزار نشد، در نتیجه در جشن سال جاری برترین آلبوم‌های موسیقی سال 1398 نیز معرفی خواهند شد. همچنین امسال برای نخستین بارمعرفی آلبوم برتر موسیقی پاپ و موسیقی نواحی به بخش رقابتی دوسالانه‌های آلبوم برتر جشن خانه موسیقی اضافه شده است. متقاضیان شرکت در این رقابت‌ها تا پانزدهم شهریور‌ماه سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشن موسیقی ارسال کنند. 

جزئیات ششمین نشان عکس سال مطبوعاتی تشریح شد

 نشست خبری ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران چهارشنبه ۲۶ مردادماه با حضور سیف‌الله صمدیان عضو هیأت مؤسس، حمید فروتن رئیس هیأت مدیره، ابوالفضل نسایی دبیر ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی، محسن سلیمانی سرپرست مؤسسه فرهنگی هنری صبا و اسماعیل عباسی، محمد صیادصبور و سعید صادقی به‌عنوان عکاسان پیشکسوت در مؤسسه صبا فرهنگستان هنر برگزار شد.روشن نوروزی، دبیر انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در این نشست بیان کرد: «یاد و خاطره بابک برزویه دوست و همکارمان را گرامی می‌داریم که از دی ماه سال گذشته بستری بود. تقریباً با اکثر رسانه‌های بزرگ ایران کار کرده بود و دوست و همکار ما بود. خواهش می‌کنم فاتحه‌ای برای شادی روح او قرائت کنید.»
سیف‌الله صمدیان از هیأت مؤسس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران گفت: «به‌عنوان یک عضو مؤسس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران اینجا هستم، این انجمن از معدود انجمن‌هایی است که می‌توان با افتخار کنارشان نشست. اعضای این انجمن نفس می‌کشند تا اتفاقات را بدون جناح‌بندی منعکس کنند، از تاریخ خجالت نکشند و با صمیمیت برای ثبت تاریخ کار می‌کنند. وقتی به همه این موارد فکر می‌کنیم، یاد بابک برزویه می‌افتم که در انجام دادن کارها استمرار و تلاش بسیار داشت. در انجمن عکاسان سینمای ایران که نقش جدی‌تری داشت و بسیار فعال بود. امیدوارم حداقل حضور سمبلیک ایشان را بتوانیم پیاده کنیم.»او افزود: «الان که در فرهنگستان هنر هستیم، یاد حبیب‌الله صادقی هنرمند باسابقه نقاشی افتادم که اخیراً درگذشت. او از هنرمندان بسیار خاص بود که در تلاطم سیاست‌زده این روزها، ساده و صمیمی بود.»در پایان نشست، پوستر ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران با عکسی از علی خارا و با طراحی مرتضی فرج‌آبادی رونمایی شد. این عکس از فجایع امسال در افغانستان و پس از انفجار بمبی در این کشور ثبت شده است.بر این اساس، نمایشگاه آثار برگزیده ششمین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران تا ۶ شهریورماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا برپاست. نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی عکس مطبوعاتی نیز در سالن سینماتک فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/23/623300/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها