اخبار



ایران در آستانه الحاق به مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان بین‌المللی کار

وزیر کار گفت: مراحل پایانی فرایند قانونی تصویب الحاق ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ و اصلاحات ۱۹۸۶ اساسنامه سازمان بین‌المللی کار در حال سپری‌شدن است و طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.
به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در سخنرانی آنلاین مجمع عمومی یکصد و دهمین کنفرانس بین‌المللی کار، با بیان اینکه جهانِ کار امروز نامطمئن‌تر، نابرابرتر و ناعادلانه‌تر از دو سال قبل است، اظهار داشت: امروز می‌دانیم که تحولات تکنولوژیک به یک اندازه بازار کار همه کشورها را منتفع و برخوردار نمی‌کند و شکاف دیجیتال چه در درون و چه در بین کشورها رو به گسترش است. امروز ما می‌دانیم که یکجانبه‌گرایی نه یک ادعا بلکه مخاطره‌ای بسیار جدی‌تر از آن چیزی است که می‌پنداشتیم و حتی وقتی سخن از حفظ سلامت و جان مردم با واکسن است، مهارناپذیر است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه دستاوردهای جهانی ما در عدالت و برابری اجتماعی شکننده و ناپایدارند، گفت: امروز دیگر می‌دانیم که نه فقط ساختن آینده بهتر از گذشته دشوار شده است، بلکه بازسازی بهتر گذشته نیز به مخاطره افتاده است. رئیس شورای عالی کار اظهار داشت: نکته اول اولویت بازسازی دستور کار تاریخی سازمان پیرامون عدالت اجتماعی از طریق انتشار گزارش سالانه و جهانی نابرابری‌ها در دنیای کار به‌عنوان مبنایی برای تشریک مساعی نهادهای بین‌المللی است. وی با بیان اینکه نکته دوم ضرورت بازطراحی نظام نمایندگی دولت‌ها در امور تصمیم‌گیری سازمان در قالب گروه‌های منطقه‌ای و جغرافیایی است، گفت: اثربخشی الگوی کنونی سه‌جانبه‌گرایی در سازمان به‌عنوان وجه ممیزه تاریخی آن، از ناحیه عدم بازنمایی منافع و اولویت‌های همه دولت‌های عضو در مخاطره است. عبدالملکی بازنمایی راستین نیروی کار در کشورهای متفاوت و مناطق مختلف جهان را ضامن سه‌جانبه‌گرایی راستین و اثربخشی اقدامات مبتنی بر آن برای مدیریت چالش‌های پیش روی دنیای کار در آینده دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دو سال اخیر در عین رویارویی با آثار شدید اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا بر کسب و کارها و بازار کار خود، همزمان تحت شدیدترین نظام تحریم‌های قهری یک‌جانبه و ظالمانه ایالات متحده امریکا نیز قرار داشته است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل پایانی فرایند قانونی تصویب الحاق جمهوری اسلامی ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ و اصلاحات ۱۹۸۶ اساسنامه سازمان بین‌المللی کار در حال سپری‌شدن است و طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.
وی افزود: وضعیت کارگران و کارفرمایان در سرزمین‌های اشغالی مطابق گزارش مدیرکل، نگران‌کننده و نیازمند توجه و اهتمام جدی است و ضمن تشکر از اقدامات سازمان بین‌المللی کار، خواستار تدابیر جدی‌تر برای تضمین دسترسی به زندگی و کار شایسته در این مناطق هستم. عبدالملکی در پایان ابراز امیدواری کرد که در فصل جدید فعالیت سازمان تحت مدیریت آقای «ژیلبرت هونگبو» شاهد یک سازمان بین‌المللی، چابک‌تر، دموکراتیک‌تر و اثربخش‌تر باشیم.
 
کاهش دعاوی دیوان عدالت اداری از برنامه های دولت

مدیرکل حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین نشست تخصصی آموزشی کارشناسان ستادی و استانی حقوقی و روابط کار که با حضور ویدیوکنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه تعداد قابل توجهی دعاوی در دیوان عدالت اداری در ارتباط با وزارت کار مطرح می‌شود، گفت: کاهش دعاوی دیوان عدالت اداری یکی از برنامه‌های مهم وزارت مردم در دولت سیزدهم است. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مرضیه داوری» در اولین نشست تخصصی آموزشی کارشناسان ستادی و استانی حقوقی و روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مستشاران دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تأمین اجتماعی، بیان کرد: یکی از مسائل مهم ادارات حقوقی و روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل استان‌ها، دعاوی بسیاری است که در ارتباط با دولت و وزارت کار مطرح می‌شود. وی ادامه داد: صدور برخی آرا از سوی دیوان عدالت اداری بعضاً مشکلاتی را در اجرا برای وزارتخانه ایجاد می‌کند. بنابراین مهم‌ترین هدف ما در تشکیل این نشست هم‌اندیشی کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ رسیدگی دیوان به منظور کاهش دعاوی و آرای متعارض است.

اطلاع از وضعیت یارانه، نیاز به نصب نرم‌افزار موبایلی ندارد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، اطلاع از وضعیت یارانه نیاز به نصب هیچ‌گونه نرم‌افزار موبایلی ندارد.
در این اطلاعیه آمده است: هموطنان برای بررسی و اطلاع از وضعیت یارانه نیاز به نصب هیچگونه نرم‌افزار و سامانه موبایلی ندارند و صرفاً سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی HEMAYAT.MCLS.GOV.IR مرجع پاسخگویی است.
هموطنان برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده و کلاهبرداری از اطلاعات هویتی و بانکی به هیچ آدرس یا سامانه دیگری مراجعه نکنند.
سامانه ۰۲۱۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی و پاسخگویی به مردمی که از دریافت یارانه‌ها در طرح جدید دولت جا مانده‌اند و سایر سؤالات یارانه‌ای، در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند و نیز تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ در اختیار آحاد ملت قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/13/615780/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها