اعتصاب، هواپیماها را در پاریس زمینگیر کرد


اعتصاب کارکنان فرودگاه بین‌المللی پاریس در اعتراض به دستمزد پایین، موجب لغو شماری از پروازهای برنامه‌ریزی شده برای امروز شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت فرودگاه‌های پاریس دیروز اعلام کرد: حدود یک چهارم پروازهای برنامه‌ریزی شده برای پنجشنبه (امروز) فرودگاه شارل‌دوگل پاریس در پی اعتصاب کارکنان که خواستار افزایش دستمزد هستند، لغو شد. پروازهای لغو شده مربوط به ساعات 7 صبح تا ۱۴ به وقت پاریس می‌شود. در همین پیوند اداره کل هوانوردی غیرنظامی فرانسه (DGAC) از شرکت‌های هوایی خواسته است که تعداد پروازهای خود را بین ساعت 7 صبح تا ۱۴ بعدازظهر پنجشنبه کاهش دهند. این نهاد همچنین توضیح داده است، بتازگی چندین فرودگاه اروپایی به‌دلیل کمبود کارکنان با مشکلات زیادی در مدیریت مسافران مواجه شدند.
پایین ماندن دستمزدها با توجه به تورم موجود، بالا رفتن مستمر تعرفه حامل‌های انرژی و همچنین تصویب قانون جدید بازنشستگی، دلایل عمده اعتصاب و تظاهرات سراسری معترضان در فرانسه است.
اعتصاب و اعتراض سراسری فرانسوی‌ها در حالی انجام می‌شود که اخیراً در انتخابات ریاست جمهوری این کشور امانوئل مکرون برای یک دوره دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.
از سوی دیگر در کنار این اعتراضات، تظاهرات معترضان موسوم به جلیقه زردها از نوامبر سال ۲۰۱۸ در اعتراض به نابرابری اقتصادی و فساد در فرانسه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این تظاهرات در ابتدا به افزایش مالیات بر سوخت بود، اما دامنه آن به مرور گسترش یافت و به جنبشی تمام‌عیار علیه سیاست‌های امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تبدیل شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/4/615747/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها