کرونا پاسور نابغه والیبال جهان را از چین به ترکیه برد

معروف؛ پنهانی در فنرباغچه


مهری رنجبر / سعید معروف، پاسور و کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران، مخفیانه با فنرباغچه ترکیه قرارداد بست. والیبالیست نابغه‌ای که ویتالی هاینن سرمربی سابق تیم ملی لهستان، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که همیشه آرزوی داشتن چنین بازیکنی را داشته است: «کاش معروف پاسور تیم من بود.»
معروف که با حذف تیم ملی والیبال در رقابت‌های دور مقدماتی المپیک توکیو، ساز خداحافظی از تیم ملی را کوک کرد، پس ازبازگشت به امریکا با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به شایعات پایان داد: «این اطمینان را به همه می‌دهم که تصمیم من برای خداحافظی از بازی‌های ملی
نه تنها احساسی نیست بلکه با مدت‌ها بررسی همه جوانب عملی شد، تصمیمی که خیلی هم راحت نبود. من فعالیتم در همه زمینه‌های والیبال را ادامه می‌دهم، چرا که قصد ندارم از والیبال جدا شوم.»
او جدایی‌ناپذیری‌ خود از والیبال را با راه‌اندازی آکادمی‌اش در امریکا ثابت کرد. آکادمی ای که گاهی حتی میزبان بزرگان والیبال است و آنها به آنجا سر می‌زنند و بعضاً خبرش در فضای مجازی هم بازتاب زیادی پیدا می‌کند. پاسوری که به زعم بسیاری از مربیان جهان نابغه است، فصل قبل با تیم «بایک‌موتورز پکن» برای بازی در لیگ چین قرارداد داشت و بابت کرونا دو هفته‌ای به‌صورت متمرکز برای تیمش بازی کرد و قهرمان هم شد. امسال اما کرونا کار را برای حضور دوباره سعید معروف در لیگ والیبال چین سخت‌تر کرده چرا که او با سفر به چین باید ۲۸ روز در قرنطینه بماند. روزهای سختی که پاسور پرآوازه ایرانی ترجیح می‌دهد آن را تجربه نکند چرا که معتقد است با قرنطینه طولانی مدت ۲۸ روزه، او از آمادگی روحی و روانی فاصله می‌گیرد. معروف برای اینکه از تمرین و بازی دور نماند، با فسخ قرارداد خود با تیم چینی، قید بازی در لیگ چشم بادامی‌ها را زد. البته گفته می‌شود او تا پایان فصل جاری دور از چین خواهد ماند و قرار است سال بعد دوباره به لیگ این کشور شرق آسیایی بازگردد.
اما دانیل خورخه کاستلانی، سرمربی آرژانتینی فنرباغچه که از پاسور فعلی‌اش راضی نیست و او را در حد و اندازه تیمش نمی‌داند، از مدت‌ها قبل پیگیر گرفتن رضایت سعید معروف برای بازی در فنرباغچه بود. او تلاش کرد و بالاخره موفق هم شد. نکته مهم‌تر اینکه حتی سیدمحمد موسوی، سرعتی‌زن ایرانی فنرباغچه هم نمی‌دانست باشگاهش در حال رایزنی با سعید معروف است. باشگاه ترکیه‌ای حتی برای راضی کردن پاسور نابغه جهان متوسل به دوست صمیمی‌اش هم نشد و برای رسیدن به هدفش به مذاکره با مدیربرنامه معروف متوسل شد. فنرباغچه که این روزها درگیر مسابقات لیگ ترکیه و لیگ قهرمانان اروپا است، برای اینکه پاسور فعلی تیمشان متوجه جذب هم‌پستی جدید نشود، مذاکره با معروف را مخفیانه پیش برد تا روی عملکرد پاسور فعلی تأثیر منفی نگذارد. گفتنی است لیگ والیبال ترکیه با 12 تیم برگزار می‌شود که فنرباغچه با 36 امتیاز حاصل از 12 برد و 3 شکست بعد از دو تیم «هالک بانک» و «زراعت بانک» در رده سوم جدول قرار دارد. با اینکه خبری از توافق معروف با فنرباغچه در سایت این باشگاه نیست اما بسیاری از منابع از جمله سایت‌های ایتالیایی‌ روی این موضوع مانور زیادی داده‌اند. سایت ایتالیایی World news نوشت: «تیم ترکیه‌ای با سعید معروف تا پایان فصل قرارداد امضا کرده که این موضوع می‌تواند نقطه عطفی برای فنرباغچه باشد. معروف که 3 فصل گذشته در چین حضور داشت، در اکتبر امسال ۳۷ ساله می‌شود. ملی‌پوش پیشین والیبال ایران در پایان المپیک توکیو از تیم ملی خداحافظی کرد و به امریکا رفت و در آنجا با تیم‌های جوانان و دانشگاهی همکاری کرد.» سعید معروف با این حساب همین روزها به ترکیه می‌رود تا تمریناتش در فنرباغچه را شروع کند. با نقل مکان این پاسور به فنرباغچه، دوباره رفقای قدیمی به هم رسیدند و سیدمحمد موسوی شاید خوشحال‌ترین والیبالیست این روزها باشد!اتفاقی که خاطره سال‌ها بازی کنار هم در تیم ملی والیبال ایران را زنده می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7832/20/599790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها