اخبار


پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی صادقی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباسعلی صادقی را تسلیت گفتند. به‌گزارش Leader.ir، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم خدمتگزار جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عباسعلی صادقی رحمةالله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی خرم‌آباد و حوزه‌ علمیه و جامعه‌ علماء منطقه و بویژه به خاندان مکرم و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۳ آذر ۱۴۰۰

رئیس‌جمهور رحلت آیت‌الله عباسعلی صادقی را تسلیت گفت
همچنین رئیس‌جمهور در پیامی رحلت آیت‌الله عباسعلی صادقی رئیس فقید حوزه علمیه خرم آباد را تسلیت گفت.
متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت عالم مبارز و وارسته، حضرت آیت‌الله عباسعلی صادقی، رئیس فقید حوزه علمیه خرم‌آباد موجب تأثر خاطر شد. این فقیه عالیقدر و انقلابی عمر گرانمایه خود را وقف ترویج معارف اسلامی، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تربیت شاگردان فراوان در حوزه علمیه کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با اخلاص و بصیرت در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله در کسوت امامت جمعه خرم‌آباد، منشأ آثار فرهنگی ماندگاری شد که بی‌شک مردم شریف لرستان، قدردان این خدمات ارزشمند خواهند بود. اینجانب این ضایعه را محضر علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و بویژه بیت مکرّم و مردم ولایتمدار لرستان تسلیت می‌گویم و از خداوند برای ایشان علّو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.
سیدابراهیم رئیسی


امشب؛ گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم

مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که رئیس‌جمهور امشب پس از خبر 21 از طریق صداوسیما با مردم سخن می‌گوید. به‌گزارش «ایران» محمدمهدی رحیمی در فضای مجازی نوشت: رئیس‌جمهور در سومین گفت‌و‌گوی تلویزیونی از ابتدای شروع دولت سیزدهم، یکشنبه شب پس از خبر ۲۱ با ایرانیان عزیز سخن خواهد گفت.

دستگیری تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین به جرم پولشویی

یک روزنامه آلبانیایی با اشاره به گزارش اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی این کشور، از نقش اعضای گروهک منافقین در قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان در آلبانی خبرداد و نوشت که تعدادی از اعضای این گروهک به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی بازداشت شده‌اند. به گزارش فارس، روزنامه «اگزیت» آلبانی این گزارش را منتشر کرد و نوشت که این گزارش را بر اساس یک سند رسمی نوشته است که به رؤیت خبرنگاران این روزنامه رسیده است. این سند که دارای امضا و مهر مدیر اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی است، خطاب به یک گیرنده دیپلماتیک خارجی نوشته شده و حاوی جزئیات یک برگه محرمانه از جرایم است که اعترافات اعضای این گروهک را شامل می شود.
این روزنامه آلبانیایی در گزارش خود، با اشاره مندرجات سند رؤیت شده از سوی خبرنگاران این رسانه، نوشت: دو عضو منافقین به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی خود، به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شدند. این گزارش با اشاره به اینکه در 11 جولای 2021 میلادی، پلیس یک خودرو حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد، اضافه کرد: تحقیقات بیشتر درباره این خودرو منجر به دستگیری اعضای اصلی باند شد. بر اساس این سند، مشخص شد که بین سال‌های 2019 تا 2021 میلادی، همین باند قاچاق تلاش کرده است نزدیک به 400 عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند.
این روزنامه آلبانیایی اضافه کرد: همچنین در 18 جولای 2021، یک محموله مواد مخدر از سوی پلیس کشف و ضبط شد و به دنبال آن دو مقام ارشد گروهک منافقین یعنی «نرگس ابریشمچی» و «حسن نایب‌آقا» دستگیر شدند. در سند رسمی گزارش شده که آنان به ایفای نقش محوری در سازماندهی و حمل محموله مواد مخدر به ایتالیا اعتراف کرده‌اند. مطابق گزارش این روزنامه، این دو عضو ارشد منافقین با دستور مستقیم سفیر امریکا در آلبانی آزاد شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/2/593492/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها