صدرنشینی کمدی‌ها و پیشی‌گرفتن «آتابای» از «قهرمان»


سینمای ایران در حالی هفته دوم آذرماه را پشت سر گذاشت که دو فیلم کمدی «گشت ارشاد۳» سعید سهیلی و «دینامیت» مسعود اطیابی صدرنشین فروش هفتگی هستند و عنوان پرفروش‌ترین‌های هفته را از آن خود کردند. فیلم «آتابای» نیکی کریمی هم در هفته گذشته از «قهرمان» اصغر فرهادی پیشی گرفت و دو فیلم «قهرمان» و «منصور» ساخته سیاوش سرمدی فروش پایاپای را تجربه کردند. «شهر گربه‌ها» سید جواد هاشمی در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار گرفت. نکته قابل توجه اما آمار فروش فیلم «حکم تجدید نظر» است که بار دیگر فرضیه شکست اینفلوئنسرها در سینما را اثبات کرد. محمد امین کریم‌پور که با انتشار ویدیوهای کمدی نازل در اینستاگرام مشهور شده کارگردان این فیلم در فضای مجازی نزدیک 5 میلیون دنبال کننده دارد اما این فیلم در هفته سوم اکران با 191 سانس فقط 1983 مخاطب را به سینما کشاند. طبق اطلاعات ارائه شده در سامانه سمفا «گشت ارشاد» با فروش شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در یک هفته همچنان پرفروش‌ و «دینامیت» با  دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش این فیلم را تعقیب می‌کند.
از روز چهارشنبه دهم آذرماه، بندربند، تازه‌ترین ساخته منیژه حکمت به چرخه اکران اضافه شده است. این فیلم 15 و 16 آذرماه با حضور عوامل فیلم در 2 پردیس سینمایی شهر شیراز اکران ویژه دارد و رضا کولغانی اجرای زنده خواهد داشت. رضا کولغانی که در میان نسل جوان علاقه‌مند به موسیقی به‌عنوان خواننده گروه موسیقی داماهی شناخته می‌شود، در فیلم بندر بند در نقش یکی از اعضای گروه موسیقی با نام بندر بند بازی می‌کند.
از هفته گذشته قرار بود فیلم سینمایی «گربه سیاه» با تهیه کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کریم امینی هم به سینماها بیاید که به فاصله یک روز قبل از اکران، بهرام رادان با هدف فضاسازی برای فروش در اطلاع‌رسانی مبهم اعلام کرد که اکران فیلم به تعویق افتاده است. در ادامه محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش، با تکذیب اخبار مبنی بر توقیف اعلام کرد که این تعویق بنا به درخواست پخش‌کننده و با هماهنگی شورای صنفی نمایش بوده است. با تغییر برنامه اکران همچنین برنامه نمایش عمومی «تی‌تی» چهارمین ساخته‌ آیدا پناهنده که بنا بود در اواخر آذر ماه سال‌جاری اکران شود تغییر یافته و به زمان مناسب موکول شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7790/15/593456/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها